middelsgod Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Tenkte bare at du muligens studerte på nett hos en annen skole, selv om dette er en BI tråd. Takk for svar Ah, jeg skjønner Send meg en PM hvis du ønsker et raskt overblikk over første studieår og min erfaring fra hvor du mest sannsynlig behøver å legge inn arbeidsmengder osv. Lenke til kommentar
middelsgod Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Noen som har noen erfaring fra Økonomi og investeringsanalyse forresten? Det tilbys ikke på nettstudier, men jeg satt meg opp på en liste for å kunne være dagstudent den ene dagen i uka de kjører forelesninger, men det fordrer at det åpner seg en plass. Vet noen om dette er en typisk fordypning som blir full? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Jeg hadde økonomistyring og investeringsanalyse (antar at det er det du sikter til). Det er nok det faget som er mest krevende på bachelornivå - både mtp. mengde og vanskelighetsgrad. Det er i stor grad førsteårspensumet på master. Uavhengig av det; veldig bra fag. Fordypningen blir svært sjeldent full, prosjektledelse-fordypningen har over 100 flere, men det kan hende at de "nedskalerer" for at det skal passe mtp. forelesningsrom. Tror uansett du har gode muligheter for å få plass. Uansett bra at de har nå redusert forelesningen til én i uka i stedetfor to på rad annenhver uke. 9-17 på torsdager og fredager var meget slitsomt. 1 Lenke til kommentar
middelsgod Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 (endret) Jeg hadde økonomistyring og investeringsanalyse (antar at det er det du sikter til). Det er nok det faget som er mest krevende på bachelornivå - både mtp. mengde og vanskelighetsgrad. Det er i stor grad førsteårspensumet på master. Uavhengig av det; veldig bra fag. Fordypningen blir svært sjeldent full, prosjektledelse-fordypningen har over 100 flere, men det kan hende at de "nedskalerer" for at det skal passe mtp. forelesningsrom. Tror uansett du har gode muligheter for å få plass. Uansett bra at de har nå redusert forelesningen til én i uka i stedetfor to på rad annenhver uke. 9-17 på torsdager og fredager var meget slitsomt. Godt å høre. Det skal være dette faget, ja. Som nettstudent har man bare ett fordypningsalternativ (logistikkledelse), samt 6 stk 7,5p valgfag hvor jeg allerede tok det som er mest spennende og relevant i fjor. Så alternativet er å ta to fag jeg egentlig ikke har veldig lyst til å ta. I tillegg planlegger jeg å søke siv.øk master med finansspesialisering neste år, så da vil jeg enten måtte ta igjen dette pensumet uansett eller ligge bak mange andre neste høst. Kanskje like greit å få mastersmellen litt tidlig så man forstår hva som kreves av en. Endret 5. juli 2017 av middelsgod Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Dersom planen er å gå videre på master vil du ha stor fordel av å velge denne fordypningen. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
middelsgod Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Dersom planen er å gå videre på master vil du ha stor fordel av å velge denne fordypningen. Lykke til! Takk skal du ha! Får krysse fingrene for at det ordner seg. 1 Lenke til kommentar
Studie101 Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Hei! Er det noen som har erfaring med kursene Personalledelse, Skatterett og økonomisk kriminalitet og Skatte- og avgiftsrett? Hva synes dere om kursene? Er de krevende? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Personalledelse. Interessant fag men kjedelige forelesninger til tider. Spesielt med Stig-Berge, hjelpes. Ellers trøtt bok. Fikk B i faget. Har ikke noe i mot lesing, og føler det var mer interessant enn uinteressant lesing. Lenke til kommentar
BI gutten Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Noen som har erfaring fra valgfagene matematisk analyse, international economics eller shipping? Vil velge et fag som er nyttig å ha med seg videre samt at mulighetene for å få tippkarakter ikke er umulig Lenke til kommentar
Studie101 Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Personalledelse. Interessant fag men kjedelige forelesninger til tider. Spesielt med Stig-Berge, hjelpes. Ellers trøtt bok. Fikk B i faget. Har ikke noe i mot lesing, og føler det var mer interessant enn uinteressant lesing. Er det ganske likt som org? Lenke til kommentar
Instinkt Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 (endret) Hva er sannsynligheten for å ikke komme inn på fordypningen man vil ha? Leser dette med konkurranse angående plassene hvis det blir fult, men skjer det i det hele tatt ofte?Tenker da på Økonomistyring og investeringsanalyse samt Prosjektledelse. Endret 13. juli 2017 av Instinkt Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 (endret) Aldri opplevd. Prosjektledelse skjer det neppe med. Tydelig at slike lette fag som økonomi o.l., er det folk velger. Endret 13. juli 2017 av Lami Lenke til kommentar
Grensejegeren Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Er det noen her inne som kan anbefale den femårige integrerte siviløkonomlinjen? Har karakterene til å komme inn, men spørsmålet er om jeg heller burde ta en "gratis" bachelor på en annen skole, for så å søke meg inn på en master på BI. Men tenker igjen at det må være deilig å vite fra dag 1 at du er sikret opptak til master, til tross for at dette koster. Man er jo heller ikke garantert et B snitt, og en grad fra BI er jo betydelig mer anerkjent enn fra for eksempel Stavanger osv.... Setter pris på svar og innspill Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 (endret) Er det noen her inne som kan anbefale den femårige integrerte siviløkonomlinjen? Har karakterene til å komme inn, men spørsmålet er om jeg heller burde ta en "gratis" bachelor på en annen skole, for så å søke meg inn på en master på BI. Men tenker igjen at det må være deilig å vite fra dag 1 at du er sikret opptak til master, til tross for at dette koster. Man er jo heller ikke garantert et B snitt, og en grad fra BI er jo betydelig mer anerkjent enn fra for eksempel Stavanger osv.... Setter pris på svar og innspill Du sparer vel noen kroner også, eksterne masterstudenter betaler mer enn interne. Ikke at det utgjør mange kroner da, ca 20K https://www.bi.edu/study-at-bi/admissions/tuition-fees/tuition-fee-master-of-science/ Endret 16. juli 2017 av Marcus Halberstram Lenke til kommentar
Lami Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Hva er forskjellen på valgkurs og fordypning? Skal velge dette nå. Tenker på enten valgkurset Shipping Management, eller fordypning Logistikkledelse. Lenke til kommentar
middelsgod Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 (endret) Hva er forskjellen på valgkurs og fordypning? Skal velge dette nå. Tenker på enten valgkurset Shipping Management, eller fordypning Logistikkledelse. Vil tro at fordypning betyr at du skriver bachelor i dette temaet og at du får bachelor i øk/adm med fordypning i logistikkledelse på vitnemålet. EDIT: Det skal være mulig å velge bort å skrive bachelor i temaet tror jeg, men da må får du ikke ekstratittelen heller. Endret 17. juli 2017 av middelsgod Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Valgkurs er 7.5 studiepoeng, fordypning er 15. hvert semester. Du kan skriver bacheloroppgaven innenfor fordypningen, og får dermed en spesialisering på bachelorgraden, men du kan også skrive generell bachelor hvis man vil det. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 (endret) Hvis jeg velger valgkurs da, hva skriver jeg bachleren om? Ser Shipping er på engelsk ... litt kjedelig med engelsk. Spesielt hvis det er er fag som er muntlig aktivitet ... Edit: er fordypningen over to semester eller et? Edit 2: Ny fordypning i år er : BST1140 Forretningsutvikling og teknologi Kan dette være relevant? Endret 17. juli 2017 av Lami Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Du må velge to valgkurs (á 7,5 poeng) eller én fordypning per semester. Det var sånn for oss iallefall. Fordypningen er over to semester dersom du skriver bachelor, én dersom du ska skrive generell bachelor eller velger å ha to valgkurs andre semester også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå