Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!

fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen av dere BI-studenter som vet hvor karaktergrensen gikk for å få "Presidential Scholarship?" Altså hva måtte man ha i snitt, gitt at man ikke kunne skilte med andre ekstraordinære ting?

4,5

Med andre ord et snitt på A. Flere Aer enn Ber.

Lenke til kommentar

Noen av dere BI-studenter som vet hvor karaktergrensen gikk for å få "Presidential Scholarship?" Altså hva måtte man ha i snitt, gitt at man ikke kunne skilte med andre ekstraordinære ting?

4,5

Nei, dette er vel et minstekrav, alle som hadde A i snitt fikk nok definitivt ikke stipend iom at det kun ble delt ut 20stk.

Lenke til kommentar

4,5

Nei, dette er vel et minstekrav, alle som hadde A i snitt fikk nok definitivt ikke stipend iom at det kun ble delt ut 20stk.

Da hadde jeg misforstått. Kjenner kun en som har fått det. Tror han hadde ca. 4.7

Lenke til kommentar

An error has occurred

The Single Sign On with It’s Learning seems to be malfunctioning, or you are accessing the service with an incorrect URL.

Please close your browser and try again.

Nvm - Firefox som bugget seg.

Endret av Ned
Lenke til kommentar

Hei sann

Er det noen som har forslag på hvordan man skal jobbe med forretningsjus, evt en fremgangsplan?

Takk

Jeg jobbet ikke noe med forretningsjus, men fikk B. Grunnen er nok at jeg var i alle forelesningen, var flink til å understreke i lovsamlingen og hadde med noe helvete til mange notater på eksamen!

Men jeg anbefaler virkelig å jobbe med case og tidligere eksamenoppgaver! Finn noe som passer til det temaet det undervises i og enten svar på oppgaven fult ut, eller lag deg stikkord i forhold til hvordan du ville løst oppgaven. Hvis dere får case i forelesningen, løs de og arbeid inn en god fremgangsmåte. Så vet du hvordan du skal løse case når det kommer til eksamen.

Lenke til kommentar

Jeg er enormt usikker på hvor jeg skal studere neste år, valget står mellom "økonomi og ledelse" (3+2 msc/siv.øk.) og "ØKAD" med msc internasjonal ledelse. Hva er de største forskjellene mellom de to retningene og hvilke jobber kan jeg forvente å få etter endt studie?

Lenke til kommentar

Yo.

Noen som har no greier i finansiell styring?

Sett på ett par eksamensoppg og sliter litt med å få det til

Slik jobber jeg med faget:

1. Leser kapitelet og guler ut viktige ting.

2. Leser Powerpoint til det aktuelle temaet

3. Gjør oppgavene i boka (10 stk per kap)

4. Gjør oppgaver til det aktuelle temaet som er lagt ut på itslearning.

5. Gjør eksamensoppgaver til det aktuelle temaet.

6. Profit.

Hvis du følger den guiden (og ikke bare skriver av fasiten når du gjør oppgavene) tror jeg du burde klare eksamensoppgavene rimelig bra når du kommer så langt ned på lista.

PS* Noen som har tilgang på en tidligere prosjektoppgave i Strategi med god karakter (A,B) som de har lyst til å dele. Kan bytte mot en med B. Kan alltids få mer input :) send meg en PM

Endret av Doffeo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...