kallepetrus Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 hva trenger jeg for å få spill tinn musikk hjemme? jeg kan legge litt penger i det, men helst minst mulig. Jeg har bass/bass amp, el-gitar/amp, akustisk gitar, akustisk gitar, mikrofon, keyboard/synth, el-trommer og en mikrofon. hva trenger jeg for å få det jeg spille inn på pc'en og redigere det? vil gjøre det billigst myulig siden det er personlig og ikke noe seriøst. vet lyden kommer etter prisen, men ikke spamm meg med at det ikke blir bra lyd, vet det ikke blir verdens beste lyd. takk for hjelp Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Pc'en er bærbar, og av type billig hvis dette skulle ha noe å si. Lenke til kommentar
loknar Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 du trenger et program for bearbeiding som cubase (150 euro eller noe sånt) elelr wave lab fins et par men kommer bare på de 2 nå ^^ so burde du investere penger i en preamp box/extern lydkort so kan du slå de tinger på focusrite saffire pro 24 (2700 kroner) er en grei begynnelsen tror jeg (skal tenke på å kjøpe den for meg) men litt penger må man investere i det Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Program kan jeg kjøpe det kan jeg litt av også... lurer mest på hva av ting og tnag jeg trenger http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2792 hvis jeg kjøper denne, kan jeg åpne ett redigeringsprogram, trykke spill inn, og så få spillt inn lyden gjennom denne boksen og inn i pcen? trenger jeg ikke noe mer? Lenke til kommentar
Laflijo Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Har du firewire-port på pcen eller bare USb? Grunnen til at jeg spør er at du trenger et lydkort, og ettersom du har laptop så er det USb og Firewire som er aktuelt. Firewire er raskere, men det skal også sies at latencien du får av et usb 2.0-kort ikke er merkbar, sannsynligvis. Av program vil jeg anbefale å sjekke ut demoer av Sonar, Studio One og Reaper. Cubase, som loknar anbefalte, er absolutt et bra program, men det er ingen gratis demo av det. Alle programmene er i grunn de samme, så du kan i grunn bare plukke det du liker best. Merk deg bare at Reaper er klart billigst. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Virker som du har peiling, fint! http://api.ning.com/files/RKeTrDmIkj0VoP7lE-k1gUAJfXGW-UBUVWtKwOPAzJUagRTHN4XzVLO2Lx6h6uFFhPCY-ZtYQMjNKtmp5yG87m9LpzDmGrch/FirewireSocket.jpg hvis dette er en ''firewire''-ting har jeg ikke dette på pc'en, nei. latencie vil si forsinkelse av lyd, eller? Skal sjekke ut programmene og velger nok det som er mest kurrant for meg Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Har du firewire-port på pcen eller bare USb? Grunnen til at jeg spør er at du trenger et lydkort, og ettersom du har laptop så er det USb og Firewire som er aktuelt. Firewire er raskere, men det skal også sies at latencien du får av et usb 2.0-kort ikke er merkbar, sannsynligvis. Av program vil jeg anbefale å sjekke ut demoer av Sonar, Studio One og Reaper. Cubase, som loknar anbefalte, er absolutt et bra program, men det er ingen gratis demo av det. Alle programmene er i grunn de samme, så du kan i grunn bare plukke det du liker best. Merk deg bare at Reaper er klart billigst. Jo, det har kommet. HER Men man trenger en Elicenser usb til litt under 200 kr. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Funker dette? Har pc, instrumenter og stereo/fosterker. hvis jeg da kjøper: http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2792 og http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2003 vil det da funke? keybordet kan kobles via midi, kan jeg kjøre midi inn i mikseren? keyboardet er også en synth, hvordan skal jeg få brukt dette i disse programmene? takk Lenke til kommentar
loknar Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 ja de 2 tinger har jeg nå ikje peil men for man ikke i et litt større lydkort alt dette med ? (tenkte å på software) so focusrite saffire da har du jo masse in/ut gang og mixxer pult kan man vell får som software enkelt og greit tror jeg (den focusrite har å midi in/ut som er grei for sånne ting tegningen er nok so å si riktig tor jeg (er jo self nybegynner på dette område ) Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Ville heller gått for et litt større og bedre lydkort, og droppet mixeren. Husk at midi ikke er lyd, men et signal som forteller hvilke noter/hvor lenge de spilles osv. Dvs. at du ikke får lyden fra synthen hvis du kobler via midi, men trenger en Vsti synth. Og det er nok heller ikke midi på den mixeren. Når det gjelder lydkort ville jeg sett på Echo Audiofire. Storfornøyd med mitt. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 jeg trenger ikke ha lyd fra synthen, er det sånn at jeg får opp hvilke toner osv det er i f eks FL studio? skal se på lydkort. men trenger jeg ikke mikseren hvis jeg skal ha mikrofon som trenger sånn mating? jeg er litt dårlig på sånne ting, men ett sted må jeg og starte skjønenr ikek så mye av det loknar skriver, noen som kan forklare? Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 http://www.musikklink.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=5341 hva med dette? passe pris og har gode erfaringer med line 6 men ville ikke mikser også være kjekt hvis jeg skal spille inn flere spor samtidig? og hvordan skal jeg få koblet til keybordet/synthen hvis den ikek går i mikseren? bare å forklare hver minste ting! Lenke til kommentar
Laflijo Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Jo, det har kommet. HER Men man trenger en Elicenser usb til litt under 200 kr. Gratis..? Kallepetrus, forstår jeg deg riktig hvis du vil bruke synthen som midi-keyboard? I så fall må du ha lydkort med midi inn/ut. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Haha, jeg gliser litt hver gang jeg leser navnet mitt hm, ja, slik jeg har forstått hva midikeyboard er så er det det jeg skal Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=624729&artno=195228 vil denne fungere til mitt bruk? er det slik at denne har 2 mikrofoninnganger og 2 instrumentinnganger? den har ikke midi slik jeg sa jeg trengte, men jeg har en mikser hjemme med dette, kan jeg koble mikseren til lydkortet slik at jeg før spilt midi via den? takk Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 ^ Du kan ikke få midi inn på pcén uten midi på lydkortet. Echo Audiofire Ville gått for et slikt et. Har versjonen større og har ikke hatt noen problemer med det. Funker ypperlig. Lenke til kommentar
loknar Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 den har vell ikke midi in/ut det er lit dumt syns jeg burde jo ha det med på ^^ btw spørsmål til alle hvis du ha et sån lydkort/preamp med midi in/ut og de blir normalt kobla via usb eller fireware kan jeg ikke koble det over midi til datamaskin og bruke det som recording? Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 kjøp så du har midi inn og ut. Veldig mange lydkort har med et lydredigeringsprogram, om det ikke er bra fungerer det. Gjerne Light versjoner av Cubase og lignende. Det kan være en idè og se hva som følger med lydkortet. Det finnes en del "Start-pakker" der ute slik at du får en skreddersydd løsning. Ta kontakt med nærmeste forhandler eller se (les) litt her: Pakker, Cubase pakke eller M-Audio pakke Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 ertestuing, måtte ikke din drives via firewire? det har ikke pcen min http://sound1.com/portal/asp/produktdetalj1.asp?Produkt_ID=4529#reviews denne virker som en jeg kan bruke, elelr har jeg oversett noe? Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 ^ Sorry, tenkte ikke på at du kanskje ikke hadde firewire. Det du linket til funker jo sikkert helt greit, men mangler midi. HER har du et kjempetilbud. Sist jeg visste kostet den 2000. Følger også med Cubase LE som opptaksprogram som er lett å forstå seg på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå