Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Huff, nå er jeg lei av å lese org. Gleder meg som en unge til matte eksamen og det sier litt hvor gale org-faget egentlig er, men pytt pytt. Istedenfor å kunne litt om mye så har eg bestemt meg for å gå for å kunne mye om litt. Så går all inn på at eg treffer på de 6 oppgavene eg har fokusert knallhardt på, hvis ikke så kan det bli stygt, men men. Tvitvi alle Bi- studenter, det nærmer seg sommerferie!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper det ikke bare var jeg som ble driiit glad når jeg så spørsmålene :p Var så jævlig digg når 2 av de 7 som ikke hadde vært tidligere kom!

Aldri hatt en diggere eksamen før, så fredag blir det en velfortjent tur ut hehe

 

 

Bare tre eksamner igjen nå folkens! :ph34r:

Endret av WallStreet
Lenke til kommentar

Og lederskap var oppg. 3. Har en følelse av at de fleste valgte 1 og 2 tho. Gull for oss på markedsføring at vi akkurat har hatt forbrukeratferd-eksamen, og mye av det pensumet går igjen i org, spesielt læring.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Jeg har søkt BI nå, Økonomi og Forretningsjus i Oslo, noen som har peiling på sånn ca hva jeg må ha for å komme inn?

Var skolelei i VGS, så ikke veldig imponerende karakterer.

Jeg søkte meg først inn dit, selv om jeg jeg byttet søknaden senere. Hadde selv 3,8 i snitt før ekstra poeng og kom fint inn.

 

I tillegg kan det sies at jeg nå har A i snitt så hva du har gjort på VGS har heldigvis ingen ting å si :)

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Jeg har søkt BI nå, Økonomi og Forretningsjus i Oslo, noen som har peiling på sånn ca hva jeg må ha for å komme inn?

Var skolelei i VGS, så ikke veldig imponerende karakterer.

Jeg søkte meg først inn dit, selv om jeg jeg byttet søknaden senere. Hadde selv 3,8 i snitt før ekstra poeng og kom fint inn.

 

I tillegg kan det sies at jeg nå har A i snitt så hva du har gjort på VGS har heldigvis ingen ting å si :)

 

 

Det hørtes bra ut:)

Har vel ca samma selv, rundt 3,7 riktignok med alderspoeng siden jeg tok et friår:P men håper det går fint!:)

Lenke til kommentar

Jeg har søkt BI nå, Økonomi og Forretningsjus i Oslo, noen som har peiling på sånn ca hva jeg må ha for å komme inn?

Var skolelei i VGS, så ikke veldig imponerende karakterer.

Du kommer alltid inn på de 3-årige bachelorløpene til BI. Har du under tre i snitt, blir du vanligvis tilbudt å gå et ettårig løp (bedriftsøkonomi f.eks.), så kan du hoppe over etter dette. Dette vet jeg, da jeg har fått bekreftet det fra BI, og har kamerater som har gjort nettopp dette.

 

Forøvrig hadde jeg ikke så imponerende karakterer på vgs, i underkant av firer, men har nå A i snitt på universitetet. :)

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har søkt på BI, økonomi og ledelse(3+2) altså siv.øk. Og jeg lurer litt på sånn ca hva jeg må ha for å komme inn?

I fjor var grensen 47. Hadde 46,8 og kom ikke inn. :)

 

I tillegg må du selvfølgelig oppfylle krav om matematikk.

 

Var dette på førstegangs vitnemål eller var det i den ordinære kvoten?

 

I så fall så er jeg på veldig tynn is :S

Lenke til kommentar

Jeg har søkt BI nå, Økonomi og Forretningsjus i Oslo, noen som har peiling på sånn ca hva jeg må ha for å komme inn?

Var skolelei i VGS, så ikke veldig imponerende karakterer.

Du kommer alltid inn på de 3-årige bachelorløpene til BI. Har du under tre i snitt, blir du vanligvis tilbudt å gå et ettårig løp (bedriftsøkonomi f.eks.), så kan du hoppe over etter dette. Dette vet jeg, da jeg har fått bekreftet det fra BI, og har kamerater som har gjort nettopp dette.

 

Forøvrig hadde jeg ikke så imponerende karakterer på vgs, i underkant av firer, men har nå A i snitt på universitetet. :)

Dette har du helt rett i, men da må man ha B i snitt (etter første året). Fikk dette bekreftet pr epost i fjor høst.

 

Jeg har søkt på BI, økonomi og ledelse(3+2) altså siv.øk. Og jeg lurer litt på sånn ca hva jeg må ha for å komme inn?

I fjor var grensen 47. Hadde 46,8 og kom ikke inn. :)

 

I tillegg må du selvfølgelig oppfylle krav om matematikk.

 

Var dette på førstegangs vitnemål eller var det i den ordinære kvoten?

 

I så fall så er jeg på veldig tynn is :S

Det var ordinær kvote! Fikk dette bekreftet pr epost i fjor høst.

 

Du kan søke deg inn på Bachelor studie og bygge på til master også da.

Det krever bare at du får C eller bedre i de økonomiske fagene tror jeg.

3,5 hvor 5 er A (sist jeg sjekket) Forøvrig er logistikk master 3,8.

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Fant forøvrig fram eposten igjen og der står det at snittet også i førstegangsvitnemål er 4,6-4,7. Og ved opptak etter første året fra BI er kravet B.

 

Når man søker opptak til siviløkonomi etter videregående er snittet ca 4.6-4.7, ved opptak etter 1.studieår på BI ligger snittet på ca B.
Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...