Nka92 Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Hei. Skal starte på økonomi og adm 1 året på BI. Skal søke stipend og studielån. Problemet er: Hvilken utdanning står det under? Første året årsstudium/kanditatstudium/bachelor eller Bachelor in business administration 1,st,2. and 3 year. Hei. Skal starte på økonomi og adm 1 året på BI. Skal søke stipend og studielån. Problemet er: Hvilken utdanning står det under? Første året årsstudium/kanditatstudium/bachelor eller Bachelor in business administration 1,st,2. and 3 year. er den første ja... Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Har noen her valgt sine valgfag? Selv står jeg mellom 4 forskjellige (Sosiale Medier, Grønn Markedsføring, Personalledelse, Massepåvirkning) da "Digital Virksomhetstyring" ikke var tilgjengelig... Noen som har hatt noen av de over som kan dele erfaringer? Det jeg mest ønsker er relevans og et fag som er viktig i fremtiden... (hvem vil ikke det?) Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Da bør du i en rasende fart fjerne sosiale medier å ta sosiale medier nå, er som å ta IT på starten av 90-tallet Endret 19. juli 2011 av Doffeo Lenke til kommentar
Nka92 Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Noen steder jeg kan få kjøpt brukte bøker? Lenke til kommentar
de123456789 Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Noen som bor/skal bo på Boligstiftelsen Nydalen? Er det å anbefale? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Noen steder jeg kan få kjøpt brukte bøker? Hvilken linje skal du starte på? Jeg selger hvertfall 1. semester øk/ad og 2. semester markedsføring. Lenke til kommentar
Nka92 Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Noen steder jeg kan få kjøpt brukte bøker? Hvilken linje skal du starte på? Jeg selger hvertfall 1. semester øk/ad og 2. semester markedsføring. Skal gå Økonomi og adm... Selger du? Lenke til kommentar
ystudent Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Noen steder jeg kan få kjøpt brukte bøker? Hei, mange studenter vil henge opp notiser der de selger sine bøker under trappen opp til andre etasje mellom B og C blokken på BI i Nydalen. Andre BI skoler har sitt eget system. Mvh Martin Lenke til kommentar
ystudent Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Hei jeg skal begynne på 1.året på internasjonal markedsføring til høsten og skal studere ved BI i Nydalen, er det noen som har erfaringer fra dette? Har lest på BI sine nettsider, men er interessert i å høre hva studenter sier om dette studiet Hei, jeg har en bachelor i internasjonal markedsføring fra BI, og var et år i Shanghai. Tar nå en master i strategisk markedsføring på BI og jobber som studentassistent ved siden av. For meg var internasjonal markedsføring perfekt grunnet en kombinasjon av kreativitet, markedsføring/salg/markedsøkonomi, kulturforståelse og strategi. Året midt i shanghai var trolig det beste året i midt liv - og jeg angrer ikke et sekund på at jeg dro! Da jeg søkte jobb, synes arbeidsgiver også at det var veldig positivt med et lengre utenlandsopphold på CVen. Du vokser også veldig som person uansett hvor du velger å dra. Har du noen som helst spm relatert til studiet eller andre ting angående BI - ikke nøl med å spørre! Og bli med på fadderukene! Mvh Martin Hva jobber du som nå da?:-) Hei igjen, som sagt så tar jeg for øyeblikket en master i strategisk markedsføring på BI, og jobber som studentassistent på BI ved siden av. Mellom studiene jobbet jeg innen salg og prosjektledelse for et selskap som heter Mediaplanet der jeg hadde hovedansvar for deres web-tv satsing i Norge. Veldig spennende, og som markedsfører må man ha erfaring innen salg. Ønsker nå å søke som management trainee i Schibstedt, men får se hva det blir til. Skal først på utveksling til Florida. Har du noen flere spm om IM eller annet om BI, er det bare å spørre:) Mvh Martin Lenke til kommentar
ystudent Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Hei, jeg har et lite spørsmål. Jeg har søkt om studieplass på BI Nydalen på Økonomi og Forretningsjus. Hvilke masterstudier er mulige valg etter denne bacheloren? Kan jeg studere Msc in business economics når jeg har fått bachelorgraden, eller får jeg ikke mange nok studiepoeng innenfor økonomi og ledelse? Takker for alle svar. MVH, Masato Hei, du kvalifiserer til følgende masterlinjer: Finansiell økonomi Regnskap og revisjon Politikk og økonomi ledelse og org psyk innovasjon og entreprenørskap strategisk markedsføringsledelse internasjonal ledelse økonomi og ledelse (siv øk) Ta gjerne kontakt med masteravdelingen på [email protected], eller 46410006 (mellom 09. og 15.00) Lykke til:) Mvh Martin Du kvalifiserer vel ikke til Siv Øk med økonomi og forretningsjus? Hei igjen, etter min kunnskap (jobber som studentassistent på BI) så kvalifiserer du får opptak til Siv.øk med en bachelor i øk og forretningsjus, og kan komme inn såfremt du har B i snitt og skriver motivasjonsbrev. Ta gjerne kontakt med BI på 810 00 500/46 41 00 06 for å være sikker:) Og har du flere spm, skal jeg prøve å svare på dem så godt jeg kan! Mvh Martin Lenke til kommentar
DMN Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Noen som bor/skal bo på Boligstiftelsen Nydalen? Er det å anbefale? Bodd her et år nå og stortrives, men merker at et år holder Lenke til kommentar
RoverS90 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 For meg står det nå mellom Innovation and Entrepreneurship, Personalledelse, Politisk økonomi, Massepåvirkning som valgfag. Er det noen som har noe bra/dårlig å si om de forskjellige fagene? Lenke til kommentar
saimon Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Hei, jeg har et lite spørsmål. Jeg har søkt om studieplass på BI Nydalen på Økonomi og Forretningsjus. Hvilke masterstudier er mulige valg etter denne bacheloren? Kan jeg studere Msc in business economics når jeg har fått bachelorgraden, eller får jeg ikke mange nok studiepoeng innenfor økonomi og ledelse? Takker for alle svar. MVH, Masato Hei, du kvalifiserer til følgende masterlinjer: Finansiell økonomi Regnskap og revisjon Politikk og økonomi ledelse og org psyk innovasjon og entreprenørskap strategisk markedsføringsledelse internasjonal ledelse økonomi og ledelse (siv øk) Ta gjerne kontakt med masteravdelingen på [email protected], eller 46410006 (mellom 09. og 15.00) Lykke til:) Mvh Martin Du kvalifiserer vel ikke til Siv Øk med økonomi og forretningsjus? Hei igjen, etter min kunnskap (jobber som studentassistent på BI) så kvalifiserer du får opptak til Siv.øk med en bachelor i øk og forretningsjus, og kan komme inn såfremt du har B i snitt og skriver motivasjonsbrev. Ta gjerne kontakt med BI på 810 00 500/46 41 00 06 for å være sikker:) Og har du flere spm, skal jeg prøve å svare på dem så godt jeg kan! Mvh Martin Om det hadde gått hadde det vært fantastisk for min del! men sendte mail til [email protected]. Dette er svaret: Hvilke mastere du 'automatisk' kvalifiserer til ved å ta en bachelor i økonomi og forretningsjus vil du finne her. For å kvalifisere til en master i business and economics (siv. øk.) må du oppfylle et minimum av følgende fagkrav for å kvalifisere til masteren: • Courses in Business Economics: a minimum of 30 ECTS credits • Administration and Management: a minimum of 24-25 ECTS credits • Method: a minimum of 15-20 ECTS credits • Economics: a minimum of 15-20 ECTS credits 30 ECTS in Business and economics vil si 30 studiepoeng i kurs som BØK, JUR, ORG etc. Administration and Management kurs vil du automatisk oppfylle med en bachelor fra BI. Min. 15 ECTS i Method tilsvarer MET-kurs. Min 15 ECTS i Economics er SØK-kurs. Du må også ha et GPA på 3,5 (B/C) i snitt, samt at ingen av karakterene i kursene listet over må være lavere enn C. Men vil de si at med et godt nok snitt og et motivasjonsbrev, så kan man omgå dette litt? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Hei, jeg har et lite spørsmål. Jeg har søkt om studieplass på BI Nydalen på Økonomi og Forretningsjus. Hvilke masterstudier er mulige valg etter denne bacheloren? Kan jeg studere Msc in business economics når jeg har fått bachelorgraden, eller får jeg ikke mange nok studiepoeng innenfor økonomi og ledelse? Takker for alle svar. MVH, Masato Hei, du kvalifiserer til følgende masterlinjer: Finansiell økonomi Regnskap og revisjon Politikk og økonomi ledelse og org psyk innovasjon og entreprenørskap strategisk markedsføringsledelse internasjonal ledelse økonomi og ledelse (siv øk) Ta gjerne kontakt med masteravdelingen på [email protected], eller 46410006 (mellom 09. og 15.00) Lykke til:) Mvh Martin Du kvalifiserer vel ikke til Siv Øk med økonomi og forretningsjus? Hei igjen, etter min kunnskap (jobber som studentassistent på BI) så kvalifiserer du får opptak til Siv.øk med en bachelor i øk og forretningsjus, og kan komme inn såfremt du har B i snitt og skriver motivasjonsbrev. Ta gjerne kontakt med BI på 810 00 500/46 41 00 06 for å være sikker:) Og har du flere spm, skal jeg prøve å svare på dem så godt jeg kan! Mvh Martin Om det hadde gått hadde det vært fantastisk for min del! men sendte mail til [email protected]. Dette er svaret: Hvilke mastere du 'automatisk' kvalifiserer til ved å ta en bachelor i økonomi og forretningsjus vil du finne her. For å kvalifisere til en master i business and economics (siv. øk.) må du oppfylle et minimum av følgende fagkrav for å kvalifisere til masteren: • Courses in Business Economics: a minimum of 30 ECTS credits • Administration and Management: a minimum of 24-25 ECTS credits • Method: a minimum of 15-20 ECTS credits • Economics: a minimum of 15-20 ECTS credits 30 ECTS in Business and economics vil si 30 studiepoeng i kurs som BØK, JUR, ORG etc. Administration and Management kurs vil du automatisk oppfylle med en bachelor fra BI. Min. 15 ECTS i Method tilsvarer MET-kurs. Min 15 ECTS i Economics er SØK-kurs. Du må også ha et GPA på 3,5 (B/C) i snitt, samt at ingen av karakterene i kursene listet over må være lavere enn C. Men vil de si at med et godt nok snitt og et motivasjonsbrev, så kan man omgå dette litt? Ut fra listen over og kurslisten til ditt studium oppfyller du kriteriene til fagkombinasjonene. Dette betyr at du bare må bestå katakterkravet. (med utgangspunkt i at svaret fra disse folkene er korrekt) Endret 19. juli 2011 av HoaXed Lenke til kommentar
saimon Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Det hadde vært nice! men rart ikke siv øk ligger som en av de tilgjengelige mastergradene som står oppført at jeg kan ta http://www.bi.no/en/Full-time/Masters/Practical-Information/Fra-BI-bachelor-til-BI-master/Fra-bachelor-til-master-2011/ Men om jeg har forstått rett, så vil det si at de på den listen er de jeg "automatisk" kommer inn på, mens siv øk er noe jeg må ha veldig gode karakterer osv for å komme inn på? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Alle master har karaktersnitt så dette er merkelig. Som nevnt vil du allerede etter andre år oppfylle kravene. Men etter nærmere syn ser du at listen du viser til er for de som startet med Bachelor i 2008. Da var det en helt annen studiemodell med bl annet 6 poengs kurs og da var det ikke slik at du ville kvalifisert til Siviløkonom. Ut fra den nye studiemodellen som kom i 2009 og det svaret du fikk/og som står på nett vil foretningsjus gi mulighet for Master. (mot formodning at du starter til høsten eller senest i 2009) Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Matematisk analyse karakteren, bare litt over to uker forsinket nå... veldig bra! Lenke til kommentar
mushi Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Søkte BI på mandag, fikk svar igår at alt var mottatt. Når kan jeg forvente svar? Ser de på de spesifikke karakterene, eller kun snittet? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Søkte BI på mandag, fikk svar igår at alt var mottatt. Når kan jeg forvente svar? Ser de på de spesifikke karakterene, eller kun snittet? Snittet (karakterpoengene) - men noen av linjene krever noen forkunskaper og de ser selvfølgelig på dette også. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Står at jeg bare trenger GENS. Har lest litt rundt og ser ut som jeg ligger noen poeng over minimumgrensen i fjor. Spent på om jeg kommer inn, hadde ikke nok poeng til vanlig høyskole i nærheten. EDIT: Fikk svar før idag, jeg kom inn Endret 21. juli 2011 av mushi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå