StreakingCaddis Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg ringer GET, sitter 30 min i telefonkø, og når jeg omsider får svar er det fortsatt ingen tvil om hva menneskeheten nedstammer fra. Jeg spurte om det var mulig å få en fungerende CA-modul for Gets digitale kabel-tv, men apen som tok telefonen visste ikke hva dette var. Get har monopol på kabelnettet her, men har åpenbart ikke tenkt så langt at relativt mange har TVer med innebygget tuner. Etter å ha forklart ham med teskje hva jeg var ute etter, sa han at "dette høres ut som noe vi ikke kommer til å fase inn med det første, antagelig ikke i det hele tatt". Etter å ha fått svar på det jeg lurte på, skulle den såkalte kundebehandleren prakke på meg et idiotisk produkt, som overhodet ikke hadde noe med det jeg i utgangspunktet var ute efter. Sjanseløst. Derfor lurer jeg på: Er det slik at jeg må gå igjennom kabelselskapet for å få en dekoderboks, eller får man kjøpt kort (CAM-kort/CA-modul) på nettet? Mener å ha sett det noen steder, men det er vel ikke bare å dytte kortet inn i TVen uten å gjøre noen innstillinger. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Hverken Get eller andre leverandører ser det i sin interesse å levere kundevennlige løsninger. Slik har det vært lenge. Fant denne: http://avforum.no/forum/digitalt-bakkenett-kabel-tv/101049-ja-cam-get.html Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hverken Get eller andre leverandører ser det i sin interesse å levere kundevennlige løsninger. Slik har det vært lenge. Fant denne: http://avforum.no/forum/digitalt-bakkenett-kabel-tv/101049-ja-cam-get.html Canal Digital leverer CAM til IDTV for kabelnett. Problemet til GET er sannsynligvis at de benytter NDS som ikke tilbyr noen egnet CAM. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hverken Get eller andre leverandører ser det i sin interesse å levere kundevennlige løsninger. Slik har det vært lenge. Fant denne: http://avforum.no/forum/digitalt-bakkenett-kabel-tv/101049-ja-cam-get.html Canal Digital leverer CAM til IDTV for kabelnett. Problemet til GET er sannsynligvis at de benytter NDS som ikke tilbyr noen egnet CAM. Mener også de har konvertert det til delvis IP-TV løsning om jeg ikke husker feil, noe som både er mer fremtidsrettet, her henger TV-leverandørene noe etter. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Har Get IP-TV. Fungerer ganske bra. Men noen mulighet for CA-modul finnes ikke. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Har Get IP-TV. Fungerer ganske bra. Men noen mulighet for CA-modul finnes ikke. Fordi CA moduler ikke "modulderer" IP signaler, heller vanlige coax signaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå