Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Tips til Mikroøkonomi? Ser noen som selger Mikroøkonomi i korte trekk, verd å kjøpe denne? Altså som et supplement i tillegg til den vanlige boka.

Mikroøkonomi i korte trekk er betydelig bedre enn den vanlige boka etter min mening. Du får oversikt over pensum på en overkommelig måte. Anbefales om du ikke skjønner noe av faget.

Lenke til kommentar

Folkens, hva vil B+ være i tallkarakter? 4,0 er jo en ren B, og skillet mellom B og A går vel på 4,5. Er det da slik at en 4.5 er en svak A, og alt mellom 4,0 og 4,5 er en sterk B?

Lærer man ikke avrundingsregler på BI? ;)

Du har for øvrig rett, men det er ikke vanlig å bruke "svak A" som noe begrep. Som oftest er det snakk om "A, sterk B, svak B" osv.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke mye inside information, men noe er greit å få. Dette er ting som hva slags bedrift det er, hva deres visjon/misjon etc. er. Tall er ikke nødvendig, så det meste av informasjon kan dere finne på nettsidene til den aktuelle bedriften. Dere får masse informasjon om dette av foreleserne, så ikke stress :)

Lenke til kommentar

@ de av dere som har fullført bachelor. Hvor mye/hvilke konsekvenser har valg av fordypning hatt å i si for dere?

"Alt". Man skriver jo bachelor innenfor fordypningen, slik at fordypningen skal utgjøre 30 stp. Er det noe mer konkret du lurer på?

Vi måtte velge innenfor fordypningstemaene når vi skulle skrive.

 

Noen som har hatt økonomistyring & investeringsanalyse som valgfag på 3. året? Erfaringer rundt faget, og trenger man alle de hundre (engelske) bøkene som er satt opp på pensumlisten? Erfaringsmessig har jeg stort sett klart meg uten bøker på alle finansfagene så langt.

Da klarer du deg mest sannsynlig uten bøkene i dette faget også. Ellers et veldig bra fag. Lærer mye. Jeg vil anbefale deg å jobbe hardt med faget hvis du skal videre på master og fortsette med finans. Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...