Juden Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 En venn av meg får ikke lov til å ha bil av foreldrene sine. Han vil kjøpe bilen og registrere den på mitt navn. Hva er ulempene med et slikt tiltak? Jeg har ikke sagt ja. Men han sier at han skal stå ansvarlig for alle avgiftene og regningene. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Hvorfor skulle han ikke få lov til å ha bil egentlig? Har han lov til å kjøre bilen så har han lov til å registrere bilen på seg selv uavhengig av hva foreldrene ønsker. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Han har lappen og penger, men foreldrene er litt overbeskyttende. Hvilke ulemper kan jeg få? Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Det er ingen grunn til at bilen skal stå registrert på deg. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 men kan jeg ha noen fordeler eller ulemper? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Nå vet jeg ikke fakta men jeg kan se for meg at hvis du og din kamerat ryker og blir uvenner så blir det du som står igjen med kravet om f.eks årsavgiften på bilen fordi den står i ditt navn. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 men bilen blir jo avskiltet om jeg ikke betaler årsavgiften Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Til/hvis du blir stoppet ja,hvis ikke så må DU dra til din kamerat og ta skiltene selv. Blir du stoppet så står bilen i ditt navn og du står som ansvarlig for å få bilen borttauet. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Hvis du ikke betaler årsavgiften får du purring i tilleg til at bilen blir avskiltet.. Hvis du derimot leverer inn skiltene før 1. januar slipper du årsavgift for det året. Så hvis du og din kamerat blir uvenner i februar, får du fortsatt årsavgift-regning i posten i mars engang. Du kan da velge å levere inn skiltene før 1.juni(?) og betale halv årsavgift. Uansett hva han sier til deg, er det du som står ansvarlig for den så lenge den står på deg.. Endret 25. april 2010 av cozmos Lenke til kommentar
Juden Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Til/hvis du blir stoppet ja,hvis ikke så må DU dra til din kamerat og ta skiltene selv. Blir du stoppet så står bilen i ditt navn og du står som ansvarlig for å få bilen borttauet. men vi inngår en kontrakt hvor han skal betale alle avgiftene. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Å denne kontrakten skal du helst ha innom en advokat eller noen andre som har vett på dette og kan gjøre kontrakten gyldig. Nytter ikke å bare skrive kontrakt på en post-it lapp og si at den er en kontrakt. Seriøst, du gjør deg selv en stor bjørnetjeneste, dropp det og be han/hun manne seg opp og drite i hva hans foresatte sier eller mener. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Hadde jeg vært han hadde det aldri kommet på tale - at bilen er registrert på deg betyr ikke bare at foreldrene hans ser deg som eier, det betyr også at alle andre ser deg som eier. Herunder staten (skattemyndighetene), og de du skylder penger (kreditorene). Forsikringsselskaper er heller ikke særlig happy for at registrert eier og reell eier er to forskjellige personer. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Uansett, hva faen har foreldrene med det å gjøre? Han er jo tydeligvis myndig, siden han har lappen. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Uansett, hva faen har foreldrene med det å gjøre? Han er jo tydeligvis myndig, siden han har lappen. Helt riktig. All post etc går jo til ham. Hvorfor skal han da trenge å ha den registrert på deg? Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 1: Bilen formueregistreres på deg 2: Alle parkeringsbøter sendes deg 3: Alle fartsbøter fra fotobokser sendes deg 4: Hvis bilen på noen måte blir mistenkt for å være involvert i kriminell handling er det du som blir vekket av onkel midt på natten 5: Alle heftelser på bilen blir registrert på deg 6: Du blir ansvarlig for betaling av årsavgift og forsikring 7: Du er ansvarlig for alle skader bilen forårsaker hvis den kjøres uten forsikring 8: Du kan bli holdt ansvarlig dersom din venn kjører bilen i beruset tilstand 9: Du må involveres i salg av bilen 10: Kjøper av bilen vil holde deg ansvarlig for feil han finner Fremdeles interessert? Ole Lenke til kommentar
mrkorsnes Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Rent skattemessig blir vel bilen å betrakte som en gave til eieren (fra den som "låner" den)? Skatt på gaver? Og er det sikkert at det er foreldrene som hindrer denne vennen i å kjøpe bil? Kanskje har han skikkelige svin på skogen? Endret 27. april 2010 av lulus Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Tråden omhandler trafikksaker og er feilpostet. Tråden er derfor flyttet til Trafikk, eventuelle reaksjoner på moderering kan gjøres på pm. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Jeg ville aldri ha latt meg bli brukt på den måten. Det er hans problem at han ikke får ha bil så da skal ikke det gå utover deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå