Christeven Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Er snart ferdig med 2 året nå, er bare å spørre om det er noe dere lurer på anngående fag etc Har gjort det bra til nå og skal på utveksling til USA til neste semester. Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hvor mye jobber du i uken? Når kan man dra på utveksling? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Er snart ferdig med 2 året nå, er bare å spørre om det er noe dere lurer på anngående fag etc Har gjort det bra til nå og skal på utveksling til USA til neste semester. Hvilken linje går du, og vet du om det var noen slags krav til å dra på utveksling, med tanke på karakterer? Betaler du noe ekstra for utvekslingen? Får du evt. støtte av Lånekassen? Når kan man dra på utveksling? Det kommer an på hvilken linje du går. Jeg går markedsføring og vet at vi kan ta utevksling 5. semester, altså første halvdel av det 3. året. Endret 24. mai 2011 av ehs5 Lenke til kommentar
DMN Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Er snart ferdig med 2 året nå, er bare å spørre om det er noe dere lurer på anngående fag etc Har gjort det bra til nå og skal på utveksling til USA til neste semester. Hoho new york blir nok morsomt, gjør meg klar for shanghai i august selv Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hoho new york blir nok morsomt, gjør meg klar for shanghai i august selv Hvilken linje går du, og vet du om det var noen slags krav til å dra på utveksling, med tanke på karakterer? Betaler du noe ekstra for utvekslingen? Får du evt. støtte av Lånekassen? Samme spørsmål gjelder deg. Er i all hovedsak Kina jeg har lyst å søke utveksling til. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Jeg går økonomi og administrasjon linjen, vi kan dra på utveksling i 5 semester. Første halvdel av 3 klasse. Det er meget stor konkurranse om de beste plassene, plassene for spesielt USA, Australia og en del skoler i Asia. Snittet på de skolene ligger mellom B-A. Jeg skal selv til San diego, der var det to tilgjengelige plasser. Er man litt fleksibel anngående hvilke fag du kan ta i utlandet kommer de aller fleste inn på Berkley i california. Ulempen er at du må ta noen innovasjonsfag og det koster 10 000 ekstra i semesteravgift. Ellers betaler du samme semesteravgift som i norge, og får derfor samme støtte fra lånekassen. Du får i tilegg dekket flyturen tur-retur. Drar du til europa får du også ca 1000 kr ekstra i måneden. (kan hende det var mer) For å få lov å dra på utveksling må man ha minst C i snitt uansett. Jeg går på alle forelesninger, men er ikke alltid så flinkt til å jobbe i ukedagene. Sitter 8 timer dagen på lesesalen i ekasmensperioden og leser som en gal. Har gått bra til nå, men merker at fagene blir hardere. Endret 24. mai 2011 av Christeven Lenke til kommentar
Nash Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hvordan er det med utveksling ved finanslinjen? Lenke til kommentar
offside Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) uff.. matteeksamen, jeg dør.. Noen som har noen gode notater på dataen som har lyst til å dele de? Feks. svarene på tidligere eksamensoppgaver? Endret 24. mai 2011 av offside Lenke til kommentar
Bananpott Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 uff.. matteeksamen, jeg dør.. Noen som har noen gode notater på dataen som har lyst til å dele de? Feks. svarene på tidligere eksamensoppgaver? Det ligger jo løsningsforslag på itsl. Men jeg tviler på at vi får bruke PC så du må skrive det ut Lenke til kommentar
offside Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Finner ikke løsningsforslagene jeg? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Finner ikke løsningsforslagene jeg? De ligger ikke på its (iallefall ikke vanligvis). De ligger under studiehåndboka på bi.no/studiehandbok, nærmere bestemt her: http://web.bi.no/info/eksoppgv.nsf Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Noen som har peil på hvordan B2B- eksamen blir i morra ? Lenke til kommentar
Scott1 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Hvordan ligger årets førsteklassinger an til statistikk-eksamen på onsdag? Hvilke hjelpemidler tar dere med? Hvordan forberedes det til eksamen? Jeg for min del gjør oppgavesettene fra tidligere, samt at jeg har skrevet ut de 2 eksamensoppgavene (+fasit) som jeg har funnet. Endret 29. mai 2011 av Scott1 Lenke til kommentar
magb Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Skriv ut alt som er av gamle eksamensoppgaver så går statistikk bra, Fikk C uten å kunne spesielt mye selv Edit: da mener jeg at jeg egentlig kunne spesielt lite Endret 29. mai 2011 av magb Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Satser på at statistikk går greit... bare man fikser det der t-test greiene og slik, så går det vel bra. ta med de to eksamene som har vært tidligere, + notater og bok. Det bør holde.. håper jeg Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Tror det er en fordel med kalkulator om man skal være litt effektiv 1 Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 sitter og ser litt på valgfag på andreåret. økad. Noen som har vært igjennom det som har noen tips? Jeg har sett litt på blant annet disse: Business Communication Skills for Leadership: Persuasion and Dialogue Project Management Logistics and Marketing Channels Financial Markets IT i organisasjoner Politisk økonomi Kredittvurdering Introduksjon til entreprenørskap Hvordan er f.eks IT-faget? nyttig? Lenke til kommentar
Scott1 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg er litt usikker på hva jeg skal velge, men pr nå står det mellom Financial markets og Financial bubbles, crashes and crises. Får dog ikke lest noe om sistnevnte når jeg går innpå Banner - men tror begge fagene er veldig interessante, og med tanke på at jeg tenker en master innen finans er de nok begge veldig greie. For dere som går økad; hvilke skoler vurderer dere til master? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hvordan ligger årets førsteklassinger an til statistikk-eksamen på onsdag? Hvilke hjelpemidler tar dere med? Hvordan forberedes det til eksamen? Jeg for min del gjør oppgavesettene fra tidligere, samt at jeg har skrevet ut de 2 eksamensoppgavene (+fasit) som jeg har funnet. Jeg tar med 4 eksamensoppgaver (to av de tidligere + to prøveeksamener foreleseren har lastet opp) med fasit, mine egne notater/oppgavebeskrivelser, lærerens notater (som er helt GENIALE) og boka. Kan/forstår rimelig lite, men tror det skal gå greit med alle hjelpemidlene. Hvis noen er keen på notatene til foreleseren eller prøveeksamene, holla.. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Ligger ikke notatene til foreleseren og prøveeksamene ute på Itslearning? Det er hvertfall her jeg har hentet mine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå