hallapådere Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Lurer på om noen her har erfaring med å klage på karakterer på BI? Fikk A i Bedriften, men kjipe C på forretningsjus. C er ingen dårlig karakter, men føler jeg gjorde det mye bedre her enn f.eks. Bedriften. Merkelige greier. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Hva fikk dere på Bedriften? Jeg fikk utrolig dårlig og skuffende karakter, utifra timene jeg la ned for å jobbe med stoffet og det jeg svarte på eksamen. Jeg var bombesikker på at jeg gjorde rett. Hadde jeg ikke svart det jeg svarte, hadde det ikke vært noe annet jeg kunne skrevet. En kompis skrev om samme greien som meg men han fikk to karakterer bedre enn meg, men ikke samme studiested. Er skikkelig skuffet. To-tre ukers lesing man-søn hver dag, og så få nesten en E ... Jeg fatter det ikke. Lenke til kommentar
hallapådere Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Hva fikk dere på Bedriften? Jeg fikk utrolig dårlig og skuffende karakter, utifra timene jeg la ned for å jobbe med stoffet og det jeg svarte på eksamen. Jeg var bombesikker på at jeg gjorde rett. Hadde jeg ikke svart det jeg svarte, hadde det ikke vært noe annet jeg kunne skrevet. En kompis skrev om samme greien som meg men han fikk to karakterer bedre enn meg, men ikke samme studiested. Er skikkelig skuffet. To-tre ukers lesing man-søn hver dag, og så få nesten en E ... Jeg fatter det ikke. Hvis du virkelig leste så mye som du gjorde, og fikk karakteren E - da må du enten ha bommet fullstendig på oppgaven, eller ha lest på feil ting i forveien. Bedriften var det faget jeg leste minst på, tror jeg startet to dager før eksamen. Nileste noen sammendrag jeg hadde fått tak i, og diskuterte stoffet med en gruppe kvelden før eksamen. Skal også sies at jeg kun var i 2-3 forelesninger i løpet av semesteret. Jeg klarte ikke høre på Eileen snakke. Hennes pedagogikk var utdatert og elendig. -Hva fikk du i forretningsjus? Skulle gjerne sammenlignet litt mer før jeg klaget i det faget. Lenke til kommentar
Nøteliten Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Hva fikk dere på Bedriften? Jeg fikk utrolig dårlig og skuffende karakter, utifra timene jeg la ned for å jobbe med stoffet og det jeg svarte på eksamen. Jeg var bombesikker på at jeg gjorde rett. Hadde jeg ikke svart det jeg svarte, hadde det ikke vært noe annet jeg kunne skrevet. En kompis skrev om samme greien som meg men han fikk to karakterer bedre enn meg, men ikke samme studiested. Er skikkelig skuffet. To-tre ukers lesing man-søn hver dag, og så få nesten en E ... Jeg fatter det ikke. De jeg har snakket med har også fått E og D.. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Selv ble det C i Bedriften på meg. Greit fornøyd i et fag som ikke er spesielt viktig. Var interessant, men ikke spesielt viktig spør du meg. Til dere som vurderer å klage er det lurt å be om karakterbegrunnelse først. Dette er noe jeg gjør ganske ofte uavhengig om jeg skal klage eller ikke.Forresten til dere som hadde Makroøkonomi i høst (SØK3432) ligger sensorveiledningen/fasiten ute nå, så for dere andre som også skrev ned hvilke alternativer dere tok på de 30 spm kan man sjekke sånn cirka hva slags karakter man endte på Utrolig teit eksamen, men gikk heldgivis greit. Flervalgseksamen er en ganske dårlig eksamensform spør du meg, vanskelig å faktisk få vist hva man faktisk kan. Lenke til kommentar
Instinkt Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 (endret) Fikk en C selv. Leste besvarelsene til noen andre, blant annet en som såvidt skrev 6 sider og ikke hadde noe som var relevant for pensum, og spesielt ikke det i sensorveiledningen. Og vedkommende fikk en B........... Nedtur. Endret 22. desember 2015 av Instinkt Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 (endret) Den er lei ja, men om du syns du hadde en solid C går det jo fint an å klage da? Kanskje du går opp til B. Bare be om karakterbegrunnelse først, også evt. klage etter det Er jo mye marginer dette her. Endret 22. desember 2015 av Krokanrull Lenke til kommentar
olebrum123 Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Jeg fikk A i bedriften, og valgte oppgave 1. Er veldig fornøyd, men overrasket. Skrev ti sider, men følte ting var lite sammenhengende. Har ihvertfall gjort noe riktig! Dere som fikk dårlig karakter i bedriften, hvilken oppgave valgte dere? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Valgte oppgave 1. Hva skrev du sånn kort? Lenke til kommentar
olebrum123 Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Valgte oppgave 1. Hva skrev du sånn kort? Startet vel med å forklare prinsipal-agentteorien og interesseproblemer som kan oppstå mellom de to. Skrev også eksempler. Forklarte hvordan det var i 2.I.R med mange eiere og hvilket fokus CSR hadde på denne tiden (stakeholder value) og hvordan det gikk over til 3.I.R med mer fokus på eierne og shareholder value. Til slutt kom jeg opp med ulike løsninger for å unngå prinsipal-agenttproblemene som oppstår. Kort fortalt. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Skrev akkurat samme som du forklarer, minus eksempel, tror jeg. Fikk D. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Da er det bare å klage da. Begrunnelse er for sent om du ikke allerede har bedt om det tror jeg. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Noen her som har tatt utveksling på bachelor nivå her? Ser at de tildeler plasser etter karakterer og på de mer populære plassene er "required GPA" B/Strong B. Er dette minimumskravet og må man regne med å konkurrere med folk som har tilnærmet A i snitt? Send gjerne PM om du vil dele noen erfaringer Lenke til kommentar
Ignorancus Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Starter på medisin om noen dager, men har veldig lyst til å starte på en bachelor i øk/ad ved BI samtidig. Jeg tenkte å ta noen fag i semesteret, men hvordan vil det hele fungere egentlig? Kommer jeg til å ha forelesning sammen med andre øk/ad 1.trinnsstudenter, eller blir det kveldsforelsninger med de litt eldre? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Noen her som har tatt utveksling på bachelor nivå her? Ser at de tildeler plasser etter karakterer og på de mer populære plassene er "required GPA" B/Strong B. Er dette minimumskravet og må man regne med å konkurrere med folk som har tilnærmet A i snitt? Send gjerne PM om du vil dele noen erfaringer Svaret jeg fikk når jeg spurte om dette er at dette varierer. Det er såpass få som har A i snitt at det vil være forskjell fra år til år. Det kommer også an på hvor mange plasser de får tildelt. Et eksempel var en av de populære skolene i USA hvor ingen kom inn ett år og pga det søkte veldig få neste år og da var det helt nede på sterk C i snitt (på en skole hvor man vanligvis måtte ha typ sterk B eller A vanligvis). Noen skoler har dog et minstekrav. Spør heller de på internasjonalt kontor. De kan forklare bedre. 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Takk for svar, dro du på utveksling forresten? Har sett endel på universitetene jeg kan ha en sjang på, og de fleste har helt ræva fag å velge mellom. HR, marketing og slike ting. Tror nesten jeg holder meg hjemme med mindre jeg mirakuløst skulle få plass på Mannheim eller lignende. Lenke til kommentar
olebrum123 Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Hei, er det noen som vet hva snittet for å komme inn på CBS er? Jeg vet det vil variere fra linje til linje, jeg tenker mer spesifikt på revisjon og regnskapslinja deres. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Er det noen som har hatt "Kommunikasjon for ledere og organisasjon" på 3.året øk/ad, og kan fortelle litt om faget? Jeg er nødt til å ta prosjektet alene, ettersom jeg har en del andre fag jeg skal ta opp, og er da mer til en byrde mtp. å få tid til å møte de andre i gruppa mi ettersom jeg må lese på de andre fagene. Er det overkommelig å ta prosjektet alene? Hvordan bør man lese til faget? Hvordan foregår kommunikasjonen mellom meg og bedriften jeg må finne? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Kan det skje feil når de legger ut karakterene? Jeg fikk A på en jeg trodde gikk til helvette. Følte det gikk drut bra på eksamen, men da jeg så sensorveiledningen en stund senere synes jeg det virket som at få av svarene mine stemte overens med fasit. Hadde til og med fått feil på en enkel B&S oppgave. Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Kan det skje feil når de legger ut karakterene? Jeg fikk A på en jeg trodde gikk til helvette. Følte det gikk drut bra på eksamen, men da jeg så sensorveiledningen en stund senere synes jeg det virket som at få av svarene mine stemte overens med fasit. Hadde til og med fått feil på en enkel B&S oppgave. Det går i alle fall an på UiO. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå