thesinner Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Har som sagt begynt å lese i Prosjektanalyse-boka til Bøhren. Jeg syns det er veldig interessant, men må ofte lese ting to ganger. Jeg forstår det meste, men det er likevel et slit å løse oppgaver.. Bør jeg bekymre meg? ------- Noen? Høres ut som om du bekymrer deg nok fra før av, noe mer nå vil jeg ikke anbefale Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Det koster jo penger, og helt sikker kan man jo aldri være. Lenke til kommentar
fanelli Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Har som sagt begynt å lese i Prosjektanalyse-boka til Bøhren. Jeg syns det er veldig interessant, men må ofte lese ting to ganger. Jeg forstår det meste, men det er likevel et slit å løse oppgaver.. Bør jeg bekymre meg? ------- Noen? Nei, du trenger ikke å bekymre deg. Det viktigste i et slikt fag er å gjøre oppgaver.. Oppgaver oppgaver og oppgaver! Jeg leste aldri i finansbøkene. Kun den andre boka økonomistyring1 boka?!.. For å se på formler til diverse oppgaver. Lenke til kommentar
fanelli Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Smaken er som baken. Jeg liker Makro bedre enn markedsføring. Men folk er forskjellige. Mine favoritter til nå (kronologisk) - Makroøkonomi - Bedriften - Psykologi i organisasjon og ledelse - Forbrukeratferd Hatfag: - Statistikk - Økonomistyring ellerhvadetnåheter - Statistikk - Markedsføring Virker som noen har tatt feil linje?! Markedsførings på hatfag! siick! Du går vel markedsføring? Men som sagt kommer vel mye an på læreren. Vi har den råeste læreren i både markedsføring og forbrukeratferd som gjør at jeg elsker faget! Hvis jeg skal sette opp favoritter hadde det blitt: - Forbrukeratferd - Markedsføring - Statistikk - Økonomistyring - Juss - Psykologi i organisasjon og ledelse - Bedriften - MAKROØKNOMI! Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 fanelli: Haha, ja der ser du hvor mye forelesere har å si. Egentlig er ikke markedsføring så ille. Problemet var at jeg surra litt i første semester, og dreit meg maks ut på eksamen. Derfor har jeg fått litt dårlig erfaring med det faget. Dreit meg på forbrukeratferd- eksamen også, men der var foreleser helt ok. Liker å lese om hvor lett folk kan påvirkes, og hvor irrasjonelt mennesket egentlig er! (Hadde dette vært itavisen, hadde det kommet en Apple/MS- fanboykrig nå) Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Dreit meg på forbrukeratferd- eksamen også, men der var foreleser helt ok. Liker å lese om hvor lett folk kan påvirkes, og hvor irrasjonelt mennesket egentlig er! (Hadde dette vært itavisen, hadde det kommet en Apple/MS- fanboykrig nå) Gleder meg enormt til å studere det selv! Det henger så mye sammen med markedsføring, ettersom forståelse av forbrukeratferd er grunnlaget for suksessrik markedsføring. ITavisen består av fjortiser, men som tidligere Apple-avatarbruker så vet jeg at mange ganger er ikke diskusjon.no noe bedre selv. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Nimrad: Begynner i Nydalen til høsten? Lenke til kommentar
fanelli Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Anta at Z er normalfordelt. Hva er sannsynligheten for at Z ligger mellom 0 og 3.01? Kan noen vise hvordan jeg regner det?! Jeg føler dette stykket er peace of cake Men det er sånn jeg ikke skjønner hvordan jeg skal regne ut Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Nimrad: Begynner i Nydalen til høsten? Nydalen blir det ikke før om 3 år(kanskje ikke da en gang om jeg tar hele masteren utenlands). Skal gå i Stavanger, jeg Lenke til kommentar
fanelli Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Nimrad: Begynner i Nydalen til høsten? Nydalen blir det ikke før om 3 år(kanskje ikke da en gang om jeg tar hele masteren utenlands). Skal gå i Stavanger, jeg Ja, du skal bli plaget av meg :D:D Lenke til kommentar
doofhetz Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 fanelli: hva vet du om normalfordelingskurven? jo, summen under hele kurven = 1. fra -uendelig til 0 = 0,5 og fra 0 til uendelig 0,5. I prinsippet går vel z-verdiene fra rundt -3,09 til + 3.09. Tegn opp figuren og du skjønner litt mer av hva du faktisk driver på med. Til spm ditt: G(3,01) - G(0). Tipper svaret blir litt under 0,5. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Jeg har ikke fått noe svar fra BI enda, har ikke sendt inn vitnemål selv om jeg fikk det i fjor. Endret 28. mai 2010 av st.matias Lenke til kommentar
fanelli Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 fanelli: hva vet du om normalfordelingskurven? jo, summen under hele kurven = 1. fra -uendelig til 0 = 0,5 og fra 0 til uendelig 0,5. I prinsippet går vel z-verdiene fra rundt -3,09 til + 3.09. Tegn opp figuren og du skjønner litt mer av hva du faktisk driver på med. Til spm ditt: G(3,01) - G(0). Tipper svaret blir litt under 0,5. Ja, jeg fant ut hvordan man må gjøre det, bare å se i tabell A2, på begge tallene, så tar du minus etterpå. Så får man svaret Lenke til kommentar
EKHH Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Har akkurat fått kontrakt fra BI Trondheim, men hvor er det studenter på BI Trondheim bor? I og med at BI(som jeg har forstått) ikke er med i SIT. Er privat og Voll de eneste alternativene? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Privat er det eneste alternativet. Voll er privateid. Du har også Falkenborg. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hvis noen er interessert i bøker til 1. eller 2. klasse Internasjonal Markedsføring kan de sende meg en PM. Lenke til kommentar
fanelli Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Hvordan gikk statistikk eksamen for dere idag da? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Gikk egentlig veldig bra! Håper på en B Du da ? Lenke til kommentar
fanelli Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Gikk egentlig veldig bra! Håper på en B Du da ? Samme her egentlig Så jeg tror nok jeg lander på en B ja Lenke til kommentar
fanelli Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Noen her som har tips til hvordan vi skal lese til makroøkonomien? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå