haugisen Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Hei, Jeg skal begynne på andre året eiendomsmegling og lurer på om jeg har noen jobbmuligheter? Jeg finner ingen ledige stillinger for studenter på finn. Noen som har erfaring med dette? Det var ikke mer en 2-3 stykker som hadde jobb i løpet av studietiden i vår klasse (40 stk). En 5-6 stykker fikk jobb på våren i siste semester i 3. klasse, men ville ikke sagt det er normalt for studenter å ha medhjelperjobber under studiet. Mitt tips til deg er å ringe, sende mail og besøke alle meglerfirma i ditt område og forhør deg om jobbmuligheter. Var slik en del av oss fikk jobb. Lenke til kommentar
Studie101 Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Hei, Jeg skal begynne på andre året eiendomsmegling og lurer på om jeg har noen jobbmuligheter? Jeg finner ingen ledige stillinger for studenter på finn. Noen som har erfaring med dette? Det var ikke mer en 2-3 stykker som hadde jobb i løpet av studietiden i vår klasse (40 stk). En 5-6 stykker fikk jobb på våren i siste semester i 3. klasse, men ville ikke sagt det er normalt for studenter å ha medhjelperjobber under studiet. Mitt tips til deg er å ringe, sende mail og besøke alle meglerfirma i ditt område og forhør deg om jobbmuligheter. Var slik en del av oss fikk jobb. Tusen takk for tips. Jeg skal gjøre det etter studiestart. Vet du om karakterer fra første har mye å si når jeg søker jobb? Har ikke så bra karakterer fra første året. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Karakterer generelt (uavhengig sv år) er greit å ha over snittet, vil jeg tro. Men du vinner mye på å melde deg inn i utvalg og er aktiv utenfor selve studeringen Lenke til kommentar
Studie101 Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Karakterer generelt (uavhengig sv år) er greit å ha over snittet, vil jeg tro. Men du vinner mye på å melde deg inn i utvalg og er aktiv utenfor selve studeringen Tusen takk Lenke til kommentar
haugisen Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Hei, Jeg skal begynne på andre året eiendomsmegling og lurer på om jeg har noen jobbmuligheter? Jeg finner ingen ledige stillinger for studenter på finn. Noen som har erfaring med dette? Det var ikke mer en 2-3 stykker som hadde jobb i løpet av studietiden i vår klasse (40 stk). En 5-6 stykker fikk jobb på våren i siste semester i 3. klasse, men ville ikke sagt det er normalt for studenter å ha medhjelperjobber under studiet. Mitt tips til deg er å ringe, sende mail og besøke alle meglerfirma i ditt område og forhør deg om jobbmuligheter. Var slik en del av oss fikk jobb. Tusen takk for tips. Jeg skal gjøre det etter studiestart. Vet du om karakterer fra første har mye å si når jeg søker jobb? Har ikke så bra karakterer fra første året. Karakterer har ingenting å si når du søker meglerjobb, men for din egen del ville jeg lagt inn en ekstra innsats i Jus og meglerfah Lenke til kommentar
Studie101 Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Hei, Jeg skal begynne på andre året eiendomsmegling og lurer på om jeg har noen jobbmuligheter? Jeg finner ingen ledige stillinger for studenter på finn. Noen som har erfaring med dette? Det var ikke mer en 2-3 stykker som hadde jobb i løpet av studietiden i vår klasse (40 stk). En 5-6 stykker fikk jobb på våren i siste semester i 3. klasse, men ville ikke sagt det er normalt for studenter å ha medhjelperjobber under studiet. Mitt tips til deg er å ringe, sende mail og besøke alle meglerfirma i ditt område og forhør deg om jobbmuligheter. Var slik en del av oss fikk jobb. Tusen takk for tips. Jeg skal gjøre det etter studiestart. Vet du om karakterer fra første har mye å si når jeg søker jobb? Har ikke så bra karakterer fra første året. Karakterer har ingenting å si når du søker meglerjobb, men for din egen del ville jeg lagt inn en ekstra innsats i Jus og meglerfah Tusen takk for svar. Har prøvd å ringe litt rundt, men ikke hørt noe tilbake enda Lenke til kommentar
Dexterity Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Noen her som har tatt, eller har erfaringer fra bacheloren i markedsføringledelse? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 har noen her tatt retorikk? Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 16. august 2017 Del Skrevet 16. august 2017 Hei, Jeg skal begynne på andre året eiendomsmegling og lurer på om jeg har noen jobbmuligheter? Jeg finner ingen ledige stillinger for studenter på finn. Noen som har erfaring med dette? Det var ikke mer en 2-3 stykker som hadde jobb i løpet av studietiden i vår klasse (40 stk). En 5-6 stykker fikk jobb på våren i siste semester i 3. klasse, men ville ikke sagt det er normalt for studenter å ha medhjelperjobber under studiet. Mitt tips til deg er å ringe, sende mail og besøke alle meglerfirma i ditt område og forhør deg om jobbmuligheter. Var slik en del av oss fikk jobb. Tusen takk for tips. Jeg skal gjøre det etter studiestart. Vet du om karakterer fra første har mye å si når jeg søker jobb? Har ikke så bra karakterer fra første året. Karakterer har ingenting å si når du søker meglerjobb, men for din egen del ville jeg lagt inn en ekstra innsats i Jus og meglerfah Med tanke på at jeg har et søskenbarn som er daglig leder for et av byens største meglerhus kan jeg avkrefte denne myten en gang for alle. Karakterer teller. Alltid. 2 Lenke til kommentar
haugisen Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Hei, Jeg skal begynne på andre året eiendomsmegling og lurer på om jeg har noen jobbmuligheter? Jeg finner ingen ledige stillinger for studenter på finn. Noen som har erfaring med dette? Det var ikke mer en 2-3 stykker som hadde jobb i løpet av studietiden i vår klasse (40 stk). En 5-6 stykker fikk jobb på våren i siste semester i 3. klasse, men ville ikke sagt det er normalt for studenter å ha medhjelperjobber under studiet. Mitt tips til deg er å ringe, sende mail og besøke alle meglerfirma i ditt område og forhør deg om jobbmuligheter. Var slik en del av oss fikk jobb. Tusen takk for tips. Jeg skal gjøre det etter studiestart. Vet du om karakterer fra første har mye å si når jeg søker jobb? Har ikke så bra karakterer fra første året. Karakterer har ingenting å si når du søker meglerjobb, men for din egen del ville jeg lagt inn en ekstra innsats i Jus og meglerfahMed tanke på at jeg har et søskenbarn som er daglig leder for et av byens største meglerhus kan jeg avkrefte denne myten en gang for alle. Karakterer teller. Alltid.Verken jeg eller klassekameratene mine som har fått jobb som fullmektig har noengang fått spørsmål om karakterer. Dette er dog på vestlandet, vet ikke om situasjonen er annerledes andre steder i landet. Lenke til kommentar
Studie101 Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Hei, Jeg skal begynne på andre året eiendomsmegling og lurer på om jeg har noen jobbmuligheter? Jeg finner ingen ledige stillinger for studenter på finn. Noen som har erfaring med dette? Det var ikke mer en 2-3 stykker som hadde jobb i løpet av studietiden i vår klasse (40 stk). En 5-6 stykker fikk jobb på våren i siste semester i 3. klasse, men ville ikke sagt det er normalt for studenter å ha medhjelperjobber under studiet. Mitt tips til deg er å ringe, sende mail og besøke alle meglerfirma i ditt område og forhør deg om jobbmuligheter. Var slik en del av oss fikk jobb. Tusen takk for tips. Jeg skal gjøre det etter studiestart. Vet du om karakterer fra første har mye å si når jeg søker jobb? Har ikke så bra karakterer fra første året.Karakterer har ingenting å si når du søker meglerjobb, men for din egen del ville jeg lagt inn en ekstra innsats i Jus og meglerfahMed tanke på at jeg har et søskenbarn som er daglig leder for et av byens største meglerhus kan jeg avkrefte denne myten en gang for alle. Karakterer teller. Alltid.Verken jeg eller klassekameratene mine som har fått jobb som fullmektig har noengang fått spørsmål om karakterer. Dette er dog på vestlandet, vet ikke om situasjonen er annerledes andre steder i landet. Du jobber i Oslo? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Det har svært lite å si i Oslo (også). Det handler i bunn og grunn om flaks, timing og dyktighet. Har en meget god kompis som jobber som fullmektig for stort meglerhus her i Oslo selv med svært begredelige karakterer. Det er mye viktigere med kontakter, evne til å selge seg inn og det å overbevise på intervju kontra gode karakterer. Lenke til kommentar
haugisen Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Hei, Jeg skal begynne på andre året eiendomsmegling og lurer på om jeg har noen jobbmuligheter? Jeg finner ingen ledige stillinger for studenter på finn. Noen som har erfaring med dette? Det var ikke mer en 2-3 stykker som hadde jobb i løpet av studietiden i vår klasse (40 stk). En 5-6 stykker fikk jobb på våren i siste semester i 3. klasse, men ville ikke sagt det er normalt for studenter å ha medhjelperjobber under studiet. Mitt tips til deg er å ringe, sende mail og besøke alle meglerfirma i ditt område og forhør deg om jobbmuligheter. Var slik en del av oss fikk jobb. Tusen takk for tips. Jeg skal gjøre det etter studiestart. Vet du om karakterer fra første har mye å si når jeg søker jobb? Har ikke så bra karakterer fra første året.Karakterer har ingenting å si når du søker meglerjobb, men for din egen del ville jeg lagt inn en ekstra innsats i Jus og meglerfahMed tanke på at jeg har et søskenbarn som er daglig leder for et av byens største meglerhus kan jeg avkrefte denne myten en gang for alle. Karakterer teller. Alltid.Verken jeg eller klassekameratene mine som har fått jobb som fullmektig har noengang fått spørsmål om karakterer. Dette er dog på vestlandet, vet ikke om situasjonen er annerledes andre steder i landet. Du jobber i Oslo? Jeg jobber i Rogaland. Men som Bandidos-Pelle sier, så har din personlighet, evne til å selge og overbevise osv. mye mer å si enn karakterer Lenke til kommentar
stign Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Hei! Jeg konter ELE 3776 Matematisk analyse, og har ikke fått tilgang til itslearning. Lurte på om noen kunne lagt ut et screenshot av årets oppgaveplan? Lenke til kommentar
Studie101 Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Hei, Er det noen som har Markedsføringsledelse her og kan hjelpe meg med øvelsesoppgave 1? Lenke til kommentar
Arctander Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Hei! Noen som har "karakterskalaen" i fagene Mikroøkonomi og Personlig Økonomi? Lenke til kommentar
Studie101 Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Hei! Kan noen forklare meg hva forskjellen på praktikum- og teoretiskoppgave er i juss? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Hei! Kan noen forklare meg hva forskjellen på praktikum- og teoretiskoppgave er i juss? Dette vil fremgå tydelig av oppgaveteksten. Oppgaveteksten i en teorioppgave er ofte veldig kort og er ofte av typen "Gjør rede for kjøpslovens bestemmelser om risikoovergang" e.l. I teorioppgaver skal du (i likhet med praktikum) besvare oppgaven, men i en teori får du, innenfor de naturlige grensene av oppgaven, en enda større mulighet til å vise alt du kan om temaet. Oppgaveteksten/faktum i en praktikumsoppgave er ofte lenger, og legger opp til, slik tittelen skulle tilsi, at du skal svare på en praktisk problemstilling, type "kan Peder Ås heve kjøpet?". Praktikumsoppgaver kommer i mange former, og noen vil ha klart angitt spørsmål, andre krever at du finner de selv. Viktig for begge deler er juridisk metode. Rettsregel skal oppstilles (les mer om rettskildelære og hvordan dette gjøres), og de skal anvendes på faktum. I en teorioppgave vil det ofte trekke opp om du klarer å anvende en oppstilt rettsregel på et eksempel. Grovdisposisjon for oppgavene vil være annerledes, all den tid oppgavene har forskjellige formål. Lenke til kommentar
Studie101 Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Hei! Kan noen forklare meg hva forskjellen på praktikum- og teoretiskoppgave er i juss? Dette vil fremgå tydelig av oppgaveteksten. Oppgaveteksten i en teorioppgave er ofte veldig kort og er ofte av typen "Gjør rede for kjøpslovens bestemmelser om risikoovergang" e.l. I teorioppgaver skal du (i likhet med praktikum) besvare oppgaven, men i en teori får du, innenfor de naturlige grensene av oppgaven, en enda større mulighet til å vise alt du kan om temaet. Oppgaveteksten/faktum i en praktikumsoppgave er ofte lenger, og legger opp til, slik tittelen skulle tilsi, at du skal svare på en praktisk problemstilling, type "kan Peder Ås heve kjøpet?". Praktikumsoppgaver kommer i mange former, og noen vil ha klart angitt spørsmål, andre krever at du finner de selv. Viktig for begge deler er juridisk metode. Rettsregel skal oppstilles (les mer om rettskildelære og hvordan dette gjøres), og de skal anvendes på faktum. I en teorioppgave vil det ofte trekke opp om du klarer å anvende en oppstilt rettsregel på et eksempel. Grovdisposisjon for oppgavene vil være annerledes, all den tid oppgavene har forskjellige formål. tusen takk for svar Lenke til kommentar
Hassli Skrevet 15. oktober 2017 Del Skrevet 15. oktober 2017 Vet noen om jeg kan låne bøker ved biblioteket på BI selv om jeg går på hioa nå? Jeg er tidligere BI student. Alle eksemplarene er leid ut på hioa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå