Inga Skrevet 16. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2014 Noen som kan hjelpe meg med en ting i BØK3411 sensorveiledninga som ble lagt ut? I oppgave 21 så står det: Avskrivninger = IB – UB + Kjøp - Salg Avskrivninger = 65 000’ – 76 000’ + 20 000’ – 1 780’ = 7 220 000 Skal ikke salg være 1900? Ingen som har noen kloke tanker å komme med her? Jeg ser ikke hvorfor de har skrevet at salg er 1780, og denne oppgaven blir fort forskjellen på A eller B, så er litt (veldig) nysgjerrig. Salgssum er 1 900', men i årsregnskapet står den kun oppført med 1 780' siden gevinst ved salg var 120.000. Lenke til kommentar
MD123 Skrevet 16. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2014 Det er dette jeg ikke skjønner helt.Hvis gevinsten var 120 000, så forstår jeg at verdien var 1780, men salgsummen er jo fortsatt 1900? Er det jeg som tenker feil her på noe vis? Lenke til kommentar
Inga Skrevet 16. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2014 Du skal finne årets avskrivinger. Avskrivinger er ikke innbetalinger eller utbetalinger i kroner og øre, men et beløp som brukes i regnskapet for å vise hvor mye eiendelene vi eier i dag er verdt i år (i motsetning til i fjor). De endringene man skal forholde seg til er dermed endringer i regnskapet, ikke hvor mye som faktisk har gått inn og ut fra konto. Håper det var forståelig. Det er lett å gjøre feil på den oppgaven da, jeg gjorde feil først, men av en eller annen grunn fikk jeg det for meg at jeg hadde gjort feil, og gikk tilbake og rettet den. Lenke til kommentar
MD123 Skrevet 16. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2014 Takk for svar! Jaja, da blir det å konte den til våren. Lenke til kommentar
Rolf_A Skrevet 16. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2014 Du skal finne årets avskrivinger. Avskrivinger er ikke innbetalinger eller utbetalinger i kroner og øre, men et beløp som brukes i regnskapet for å vise hvor mye eiendelene vi eier i dag er verdt i år (i motsetning til i fjor). De endringene man skal forholde seg til er dermed endringer i regnskapet, ikke hvor mye som faktisk har gått inn og ut fra konto. Håper det var forståelig. Det er lett å gjøre feil på den oppgaven da, jeg gjorde feil først, men av en eller annen grunn fikk jeg det for meg at jeg hadde gjort feil, og gikk tilbake og rettet den. Avskrivninger er en verdiforringelse av en eiendel i en periode. Det er et beløp som viser hvor mye en eiendel (f.eks en bil) taper markedsverdi som en konsekvens av at du eier den. I resultatregnskapet tilhører avskrivninger og nedskrivninger kontoklasse 6 (annen driftskostnad). Disse kontoene blir motposter til eiendelskontoene før starten på et nytt regnskapsår, dvs at markedsverdien til en bil vil ha blitt justert for årlig avskrivning før starten på en ny regnskapsperiode. Lenke til kommentar
Sturestek Skrevet 17. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2014 Jeg har lyst å sende brev til forfatterne av ORG boken. Så ufattelig kjedelig og lite givende bok har jeg aldri vært borti før. En skulle trodd at hele greia var klipp og lim fra internett. "Teoretiker X hevder at *sett inn avansert teori med mest mulig fremmedord*, mens teoretiker Y sier at *sett inn avansert teori nummer to med flest mulig fremmedord*. KUN teorier! Eksempler på hvordan teoriene fungerer i praksis ser man svæært sjeldent. Merker en enorm forskjell fra Business Communication (boken skrevet av han amerikaneren) hvor forfatteren inkluderte morsomme historier og praktiske eksempler på hver eneste side. Nå er det selvsagt flere "abstrakte" teorier å nevne i ORG en Bus. Comm, men allikevel.... Jeg sitter på kompendie av alle kapitlene. Om det skulle være interessant. Kunne du sendt meg de kompendiene? Lenke til kommentar
Innavl Skrevet 17. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2014 Jeg har lyst å sende brev til forfatterne av ORG boken. Så ufattelig kjedelig og lite givende bok har jeg aldri vært borti før. En skulle trodd at hele greia var klipp og lim fra internett. "Teoretiker X hevder at *sett inn avansert teori med mest mulig fremmedord*, mens teoretiker Y sier at *sett inn avansert teori nummer to med flest mulig fremmedord*. KUN teorier! Eksempler på hvordan teoriene fungerer i praksis ser man svæært sjeldent. Merker en enorm forskjell fra Business Communication (boken skrevet av han amerikaneren) hvor forfatteren inkluderte morsomme historier og praktiske eksempler på hver eneste side. Nå er det selvsagt flere "abstrakte" teorier å nevne i ORG en Bus. Comm, men allikevel.... Jeg sitter på kompendie av alle kapitlene. Om det skulle være interessant. Kunne du sendt meg de kompendiene? De ligger på Enkeleksamen.no, gratis. Registrerer deg med FB. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 17. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2014 Satan ble A på forretningsjus! Lenke til kommentar
Incognima Skrevet 17. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2014 Satan ble A på forretningsjus! k Lenke til kommentar
Incognima Skrevet 17. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2014 (endret) Satan ble A på forretningsjus! Endret 17. desember 2014 av Tarim Lenke til kommentar
Supermann123 Skrevet 17. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2014 Noen som har lyst til å tjene 5000 kr for å ta org eksamen for meg i morgen? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 17. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2014 (endret) Satan ble A på forretningsjus! Hvor står eksamensresultatene??? Finner de ikke inne på at bi. EDIT: Finner under sensur "Sensuren er dessverre forsinket. Ny dato: 19.12.14"... Endret 17. desember 2014 av Bandidos-Pelle Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 17. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2014 Gå på karakterer Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 17. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2014 Les over Tydeligvis ny sensur, rart at noen har fått det, og ikke alle... Lenke til kommentar
haugisen Skrevet 18. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2014 Fikk C på forretningsjus. Helt ok fornøyd 1 Lenke til kommentar
ok1234 Skrevet 18. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2014 Noen flere som ikke har fått karakteren i forretningsjuss enda? Står ingenting på karakterer, men "Ufullstendig" på sensuren. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 18. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2014 Noen flere som ikke har fått karakteren i forretningsjuss enda? Står ingenting på karakterer, men "Ufullstendig" på sensuren. Ufullstendig betyr ikke levert.. Lenke til kommentar
imsdal1 Skrevet 18. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2014 Ser det er en del her som virkelig virker som er veldig flinke på skolen! All respekt til dere :-) Jeg selv har ikke vært fullt så flink dette halvåret, har dere evt tips til hvordan dere jobber gjennom semesteret og planlegger tid? Lenke til kommentar
Gennaro Skrevet 18. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2014 Ser det er en del her som virkelig virker som er veldig flinke på skolen! All respekt til dere :-) Jeg selv har ikke vært fullt så flink dette halvåret, har dere evt tips til hvordan dere jobber gjennom semesteret og planlegger tid? Les jevnt hele året. Gjør oppgaver og arbeidskrav. Intensiver kraftig under eksamensperioder og les på tidligere eksamensoppgaver. Gullformelen for meg. 1 Lenke til kommentar
imsdal1 Skrevet 18. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2014 Tusen takk :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå