thyes Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Hei. Jeg kjøpte en Walden kassegitar for ei 200 spenn og ei kasse pils av en på jobben (faktisk) for et års tid siden. Knotet litt med diverse tabs og introer jeg fant på nettet, men når sant skal sies så er den gitaren ganske vanskelig å spille på for nybegynnere. Så det ble til at jeg lærte meg et par introer jeg likte, og ikke noe mer. Men så fikk jeg en Epiphone Les Paul Gibson og en Cube forsterker til en billig penge av en bekjent, og da fikk jeg litt av gløden tilbake. Jeg fant det mye morsommere å spille elgitar, og lærte meg litt riff og koset meg. Men det ble samme gamle rutinen, lese tabs på nettet, evt. guitar pro, prøve og feile. Jeg kom liksom ingen vei. Jeg har tilnærmet lik null kunnskap om gitaren som instrument, stort sett det eneste jeg kan er å lese tabs, og jeg vil gjerne lære meg mer. Jeg har vurdert gitarkurs, men det er ikke så lett å få tid til når man jobber skift. Så jeg lurer på om det fins noen gode bøker jeg kan lese? Jeg hater å lese guider og slikt på nettet. Bøkene kan gjerne være på engelsk, faktisk ville det vært å foretrekke. Jeg vet at hvis jeg googler dette, får jeg sikker haugevis med treff, men det hadde vært smooth å få noen anbefalinger. Da vet jeg liksom at boka er bra før jeg evt. kjøper den Tips mottas med takk! Lenke til kommentar
skatestad Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 bøkene "spill gitar" kan jeg anbefale deg sterkt. fåes kjøpt på nesten alle bokbutikker og musikkbutikker. eller så kan du høre på et bibliotek eller i en instrument-butikk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå