coby Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 (endret) Hei. Noen som vet om man kan gå BI uten vitnemål? Snakke med en rådgiver f.eks og arrangere at man går samt som man tar opp den ene strøkne faget? Har hørt eksempler på dette Fullfører du videregående utdanning eller tar opp fag påfølgende vår? Da skal du velge bakgrunnen: «Fullfører videregående skole våren 201X". BI vil da bli gjort oppmerksom på at du ikke har din søknadsdokumentasjon tilgjengelig før etter avlagt eksamen, men du får sendt inn din søknad og registreres som søker i BIs systemer. Så snart din søknad er sendt inn vil en saksbehandler legge inn hvilken dokumentasjon du senere skal legge til søknaden. Vi returnerer så søknaden til deg. Du trenger da ikke foreta deg noe før du har mottatt ditt vitnemål/diploma/kompetansebevis etter endt utdanning. Når du mottar dokumentasjonen laster du denne opp i søknaden og sender inn søknaden på nytt. Jeg gikk ut av VGS ifjor, og vært i milliætret i år. Men har ikke orka å tatt opp faget jeg strøk i på sisteåret, noe jeg tenker å gjøre til våren. Men jeg tenker om jeg ikke består heller til våren. Kan jeg søke uten vitnemål og få fiksa sånn at jeg studerer mens jeg tar opp det ene VGS faget? Endret 29. november 2017 av coby Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Strategieeksamen. Nettet til BI går ned, ingen fikk tatt eksamen. Eksamen avlyst. Altså er det faen mulig. Håper helt ærlig de bare utsetter den til januar. Blir for dumt å sette opp ny eksamen på så kort varsel. For dumt synes jeg ikke. Jeg vil ha den nå. Ikke i janur da alt er glemt og jeg må lese meg opp igjen! I og med at det er så kort varsel synes hvertfall jeg personlig det blir for dumt. Ja, kanskje greit for den "vanlige" studenten, men det er faktisk ikke alle som kun studerer og har friheten til å ta eksamen hvilken som helst dag på kort varsel, og det på grunn av en feil hos BI. Lenke til kommentar
Instinkt Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Det blir for dumt å sette opp en ny eksamen nå. Mange som har både ordinære eksamener og tar opp andre fag så det blir mye tull med når det passer for alle sammen. Sett opp tidlig i Januar. Men jeg skjønner hvorfor du vil ta den snarest mulig. Det skal ikke gå an at serveren svikter som den gjorde i dag. Kanskje bruke mer penger på IT-teamet sitt enn nye stoler i oasen på Nydalen. Lenke til kommentar
coby Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Hei. Noen som vet om man kan gå BI uten vitnemål? Snakke med en rådgiver f.eks og arrangere at man går samt som man tar opp den ene strøkne faget? Har hørt eksempler på dette Fullfører du videregående utdanning eller tar opp fag påfølgende vår? Da skal du velge bakgrunnen: «Fullfører videregående skole våren 201X". BI vil da bli gjort oppmerksom på at du ikke har din søknadsdokumentasjon tilgjengelig før etter avlagt eksamen, men du får sendt inn din søknad og registreres som søker i BIs systemer. Så snart din søknad er sendt inn vil en saksbehandler legge inn hvilken dokumentasjon du senere skal legge til søknaden. Vi returnerer så søknaden til deg. Du trenger da ikke foreta deg noe før du har mottatt ditt vitnemål/diploma/kompetansebevis etter endt utdanning. Når du mottar dokumentasjonen laster du denne opp i søknaden og sender inn søknaden på nytt. Jeg gikk ut av VGS ifjor, og vært i milliætret i år. Men har ikke orka å tatt opp faget jeg strøk i på sisteåret, noe jeg tenker å gjøre til våren. Men jeg tenker om jeg ikke består heller til våren. Kan jeg søke uten vitnemål og få fiksa sånn at jeg studerer mens jeg tar opp det ene VGS faget? Tycks? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 (endret) Tror ikke du får studert mens du tar opp VGS fag. Tror du skal satse på å gjøre en solid innsats og ta opp faget til våren og stå. Likevel kan du sende en mail til BI og høre Edit: Kom på at det er lovfestet at man må ha generell studiekompetanse, så jeg tror ikke BI kan gjøre unntak heller. Endret 30. november 2017 av Lami Lenke til kommentar
coby Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Tror ikke du får studert mens du tar opp VGS fag. Tror du skal satse på å gjøre en solid innsats og ta opp faget til våren og stå. Likevel kan du sende en mail til BI og høre Edit: Kom på at det er lovfestet at man må ha generell studiekompetanse, så jeg tror ikke BI kan gjøre unntak heller. Sikker? Dette er jo en privatskole, trossalt. Ser heller ikke problemet, sålenge jeg tar opp det faget mens jeg går på BI. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Selv om det er privatskole kan dem ikke gå rundt loven. For dispensasjon for generell studiekompetanse så du ha særskilt grunnlag, f.eks. 1) sykdom, og 2) du må ha faglige forutsetninger for studiet, ref. paragraf 3-2 https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2017-01-06-13/KAPITTEL_2. Jeg fant forresten på BI sine sider; "du har ikke generell studiekompetanse?" https://www.bi.no/studere-ved-bi/soknad-og-opptak/opptakskrav/bachelorstudier/ Lenke til kommentar
coby Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Forhørt meg nå. Man kan ta opp uten studiekompetanse. En jeg jobber med studerer BI, uten studiekompetanse, men han får ikke studiebevis etc før han har tatt opp de fagene han har strøket i. Lenke til kommentar
adnben Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 (endret) . Endret 4. desember 2017 av adnben Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Står så jævlg fast på logistikkledelse. Noen som har tatt det og kan hjelpe med oppgave i driftsledelse? Lenke til kommentar
Grensejegeren Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Hei, hva er snittet for å komme inn på den 5- årige integrerte siv.øk linjen? Lenke til kommentar
Anette94 Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Hei!Noen andre som konter matte (80%) dette semesteret? Hvilke eksamensoppgaver har dere øvd mest på? Vi har øvd en del på høstsemesteroppgavene, da disse er konteeksamenene og alle ser greit like ut - men merker at de er lettere enn vår? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Har det noe å si om man får sterk C på en 60% eksamen? Har sterk og svak noe å si egentlig? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Noe å si for 40% eksamen i det faget. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Blir vel (0,6x C + 0,4x annen karakter) /2,vel?! Aldri lært meg tallverdiene.. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Ja, uten å dele på to, tror jeg så får man endelig karakter. C er 3, og A er 5 poeng. Da har ikke sterk noe å si, da? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Ja, klart.. ikke dele på to, nei.. Ikke lett med matematikk Sterk skal ikke ha noe å si nei, dessverre.. Hadde helt klart vært en veldig fordel om man kunne ha fått vist at karakteren man har er en "sterk" en.. Lenke til kommentar
Eliah17 Skrevet 8. januar 2018 Del Skrevet 8. januar 2018 Hvor mange (og hvilke) fag må jeg ta for å få bachelor i økonomi hvis jeg allerede har en bachelor i markedsføring? Noen som har gjort dette forresten? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 Helt uproblematisk. Du må enten sjekke selv hvilke fag du får godskrevet på "økonomi"-bacheloren (gjerne på nettsidene) eller ta kontakt med en studieveileder. Det kan i realiteten være alt fra 3-15 fag, men sannsynligvis ikke så altfor mange (antar at det er en del finans-fag du mangler). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå