_Brukernavn_ Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Har redigert DV i en del år, men har gått over til HD etter å ha kjøpt meg HF200. Filmene her er jo i AVCHD format (*.mts). Det går fint å redigere disse i Pinnacle Studio 12, men jeg har enda ikke funnet ut hvilket output format jeg skal bruke, for mts-kontaineren er ikke tilgjengelig. Vanligvis har jeg brukt mpeg-2, skal jeg fortsette å bruke det, eller er det bedre med mpeg-4? Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Ingen som har noen tanker? Lenke til kommentar
cb750f Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hei, hei! Formatet den redigerte videoen lagres i er vel mest avhengig av hva eller hvordan den skal brukes. Jeg har også kamera som filmer i full HD/avchd. Er det filmer av ridestevner til venninnene av døtrene mine lager jeg stort sett DVD film av alle klippene. Da bruker jeg først Sony sitt eget program til å konvertere til mpeg før jeg redigerer og lager dvd med menyer og slikt. Til dette bruker jeg Nero Vision 9. Dette programmet kan også hullt ut håndtere avchd video. Er det video av mine unger sine ridestevner bruker jeg Sony vegas movie studio hd til å redigere klippene og lagrer de ferdige filene i avchd/m2ts format rett på disk og viser de på TV enten rett fra pc eller via WDTV mediaplayer, denne spiller avchd filer helt glimrende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå