Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!

fanelli

Anbefalte innlegg

Hvordan karakter må man få på flervalgseksamen i kommunikasjon for ledere og organisasjoner for at man ikke skal gå ned i karakter totalt?

Hvis jeg får B på prosjektoppgaven som teller 80%, hvilken karakter må jeg få på flervalgseksamen som teller 20% for at jeg ikke skal gå ned til en C i totalkarakter da?

Hvordan leser dere til denne eksamenen? Skal det være nok å gå igjennom foilene? Føler jeg har fått med meg det meste fra timene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan karakter må man få på flervalgseksamen i kommunikasjon for ledere og organisasjoner for at man ikke skal gå ned i karakter totalt?

Hvis jeg får B på prosjektoppgaven som teller 80%, hvilken karakter må jeg få på flervalgseksamen som teller 20% for at jeg ikke skal gå ned til en C i totalkarakter da?

Hvordan leser dere til denne eksamenen? Skal det være nok å gå igjennom foilene? Føler jeg har fått med meg det meste fra timene.

Det er bare å prøve seg frem med enkel regning basert på at A=5, B=4, osv Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Hvordan leser dere til eksamen i Økonomi og Virksomhetsstyring? Synes det er så sykt mye stoff...

Fikk A i førsteklasse. Jeg skjønte ingenting i forelesningene, og brukte så 8-9 skoledager på å gå gjennom eksamene. Lærte av å se på fasit. Forstod fort hvor de tok tallene fra, og hvorfor (som er kritisk). Læreboken ble ikke brukt. 

Mhm jeg kan ikke huske at jeg syntes det var mye stoff. Det er 3 deler. Minimalt med teori, da de samme spørsmålene går hvert år og kan pugges. Ellers er det vel bare 2-3 "store" oppgaver som kan komme på hver av de delene. Å lære seg 1 stor del per dag, og så pugge og forstå den helt, er realistisk.

Endret av Toppris
Lenke til kommentar

Hvordan leser dere til eksamen i Økonomi og Virksomhetsstyring? Synes det er så sykt mye stoff...

Fikk A i førsteklasse. Jeg skjønte ingenting i forelesningene, og brukte så 8-9 skoledager på å gå gjennom eksamene. Lærte av å se på fasit. Forstod fort hvor de tok tallene fra, og hvorfor (som er kritisk). Læreboken ble ikke brukt. 

Mhm jeg kan ikke huske at jeg syntes det var mye stoff. Det er 3 deler. Minimalt med teori, da de samme spørsmålene går hvert år og kan pugges. Ellers er det vel bare 2-3 "store" oppgaver som kan komme på hver av de delene. Å lære seg 1 stor del per dag, og så pugge og forstå den helt, er realistisk.

Tror nok du forveksler med Finans og Økonomistyring, som er 3 delt. Økonomi og Virksomhetsstyring har vi ikke i første klasse, det er et andre klasse fag og det er ikke tre delt. Du må bruke boka siden budsjettering kun utgjør 25% av pensum resten er teori, det er mer et teorifag enn et regnefag.

Lenke til kommentar

Tror nok du forveksler med Finans og Økonomistyring, som er 3 delt. Økonomi og Virksomhetsstyring har vi ikke i første klasse, det er et andre klasse fag og det er ikke tre delt. Du må bruke boka siden budsjettering kun utgjør 25% av pensum resten er teori, det er mer et teorifag enn et regnefag.

Ah, da skjønner jeg. Er inne på kursbeskrivelsen til økonomi og virksomhetsstyring nå. Det er vel det samme som praktisk økonomi og virksomhetsstyring, ut ifra emneoversikten (?) Isåfall ble løsningen for min del å lære seg eksamener. Teoridelen var her tyngre. Boken på 800 sider kommer man seg ikke igjennom om man først NÅ spør hvordan man skal klare eksamen, så igjen må man bare pugge alle de teoretiske svarene fra tidligere eksamener. 

Endret av Toppris
Lenke til kommentar

Ah, da skjønner jeg. Er inne på kursbeskrivelsen til økonomi og virksomhetsstyring nå. Det er vel det samme som praktisk økonomi og virksomhetsstyring, ut ifra emneoversikten (?) Isåfall ble løsningen for min del å lære seg eksamener. Teoridelen var her tyngre. Boken på 800 sider kommer man seg ikke igjennom om man først NÅ spør hvordan man skal klare eksamen, så igjen må man bare pugge alle de teoretiske svarene fra tidligere eksamener.

Praktisk økonomi og virksomhetsstyring skal vel være den litt "lettere" utgaven for ikke-økonomer og har derfor litt annet pensum/fokus på eksamen. Å pugge teoretiske svar fra tidligere eksamener funker ofte dårlig på teorispørsmålene ettersom lite har gått igjen de siste årene, faktisk nesten ingen av de samme teorispørsmålene har gått igjen.
Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle være så uheldig å stryke IGJEN på Finans 1 på tirsdag (mitt 2. forsøk), kan jeg da velge når jeg skal konte den neste gang? Har ikke så lyst å ta den til høsten igjen, så kan jeg velge å ta den på nytt våren 2016?

Ja, men våren 2016 er siste gang det blir arrangert konteeksamener i Finans I & II da desse fagene blir erstattet av nye fag kommende skoleår. 

Er det forresten noen her som hadde Mikroøkonomi (SØK 3520) og Finansregnskap & regnskapsanalyse (BØK 3532) i fjor og har studieguidene i pdf format? 

Skal ha disse fagene til høsten og har planer om å starte tidlig med pensum nå i sommerferien. Hadde satt stor pris på om noen kunne sende meg studieguidene! :)

Endret av ArvidGold
Lenke til kommentar

Noen som har fått sensur på stat enda? Faen som de drøyer..

Btw, dere som har studert en stund på BI. Har dere som regel en dag fri fra forelesning i uken? Dette semesteret hadde jeg forelesning kun en mandag, så hadde denne dagen fri. Husker ikke forrige semester, men ganske sikker på at jeg hadde 1-2 dager fri da også. Og dersom noen har gått finans, så lurer jeg veldig på når på dagen deres forelesninger har pleid å gå.

Søkt en jobb som jeg virkelig har lyst på, og som det er fullt mulig at jeg får. Problemet er at den er to dager i uken (Kan velge dager, men må holdes fast), ra 9-5. Hadde vært jævlig kjedelig å få denne for så å slutte til høsten pga studiet..

Endret av TheNarsissist
Lenke til kommentar

Har lest pensum jeg, opptil flere ganger. Lurer ikke på hvordan jeg skal klare å bestå, men noen har noen ideer på hvordan man burde lese/hva man bør prioritere for å gjøre det bra på eksamen.

Lenke til kommentar

Btw, dere som har studert en stund på BI. Har dere som regel en dag fri fra forelesning i uken? Dette semesteret hadde jeg forelesning kun en mandag, så hadde denne dagen fri. Husker ikke forrige semester, men ganske sikker på at jeg hadde 1-2 dager fri da også. Og dersom noen har gått finans, så lurer jeg veldig på når på dagen deres forelesninger har pleid å gå.

Søkt en jobb som jeg virkelig har lyst på, og som det er fullt mulig at jeg får. Problemet er at den er to dager i uken (Kan velge dager, men må holdes fast), ra 9-5. Hadde vært jævlig kjedelig å få denne for så å slutte til høsten pga studiet..

Vet ikke hvilken klasse du går i, men i 3 klasse hadde jeg i snitt 2 skoledager i uka. 2 klasse husker jeg ikke helt, men var vel 3-4 dager i uka. Skal også sies at jeg omtrent ikke var i en eneste forelesning det siste året. Kom meg greit gjennom med lesing på egenhånd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo som oftest flere forelesninger i faget ila uka, så du kan hoppe litt rundt i forskjellige forelesninger for å tilpasse timeplanen din. Bare å sjekke aktivitetsplanen til BI som ligger ute, så får du oversikt over alle forelesninger som er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...