TheNarsissist Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Investments Bodie/Kane er fantastisk! 1 Lenke til kommentar
lesles Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Noen anbefalinger på hvordan man skal forberede til overgangen fra en bachelor til en master? Tips og triks? 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 ABG har lagt ut stilligsannonse på karrierportalen vår nå. Søker student til deltidsstilling som Equity research analytiker. Må vel nesten ha A i snitt og være aktiv i børsgruppen om det skal være noe vits å søke haha Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Tips til Mikroøkonomi? Ser noen som selger Mikroøkonomi i korte trekk, verd å kjøpe denne? Altså som et supplement i tillegg til den vanlige boka. Lenke til kommentar
DesiBoy Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Tips til Mikroøkonomi? Ser noen som selger Mikroøkonomi i korte trekk, verd å kjøpe denne? Altså som et supplement i tillegg til den vanlige boka. Mikroøkonomi i korte trekk er betydelig bedre enn den vanlige boka etter min mening. Du får oversikt over pensum på en overkommelig måte. Anbefales om du ikke skjønner noe av faget. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Folkens, hva vil B+ være i tallkarakter? 4,0 er jo en ren B, og skillet mellom B og A går vel på 4,5. Er det da slik at en 4.5 er en svak A, og alt mellom 4,0 og 4,5 er en sterk B? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Folkens, hva vil B+ være i tallkarakter? 4,0 er jo en ren B, og skillet mellom B og A går vel på 4,5. Er det da slik at en 4.5 er en svak A, og alt mellom 4,0 og 4,5 er en sterk B?Lærer man ikke avrundingsregler på BI? Du har for øvrig rett, men det er ikke vanlig å bruke "svak A" som noe begrep. Som oftest er det snakk om "A, sterk B, svak B" osv. Lenke til kommentar
OVOXO Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Noen som har noe tips/erfaring å dele i Strategi faget? Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Les og lær hele boka, alt er veldig nyttig. Les gjennom boka før dere skriver hele oppgaven dere skal levere, slik at dere ikke dropper å skrive om noe dere burde ha skrevet. Boka er ikke lang, så det burde ikke være noe problem 1 Lenke til kommentar
OVOXO Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Aha tusen takk! Slik jeg har skjønt så skal man velge en bedrift, og etter det får man utlevert oppgaven. Hvis man ikke har tilgang til "innsiden" av bedriften, hvilken garanti er det for at klarer å svare på oppgaven? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Stund siden jeg hadde Strategi, men vi valgte en stor bedrift som vi ikke hadde noe kjennskap til. Alle svar/inside information, eller alt vi skrev i oppgaven, var kvalifisert gjetting etter det vi hadde lært om i pensum. Fikk A. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Du trenger ikke mye inside information, men noe er greit å få. Dette er ting som hva slags bedrift det er, hva deres visjon/misjon etc. er. Tall er ikke nødvendig, så det meste av informasjon kan dere finne på nettsidene til den aktuelle bedriften. Dere får masse informasjon om dette av foreleserne, så ikke stress Lenke til kommentar
LesDeuxII Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 @ de av dere som har fullført bachelor. Hvor mye/hvilke konsekvenser har valg av fordypning hatt å i si for dere? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Funker sio matkupponger på bi? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Noen som har hatt økonomistyring & investeringsanalyse som valgfag på 3. året? Erfaringer rundt faget, og trenger man alle de hundre (engelske) bøkene som er satt opp på pensumlisten? Erfaringsmessig har jeg stort sett klart meg uten bøker på alle finansfagene så langt. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Hvordan er de SBIO studentforeningene fungerer? Kan man være med på gruppene/arrangementene selv om man ikke blir tatt opp ved opptak? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) @ de av dere som har fullført bachelor. Hvor mye/hvilke konsekvenser har valg av fordypning hatt å i si for dere?"Alt". Man skriver jo bachelor innenfor fordypningen, slik at fordypningen skal utgjøre 30 stp. Er det noe mer konkret du lurer på? Vi måtte velge innenfor fordypningstemaene når vi skulle skrive. Noen som har hatt økonomistyring & investeringsanalyse som valgfag på 3. året? Erfaringer rundt faget, og trenger man alle de hundre (engelske) bøkene som er satt opp på pensumlisten? Erfaringsmessig har jeg stort sett klart meg uten bøker på alle finansfagene så langt.Da klarer du deg mest sannsynlig uten bøkene i dette faget også. Ellers et veldig bra fag. Lærer mye. Jeg vil anbefale deg å jobbe hardt med faget hvis du skal videre på master og fortsette med finans. Endret 31. august 2016 av Nimrad 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Går det an å ta et semester permisjon? Hvis ja, når tar man det opp igjen, og begynner man på vårsemesteret påfølgende år etter permisjonen? Lenke til kommentar
PRL Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Jeg er ny på BI, og lurer på om jeg skal kjøpe bøkene til markedsføringsledelse og makredskommunikasjon 3.0. Noen erfaringer med disse fagene? Og funker Bedriften kompendiumet 2015 kontra 2016. Takk for svar. Lenke til kommentar
LesDeuxII Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 "Alt". Man skriver jo bachelor innenfor fordypningen, slik at fordypningen skal utgjøre 30 stp. Er det noe mer konkret du lurer på?Vi måtte velge innenfor fordypningstemaene når vi skulle skrive. Tenkte mer på jobbsammenheng, fikk andrevalget mitt og er ikke helt fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå