Gavekort Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Hei! Jeg har noen problemer med Kubuntu Lucid Lynx (10.04 beta). Først og fremst er det at jeg ikke kan bruke 1920x1080, da den oppløsningen kun vil lage en ramme rundt skjermen. Jeg har installer driverene. Hvis jeg har 1680x1050 så vil jeg fylle ut hele skjermen. Andre problemet er at jeg ikke klarer å starte Catalyst Control Center som administrator, ser at det er en egen oppstart for det. Men når jeg starter så får jeg opp at jeg må skrive inn passord og etter jeg har gjort det så skjer det ingenting. Siste problemet er Wine, akkurat slik som CCC så skjer det ingenting om jeg starter spotify-installer i Wine. Det åpner seg og lukkes etterpå. Beklager rot. Jeg skiver i all hast. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Angående den sorte rammen høres det ut som er det samme som er med min Windowsinstallasjon og ATi-kort. Gå inn i Catalyst og skru av "HDMI overscan" eller hva det nå heter. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Jeg har ingen alternativer som heter HDMI overscan. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Heter kanskje ikke HDMI overscan heller (sjekker driveren min nå), men noe á la overscan er det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Jeg fant ut at HDMI-kabelen er synderen til det blurry bildet, rammen og mangel på 1080p-støtte. Forstår ikke hvorfor jeg bruker den skitkabelen uansett. Skifter til DVI og ser om det hjelper. Men problem nummer 2 og 3 er forsatt til stede. Har du noen løsninger til de? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Driveren: -> Graphics -> Scaling options -> underscan/overscan. Kan hende det er annerledes i linux. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Jeg har ikke tilgang til noe av det grunnet problem nr.2 (Les førstepost), men uansett så ble det greit når jeg gikk tilbake til DVI. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Høres ut som noen av problemene jeg hadde med første ubuntuinstall, men det løste seg etter å reinstallere Catalyst. Men har det ordnet seg er det jo greit. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Problem 3 er også løst nå. Skulle gjerne fått til problem 2, men det er ikke kritisk. Om noen er kjent med problemet så hadde det vært bra om de kunne delt løsningen med meg. Lenke til kommentar
halden Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg hadde samme problemet, det viste seg at problemet lå i filen /usr/bin/amdxdg-su. Løsningen for meg ble å bytte ut filen med symlenke som pekte til /usr/bin/kdesudo Lenke til kommentar
Del Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Prøv kdesudo amdcccle Endret 25. april 2010 av Del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå