Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!

fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!
Jeg synes det er veldig vanskelig å komme under 4500 ord på prosjektoppgaven i Strategi. Jeg er på 4500 ord allerede og da mangler jeg sammendrag og implementering av strategiske tiltak.. Har kuttet ut masse allerede! Når det står max 4500 ord i oppgaven, blir ord over 4500 kuttet ut fra sensuren da?
Har sett på de tidligere eksamensoppgavene og der står det blant annet max 15 sider (høst 2014), mens eksempelsoppgavene som har blitt lagt ut på It's learning er på over 20 sider. Og dette er tydeligvis A-oppgaver. Jeg blir veldig forvirra. Noen som har noen formeninger om dette?  :)

Lenke til kommentar

Eksamen i Bedriften unnagjort :)

Gikk bra, svarte på alt. Men, det som irriterer meg var at jeg var så opptatt med å svare på oppgaven at jeg ikke skrev årstall som i parantes på når tredje industrielle revolusjon var/er.

Tror dere det kan skille fra en A og B?

Oppgaven spurte ikke om det btw.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Eksamen i Bedriften unnagjort :)

Gikk bra, svarte på alt. Men, det som irriterer meg var at jeg var så opptatt med å svare på oppgaven at jeg ikke skrev årstall som i parantes på når tredje industrielle revolusjon var/er.

Tror dere det kan skille fra en A og B?

Oppgaven spurte ikke om det btw.

Tor og Eileen har sagt at de ikke bryr seg som slike detaljer så lenge du forstår og kan vise sammenhengen og pensum, samt som du kan drøfte godt. 

Så akkurat det vil ikke trekke deg ned til en B :)

Endret av Instinkt
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe til med en oppgave i mikro?

I et frikonkurransemarked har vi følgende etterspørsels og tilbudsfunksjon
x = 450 – 2p
x = p

a) Beregn likevektspris og kvantum.
b) Beregn konsumentoverskudd

Jeg har funnet frem til at både likevektspris og kvantum er 150. Men får problemer med konsumentoverskuddet. Bruker følgende formel:

KO=(450-150)*150/2=22500

Dette stemmer ikke overens med fasiten hvor svaret er 5625. Hva gjør jeg galt?
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe til med en oppgave i mikro?

I et frikonkurransemarked har vi følgende etterspørsels og tilbudsfunksjon
x = 450 – 2p
x = p

a) Beregn likevektspris og kvantum.
b) Beregn konsumentoverskudd

Jeg har funnet frem til at både likevektspris og kvantum er 150. Men får problemer med konsumentoverskuddet. Bruker følgende formel:

KO=(450-150)*150/2=22500

Dette stemmer ikke overens med fasiten hvor svaret er 5625. Hva gjør jeg galt?

Etterspørselsfunksjonen X = 450-2p

Tar da  450/2 = 225

((225-150)*150)/2 = 5625 :)

Endret av Direct
Lenke til kommentar

Fy faen, nå angrer jeg på at jeg ikke har prioritert mikro mer. Er jo ikke så vanskelig og burde lett fått en god karakter om jeg hadde jobbet godt fra starten av. Har grei kontroll på del 1 og del 3, null på del 2. Burde jeg drite i eksamensoppgaver og heller terpe de fire oppgavesettene Terje har lagt ut? Til mitt forsvar har jeg tatt opp to fag fra vgs dette semesteret og jobbet jævlig mye..  :confused:

Lenke til kommentar

Fy faen, nå angrer jeg på at jeg ikke har prioritert mikro mer. Er jo ikke så vanskelig og burde lett fått en god karakter om jeg hadde jobbet godt fra starten av. Har grei kontroll på del 1 og del 3, null på del 2. Burde jeg drite i eksamensoppgaver og heller terpe de fire oppgavesettene Terje har lagt ut? Til mitt forsvar har jeg tatt opp to fag fra vgs dette semesteret og jobbet jævlig mye..  :confused:

Mikro er som du sier et "enkelt" fag å øve til. Det er ikke mye som endres fra år til år så jeg vil tro at eksamensoppgaver er god øving. Når har ikke jeg dette faget lenger så jeg har ikke peiling på hva oppgavesettene går i da. Vær sikker på at du kan del 1 og 3 skikkelig og deretter terper du HARDT på del 2 før du kvelden før tar en kjapp repetisjon av alle delene. Jeg har selv gått på en smell hvor jeg hadde kontroll på en del av pensum og droppet å øve for så å glemme unna en del av det på eksamen.
Lenke til kommentar

Spurte i medisintråden for 2 uker siden, men ingen svar. Forsøker igjen her.

Har lyst til å ta en økonomiutdanning ved siden av medisinstudiet. Hvordan stiller man med en cand.med + en god GMAT dersom man ønsker å ta en MBA? Tenker da på utlandet. Flere toppskoler, deriblant Harvard hadde 20% MBA-førstekullister med helsefagsbakgrunn dette årskullet-- derfor jeg lurer.

Har virkelig ikke lyst til å ta en bachelor i tillegg om det ikke er nødvendig...

Lenke til kommentar

Spurte i medisintråden for 2 uker siden, men ingen svar. Forsøker igjen her.

Har lyst til å ta en økonomiutdanning ved siden av medisinstudiet. Hvordan stiller man med en cand.med + en god GMAT dersom man ønsker å ta en MBA? Tenker da på utlandet. Flere toppskoler, deriblant Harvard hadde 20% MBA-førstekullister med helsefagsbakgrunn dette årskullet-- derfor jeg lurer.

Har virkelig ikke lyst til å ta en bachelor i tillegg om det ikke er nødvendig...

Jeg ville ha opprettet en egen tråd da dette går litt utenfor BI-studenter. Svarer deg på PM.
Lenke til kommentar

Er det noen som går 2. året på ØKAD? Vi har mulighet til å ta valgkurs på nett på vårsemesteret. Dette skal kunne velges under Utdanningsplanen der man vanligvis velger valgkurs, men jeg finner ikke frem. Får bare opp de ordinære valgkursene. Er det noen som har funnet frem? Mulig at det ikke er tilgjengelig ennå siden valgportalen åpnet i dag, men det bør jo være det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...