Paalsen Skrevet 10. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2015 Er det noen som går regnskap og revisjon og kan fortelle litt om studiet etc.? Lenke til kommentar
Innavl Skrevet 10. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2015 Hvordan ser man timeplan for fag man allerede har tatt? Gjelder et fag jeg vil forbedre karakteren i og gå på ny i forelesningene, men jeg finner ikke timeplanen. Vil selvsagt ikke at forelesningene skal kræsje med de nye fagene jeg har i høst. Lenke til kommentar
Anette94 Skrevet 10. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2015 (endret) Hvordan ser man timeplan for fag man allerede har tatt? Gjelder et fag jeg vil forbedre karakteren i og gå på ny i forelesningene, men jeg finner ikke timeplanen. Vil selvsagt ikke at forelesningene skal kræsje med de nye fagene jeg har i høst. https://studweb.bi.no/ban8p/bysschd.P_DispBuildingSchedule_no Denne er innstilt på Oslo, men du kan endre det ved å endre innstillingene på studiested og sånt (nullstill søk). Så blar du bare frem og tilbake på ukene Endret 10. juli 2015 av Anette94 1 Lenke til kommentar
Innavl Skrevet 10. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2015 Hvordan ser man timeplan for fag man allerede har tatt? Gjelder et fag jeg vil forbedre karakteren i og gå på ny i forelesningene, men jeg finner ikke timeplanen. Vil selvsagt ikke at forelesningene skal kræsje med de nye fagene jeg har i høst. https://studweb.bi.no/ban8p/bysschd.P_DispBuildingSchedule_no Denne er innstilt på Oslo, men du kan endre det ved å endre innstillingene på studiested og sånt (nullstill søk). Så blar du bare frem og tilbake på ukene Takk! Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 10. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2015 Ettersom vi nå skal velge fordypning for 3.klasse ØkAd, sitter jeg og ser på Innovasjonsledelse og Prosjektledelse. Er det noen som kan si noe om disse to fordypningene? Hvordan de er, hva det går ut på (utenom det som står i kursbeskrivelsen)? Er det f.eks. mye samtaler i klassen, presentasjoner fra studentene etc.? Hvem bør ta disse fordypningene? Andre ting som heller anbefales? Ingen direkte erfaring av de du nevner. Har en kompis som valgte logistikk og var noe misfornøyd med eksamen, men veldig fornøyd med kvaliteten på foreleserne- nå skal det dog sies at han ikke ga 100% i det faget ei heller skreiv bachelor om nevnte tema. Foreleserne skal visstnok være de samme som skriver lærebøkene og skal ha lang fartstid. Selv hadde jeg Anvendt Makroøkonomi og ble veldig glad i det faget med Terje Synnestvedt som foreleser. Konge fag, konge foreleser og konge eksamen. Ikke noe hokus pokus - man vett ca hvilke spm som dukker opp. Hvordan foregår anvendt makroøkonomi da? Jeg leser at man må skaffe materiale som undersøkelser etc selv? Eller hvordan foregikk det? Hadde Terje i anvendt mikro og var fornøyd med det. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 11. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2015 Jeg har søkt på lån/stipend for førstkommende skoleår, men det står i søknaden at lånekassen venter på informasjon fra lærestedet. Venter visst på karakterer fra dem. Når får lånekassen dette? Er det noe jeg må gjøre for at de skal få det? Lenke til kommentar
Gennaro Skrevet 11. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2015 Jeg har søkt på lån/stipend for førstkommende skoleår, men det står i søknaden at lånekassen venter på informasjon fra lærestedet. Venter visst på karakterer fra dem. Når får lånekassen dette? Er det noe jeg må gjøre for at de skal få dSwr Det betyr vel ikke annet enn at BI ikke har bekreftet at du skal gå der til høsten. Ta det med ro. Det er helt vanlig Du trenger ikke gjøre noe. Lenke til kommentar
Instinkt Skrevet 12. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2015 (endret) Kjøper dere bøker for begge semestre samtidig eller først bare de for 1. semester? Burde jeg skaffe meg de nå eller kanskje vente litt? Endret 12. juli 2015 av Instinkt Lenke til kommentar
Gennaro Skrevet 12. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2015 Kjøper dere bøker for begge semestre samtidig eller først bare de for 1. semester? Burde jeg skaffe meg de nå eller kanskje vente litt? Kjøpte alltid for et semester. I august får du bøkene lett til halv pris (brukt). 1 Lenke til kommentar
Sara1995 Skrevet 13. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Noen som har hatt faget "taktisk markedsføring ELE 3746" som kan fortelle meg litt om hvordan kurset var? skal velge valgfag til høsten. Går markedsføringsledelse. Er det lurt å velge et kurs som er markedsføringsrettet? Eller hva tenker dere? Endret 13. juli 2015 av Sara1995 Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 13. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg er ferdig med en bachelor nå, men ønsker å ta opp fag til jul for å forbedre karakterene. Noen som vet hvordan prosessen er mtp vitnemål, og atbi ?? Si i fra til BI at du vil ta opp fag. Deretter anmoder du om vitnemål når du måtte ønske. Ellers er alt som normalt. Noen som har tips til valgkurs for 2.året økad? Tenker egentlig å prøve å plukke opp en lett A, så hvis noen vet om et fag som er greiere enn andre? Anvendt mikro (vår) om du liker vanlig mikro. Personlig økonomi kan være lett, avhengig av hvor mye de justerer på kurset ettersom det er relativt nytt. Lenke til kommentar
MD123 Skrevet 13. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg har mikro første semester, så anvedt mikro blir eventuelt kjørt parallelt + at eksamen er 8. og 9. desember (mikro og anvedt). Er det fortsatt verdt det? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 13. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg har mikro første semester, så anvedt mikro blir eventuelt kjørt parallelt + at eksamen er 8. og 9. desember (mikro og anvedt). Er det fortsatt verdt det? Jeg tror ikke du kan ha anvendt mikro på høsten. Det er uansett essensielt at du kan litt mikro før du begynner på anvendt. Om du synes mikro er greit, så er deler av anvendt mindre matematisk. Personlig økonomi går vel på høsten - se på tidligere eksamensoppgaver! Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 17. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2015 Jeg mistenker at jeg ikke får støtte fra lånekassen for skoleåret som kommer nå pga for lite poeng. Mangler kanskje 7.5-22.5 poeng. Tilbyr BI noen form for finansiering, nedbetalingsplan e.l.? Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 19. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2015 (endret) Jeg har begynt og jobbe med søknaden til en del universiteter i utlandet nå og ser at mange anbefaler at man skriver hvilken "percentile" man ligger i. Altså om man er topp 20%, 10%, 5% eller 1% f.eks. Er det noen som vet hvor disse linjene går sånn ca. og hvilken gjennomsnittskarakter man må ha for de forskjellige? Edit: Jeg begynner på ØKAD 3. året. Endret 19. juli 2015 av kreppsen Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 19. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2015 Noen som vet åpningstidene på Nydalen nå i ferien? Lenke til kommentar
Instinkt Skrevet 26. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2015 (endret) Ser at jeg kommer til å klare å skaffe de fleste av bøkene i god tilstand for en grei pris, men forretningsjus bøkene kommer antageligvis til å svi i lommeboka. Forresten, har noen erfaring med ibok.no ? (Er ikke sikker på om det er lov å poste en link så sorry i forkant hvis det er ikke er tilfelle) Endret 26. juli 2015 av Instinkt Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 27. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2015 Er vel ikke noe sosialt opplegg for studenter som bytter linjer? Bytter fra økad til finans og kjenner ingen på finans Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 27. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2015 I utgangspunktet er det nok ikke det. Men du kan jo høre med linjestyret til Finans om det er mulig å få være med på linjedagen under Fadderullan. Der vil det jo være folk fra alle trinnene Om du begynner i førsteklasse igjen kan du jo høre med Fadderullan om det er mulig å slenge seg med en faddergruppe. Lenke til kommentar
Instinkt Skrevet 29. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 Er det viktig å ha alle bøkene i de første forelesningene, altså første uke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå