Stoic Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Hei igjen. Henveder meg hos dere, da jeg får flotte og gode svar her. Det har seg slik at min far kjøpte seg en ny VW Tiguan hos xxx-bilforhandler før slutten av 2009. Den ble forsinket og kom ikke til avtalt tid. Tror ikke dette har en alt for stor sammenheng, men man skal ikke avkaste dette heller. Da vinteren gikk mot slutten, og det ble varmere i luften, oppdaget mine foreldre at det kom vann inn på passasjersiden, fra undersiden av dekket. Bilen ble levert på service, og svaret de fikk derifra var at det manglet en list. Det går et par måneder, og problemet oppstår igjen. Etter å ha forhørt oss tror vi det dreier seg om mangel på fugemasse eller at det har skjedd en menneskelig feil ved sveising av karoseriet. På service, hvor bilen fortsatt står, har vi fått høre at det ikke er tilfellet. Det sier seg selv at vannet ikke kommer inn uten grunn. Poenget er at en feil har oppstådd et eller annet sted, som mest sannsynlig er skjedd på fabrikken. Mine foreldre er veldig lei av dette, og snakket med forhandleren om å få en ny bil/heve kjøpet. Dette kom ikke på tale var svaret de fikk. Hva slags rettigheter har mine foreldre på dette området? Har de krav på å heve kjøpet/få ny bil? Skjønner at dette er store omkostninger for forhandleren, men dette er tross alt en vare til flere hundre tusen og da bør alt være på stell. Takker for svar. Endret 25. april 2010 av Maddoc Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Kjedelig å høre med feilen, aldri artig å kjøpe en ny bil med en slik "tullfeil". Les denne tråden, den omhandler det samme som det dine foreldre er utsatt for. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Heving av kjøpet på en bil er ofte veldig vanskelig, som i den andre tråden, så tror jeg prisavslag/ekstra utstyr er det beste man kan håpe på. Biler er såpass dyrt, at det å få hevet kjøpet blir en ganske urimelig kostnad for selger. Med tanke på at dette stort sett er mindre feil det snakk seg om, så tror jeg nok at selger har sitt på det rene når omlevering ikke er et alternativ. Men dere burde absolutt kreve kompensasjon for tid og ganger på verksted.. Lenke til kommentar
Stoic Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Heving av kjøpet på en bil er ofte veldig vanskelig, som i den andre tråden, så tror jeg prisavslag/ekstra utstyr er det beste man kan håpe på. Biler er såpass dyrt, at det å få hevet kjøpet blir en ganske urimelig kostnad for selger. Med tanke på at dette stort sett er mindre feil det snakk seg om, så tror jeg nok at selger har sitt på det rene når omlevering ikke er et alternativ. Men dere burde absolutt kreve kompensasjon for tid og ganger på verksted.. Men du må tenke på hva denne manglende membranen kan føre til. Rust kan lett dannes på innsiden dersom alt ikke er tett. Takker for svar, skal lese den andre tråden når jeg har bedre tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå