Need44speed Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 kan man ta kokende vann fra den kafeen eller koster det penger? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Det skal være gratis.. Jeg har nå tatt varmt vann der jeg, uten å betale. Andre har nå også gjort det. Tror det er gratis. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Dersom man ikke møter på en eksamen, vil det stå F i karakterutskriften da, eller vil det bare står 7.5 stdp mindre enn det "burde"? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Dersom man ikke møter på en eksamen, vil det stå F i karakterutskriften da, eller vil det bare står 7.5 stdp mindre enn det "burde"?Karakterutskrift vil vise samtlige karakterer, inkludert stryk. Vitnemål vil kun vise beståtte fag opp til 180 studiepoeng. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Har nå uttrykt min misnøye med foreleser/fag på nasjonalt kursom på itslearning. Dette kan bli spennende. Blir jeg utestengt, anmeldt eller hva. Er jo ikke lov det jeg gjør .... Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Hva mener du med ikke lov? Dette er ikke Nord-Korea, du kan jo si og mene det du vil. Ikke at jeg visste at det var et diskusjonsforum på itslearning i metode en gang. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Hva mener du med ikke lov? Dette er ikke Nord-Korea, du kan jo si og mene det du vil. Ikke at jeg visste at det var et diskusjonsforum på itslearning i metode en gang. Har jo fått beskjed om at slikt skal tas intern. Skal ikke tas opp i klassen men først til klasserepresentant. Og nå skrev jeg det slik flere tusen ser. BI er nesten som Nord-Korea. Lenke til kommentar
larnyl Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 (endret) Hei! Noen her som har tatt anvendt makroøkonomi før og som har noen anbefalinger til hvilken strategi man bør benytte fram mot eksamen? Er det bare å jobbe på med eksamenssett eller krever dette faget mer lesing samtidig? Endret 8. desember 2016 av larnyl 1 Lenke til kommentar
Inkognito333 Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Skal velge valgfag for våren 2017 og er litt i tvil på hvilket fag jeg burde velge. Er det noen her som har erfaring med faget Finansiell analyse og verdsettelse? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 (endret) Skal velge valgfag for våren 2017 og er litt i tvil på hvilket fag jeg burde velge. Er det noen her som har erfaring med faget Finansiell analyse og verdsettelse?Høres tørt som fy ut. Atter igjen er det flere valgkurs jeg har lyst på som overlapper med andre. Great! Så utrolig smart, jeg har skole to dager i uken til våren og lilevel overlapper flere valgkurs. Hadde det vært ett fag så greit, men når i tillegg til BØK fag såå. Sykt gøy å velge drittfag fordi man ikke kan ha noe annet! Glupt av BI! Strålende! Endret 9. desember 2016 av Lami Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 Noen som har formelen på GGR? Altså gjennomsnittlig gjeldsrente? Står utrolig nok ikke noe om det i boka, selv om det brukes i sammenhenger som brekkstangformelen. Utifra notatene mine leser jeg at GGR = Rentekostnad/All gjeld. Stemmer det? Tenker uansett at det nødvendigvis må ganges med hundre for å få en prosent, men står ikke noe om det i notatene mine. Når det gjelder brekkstangformelen så er det kun en annen utregningsmetode for EKR, ikke sant? Lenke til kommentar
imsdal1 Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 Noen her som kunne sendt meg oppgaveteksten i organisasjonsatferd og ledelse til alle 13 oppgavene? og evt har noen tips? :-) Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 (endret) Noen som har formelen på GGR? Altså gjennomsnittlig gjeldsrente? Står utrolig nok ikke noe om det i boka, selv om det brukes i sammenhenger som brekkstangformelen. Utifra notatene mine leser jeg at GGR = Rentekostnad/All gjeld. Stemmer det? Tenker uansett at det nødvendigvis må ganges med hundre for å få en prosent, men står ikke noe om det i notatene mine. Når det gjelder brekkstangformelen så er det kun en annen utregningsmetode for EKR, ikke sant? GGR = rentekostnad/gjennomsnittlig gjeld Brekkstangformelen = EKR = TKR + (TKR - GGR) * G/EK Jeg husker ikke EKR i hodet nå. Endret 10. desember 2016 av Lami Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 Noen her som kunne sendt meg oppgaveteksten i organisasjonsatferd og ledelse til alle 13 oppgavene? og evt har noen tips? :-) Kan kjøpe av meg Lenke til kommentar
haugisen Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 Skal konte mikro på torsdag, har gjort alt på enkeleksamen, jobber med eksamener men sitter ofte fast. Noen som vet om noe oppgavehefte eller noe slik jeg kan kjøpe på akademika eller Norli som er relevant? Tar imot alt av tips slik at jeg kan stå Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 Noen som har formelen på GGR? Altså gjennomsnittlig gjeldsrente? Står utrolig nok ikke noe om det i boka, selv om det brukes i sammenhenger som brekkstangformelen. Utifra notatene mine leser jeg at GGR = Rentekostnad/All gjeld. Stemmer det? Tenker uansett at det nødvendigvis må ganges med hundre for å få en prosent, men står ikke noe om det i notatene mine. Når det gjelder brekkstangformelen så er det kun en annen utregningsmetode for EKR, ikke sant? GGR = rentekostnad/gjennomsnittlig gjeld Brekkstangformelen = EKR = TKR + (TKR - GGR) * G/EK Jeg husker ikke EKR i hodet nå. Må vel gjerne ganges med 100 for å få prosenten? Haha, er ikke helt sikker jeg ass, men det gir mening i mitt hode i hvertfall. EKR er forresten Res. før skatt/Gj.snitt EK. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 (endret) Ja, du må gange med 100 for GGR. Rente er jo alltid i prosent. Brekkstangformelen er en annen utregningsmetode for EKR. Du bruker brekkstang når du har TKR og de andre verdiene. EDIT: Noen som har hatt Prosjektledelse? Tenker å ta det som valgkurs. Hadde lyst på Markedsrett og etikk, men det overlapper med VHL og BØK - såklart ... Andrevalget er Personlig økonomi. Endret 10. desember 2016 av Lami Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 (endret) For oss som består eksamen først nå, og nå er ferdig med bachelor-graden vår (skulle vært ferdig denne våren om alle fagene var bestått); får vi et diplom eller noe sånt slik som de som var ferdig på våren fikk? Endret 10. desember 2016 av M4ds Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå