Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!

fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen har lagt ut denne på facebook siden til økad.

1) A

2) B

3) A

4) D

5) B

6) D

7) C

8) C

9) B

10) A

11) C

12) D

13) B

14) A

15) C

16) C

17) D

18) B

19) A

20) B eller C?

21) A

22) B

23) C

24) D

25) A

26) C

27) D

28) B

29) C

30) C

Jeg mener at alternativ D er riktig på 23. Jeg synes også at oppgave 1 var noe merkelig formulert. Jeg svarte alt. C på oppgave 1.

Endret av kops
Lenke til kommentar

Hun jeg bor med har makroøkonomi, og hun fikk vite svarene fra en i kristiansand. så kristiansand har tydeligvis fått tilbake svarene. typisk nydalen å være treige

Noen har lagt ut denne på facebook siden til økad.

1) A

2) B

3) A

4) D

5) B

6) D

7) C

8) C

9) B

10) A

11) C

12) D

13) B

14) A

15) C

16) C

17) D

18) B

19) A

20) B eller C?

21) A

22) B

23) C

24) D

25) A

26) C

27) D

28) B

29) C

30) C

Jeg mener at alternativ D er riktig på 23. Jeg synes også at oppgave 1 var noe merkelig formulert.

er dette for økonomer? og er du helt sikker?

Lenke til kommentar

Hun jeg bor med har makroøkonomi, og hun fikk vite svarene fra en i kristiansand. så kristiansand har tydeligvis fått tilbake svarene. typisk nydalen å være treige

er dette for økonomer? og er du helt sikker?

Vi økonomer hadde jo bare 25 spm. Så dette kan ikke være riktig..!?

Lenke til kommentar

Jeg mener at alternativ D er riktig på 23. Jeg synes også at oppgave 1 var noe merkelig formulert. Jeg svarte alt. C på oppgave 1.

Økonomiske modellar skal ikkje gi eit mest mogleg realistisk bilete av verkelegheita, men eit forenkla bilete som byggjer på ein del forutsetningar. Mellom anna så har ein ein del modeller utan utanrikshandel for å gjera situasjonen enklast mogleg. Difor er alternativ A det einaste rette på spørsmål 1.

På spørsmål 23 er den strukturelle arbeidsløysa (Merk at det er snittet over tid) merka med den vertikale linja, altså den langsiktige philliskurva. Den strukturelle arbeidsløysa er altså lik uansett kvar på den kortsiktige linja ein befinn seg. Med andre ord kan ein på kort sikt oppleva kortsiktige variasjonar i total arbeidsløyse, men snittet over tid vil vere det same uansett.

Spørsmål 20 er merka med to alternativ, begge er i seg sjølv korrekte, men ein må sjå på spørsmålsstillinga. Ein skal altså forklara pengeetterspørselen som funksjon av obligasjonsrenta. Innskotsrenta på bankkonto spelar ikkje inn på obligasjonsrenta og er såleis eit svaralternativ som ikkje har noko med det det vert spurd etter å gjera

Lenke til kommentar

I organisajonsatferd og ledelse, er det noen som vet hvordan oppgaver som er mer sannsynlig å få til eksamen? Har foreleserne hintet til noe? Er det mindre sjangse for å få de oppgavene som har vært på eksamen tidligere?

Lenke til kommentar

I organisajonsatferd og ledelse, er det noen som vet hvordan oppgaver som er mer sannsynlig å få til eksamen? Har foreleserne hintet til noe? Er det mindre sjangse for å få de oppgavene som har vært på eksamen tidligere?

Si det.. håper bare ikke oppgave 1 kommer :)
Lenke til kommentar

Kommer helt an på, noen får de tidligere enn andre. F.eks Nydalen kan få de treigere enn de i Trondheim.. osv

Da må det være unntak når foreleseren legger ut på it's learning, noe jeg aldri har opplevd. For den siden på BI med gamle eksamensoppgaver er nøyaktig helt lik for alle i hele BI-systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...