SilvioBerlusconi Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Tusen takk, Nimrad! Settes stor pris på! Er det flere tips knyttet til eksamen i engelsk? Jeg har faktisk en liten frykt for å stryke! Det hadde vært skandale, men det kan skje - vært alt for lat på engelsken. Ser av statistikken for et år siden, at det da var 26 % som strøk i dette faget. Overraskende mange! Tror dere det er vanskelig å bare bestå? Lenke til kommentar
Dynamisk Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Noen som vet svarene på multiple choice strategieksamen i dag? Lenke til kommentar
Gennaro Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Hørte rykter om kl 12 i dag. Lenke til kommentar
Dynamisk Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Hørte rykter om kl 12 i dag. Så spent her. Hehe! Sa ryktene noe om hvor det skulle publiseres da? Lenke til kommentar
Krabbelo Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Tusen takk, Nimrad! Settes stor pris på! Er det flere tips knyttet til eksamen i engelsk? Jeg har faktisk en liten frykt for å stryke! Det hadde vært skandale, men det kan skje - vært alt for lat på engelsken. Ser av statistikken for et år siden, at det da var 26 % som strøk i dette faget. Overraskende mange! Tror dere det er vanskelig å bare bestå? Tror at de fleste som stryker gjør det på grunn av oppgave 2. Veldig mange som ikke leser artiklene og bare satser på at det går bra. Min foreleser i fjor la ut artiklene som lydfil, tviler dog på at det var hele artikkelen, men det hjalp meg hvert fall nok. Hvis du kan pensum og teoriene til "de fire store", så er du godt på vei. Vit litt om kulturen i de forskjellige landene for å kunne sammenligne dem. En ting til; Hvis du føler at du har lest godt og føler deg ferdig med eksamen; søk opp de forskjellige forfatterene på YouTube, så ser du en halvtimes foredrag av hver av dem. Da får du ny input. Lykke til! Endret 21. november 2014 av @brunsame 1 Lenke til kommentar
haugs227 Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Noen med skills som har lyst til å legge ut "fasit" til strategieksamen? Antar at eksamenskontoret tar seg god tid med publisering av fasit, som vanlig. Lenke til kommentar
Hassli Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Noen med skills som har lyst til å legge ut "fasit" til strategieksamen? Antar at eksamenskontoret tar seg god tid med publisering av fasit, som vanlig. + 1 1 Lenke til kommentar
Gennaro Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Folk legger ut det de er sikre på. Jeg starter: Oppg 3: A Endret 21. november 2014 av Gennaro Lenke til kommentar
Inga Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Jeg er ikke 100 % sikker, åpenbart, siden jeg har funnet svarene selv, men her er det jeg tror er fasiten: 1c, 2d, 3a, 4c, 5c, 6b, 7a, 8d, 9a, 10d, 11d, 12b, 13a, 14c, 15a, 16c, 17b, 18c, 19d, 20a, 21d, 22b, 23a, 24b, 25b, 26c, 27d, 28d, 29b, 30b Fant endel av spørsmålene i spørsmålsbanken som ble lagt ut for litt siden, og resten i boka. Lenke til kommentar
Gennaro Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Hvis det der er bortimot en fasit lander jeg på rundt 60 poeng. Skulle bare mangle etter hvor lite tid jeg egentlig har lest. Lenke til kommentar
SilvioBerlusconi Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Tusen takk, Nimrad! Settes stor pris på! Er det flere tips knyttet til eksamen i engelsk? Jeg har faktisk en liten frykt for å stryke! Det hadde vært skandale, men det kan skje - vært alt for lat på engelsken. Ser av statistikken for et år siden, at det da var 26 % som strøk i dette faget. Overraskende mange! Tror dere det er vanskelig å bare bestå? Tror at de fleste som stryker gjør det på grunn av oppgave 2. Veldig mange som ikke leser artiklene og bare satser på at det går bra. Min foreleser i fjor la ut artiklene som lydfil, tviler dog på at det var hele artikkelen, men det hjalp meg hvert fall nok. Hvis du kan pensum og teoriene til "de fire store", så er du godt på vei. Vit litt om kulturen i de forskjellige landene for å kunne sammenligne dem. En ting til; Hvis du føler at du har lest godt og føler deg ferdig med eksamen; søk opp de forskjellige forfatterene på YouTube, så ser du en halvtimes foredrag av hver av dem. Da får du ny input. Lykke til! Tuuusen takk! Settes meget stor pris på!! Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Jeg er ikke 100 % sikker, åpenbart, siden jeg har funnet svarene selv, men her er det jeg tror er fasiten: 1c, 2d, 3a, 4c, 5c, 6b, 7a, 8d, 9a, 10d, 11d, 12b, 13a, 14c, 15a, 16c, 17b, 18c, 19d, 20a, 21d, 22b, 23a, 24b, 25b, 26c, 27d, 28d, 29b, 30b Fant endel av spørsmålene i spørsmålsbanken som ble lagt ut for litt siden, og resten i boka. Jeg er litt usikker på ett av svarene dine: 14. Jeg har svart b) og er ganske sikker på at c) ikke er riktig hvertfall. Verdikonfigurasjon handler ikke om hvor kostnader kan kuttes? Lenke til kommentar
Gennaro Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Jeg har også svart 14-B. Var sikker på det frem til jeg så noen andre mente noe annet nå Lenke til kommentar
Krabbelo Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Jeg er ikke 100 % sikker, åpenbart, siden jeg har funnet svarene selv, men her er det jeg tror er fasiten: 1c, 2d, 3a, 4c, 5c, 6b, 7a, 8d, 9a, 10d, 11d, 12b, 13a, 14c, 15a, 16c, 17b, 18c, 19d, 20a, 21d, 22b, 23a, 24b, 25b, 26c, 27d, 28d, 29b, 30b Fant endel av spørsmålene i spørsmålsbanken som ble lagt ut for litt siden, og resten i boka. Jeg er litt usikker på ett av svarene dine: 14. Jeg har svart b) og er ganske sikker på at c) ikke er riktig hvertfall. Verdikonfigurasjon handler ikke om hvor kostnader kan kuttes? Jeg støtter deg der, Nimrad: Svaret til a hadde vært mer rett dersom det ble spurt om VRIN(O). Verdikonfigurasjon handler om hvilke aktiviteter vi er gode på, ergo B. Lenke til kommentar
guetta Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Har også alternativ B på oppgave 14. Er det noen som vet hvordan karakterskalaen er her? Er det omtrent likt som andre fag med 30 spørsmål og alternativer? A= 61 eller flere? Lenke til kommentar
Krabbelo Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Har også alternativ B på oppgave 14. Er det noen som vet hvordan karakterskalaen er her? Er det omtrent likt som andre fag med 30 spørsmål og alternativer? A= 61 eller flere? Karakterskalaen her er helt amøbe. Fra Facebook: "Noen lurer på poengskalaen som brukes ved beregning av karakteren på Multiple Choice. Her er den: A=81-90 B=66-80 C=46-65 D=31-45 E=21-30 F=opp til 20. Det er 30 spørsmål og du får 3 poeng for hvert riktige svar, 0 poeng dersom du velger å ikke svare, og -1 poeng for galt svar." Tillegg: "Vi kommer til å kunne justere når vi ser svarfordelingen. Dette er en foreløpig skala. Og fag er ulike." Lenke til kommentar
Direct Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Jeg er ikke 100 % sikker, åpenbart, siden jeg har funnet svarene selv, men her er det jeg tror er fasiten: 1c, 2d, 3a, 4c, 5c, 6b, 7a, 8d, 9a, 10d, 11d, 12b, 13a, 14c, 15a, 16c, 17b, 18c, 19d, 20a, 21d, 22b, 23a, 24b, 25b, 26c, 27d, 28d, 29b, 30b Fant endel av spørsmålene i spørsmålsbanken som ble lagt ut for litt siden, og resten i boka. Jeg er litt usikker på ett av svarene dine: 14. Jeg har svart b) og er ganske sikker på at c) ikke er riktig hvertfall. Verdikonfigurasjon handler ikke om hvor kostnader kan kuttes? jeg har 12d, 14b og 27a Utover dette har jeg alt likt. Oppgave 27 er helt idiotisk om svaralternativ d er rett, dvs. at i mitt tilfelle hvor jeg har svart a, har jeg svart rett, men ikke mest rett. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 Har også alternativ B på oppgave 14. Er det noen som vet hvordan karakterskalaen er her? Er det omtrent likt som andre fag med 30 spørsmål og alternativer? A= 61 eller flere? Karakterskalaen her er helt amøbe. Fra Facebook: "Noen lurer på poengskalaen som brukes ved beregning av karakteren på Multiple Choice. Her er den: A=81-90 B=66-80 C=46-65 D=31-45 E=21-30 F=opp til 20. Det er 30 spørsmål og du får 3 poeng for hvert riktige svar, 0 poeng dersom du velger å ikke svare, og -1 poeng for galt svar." Tillegg: "Vi kommer til å kunne justere når vi ser svarfordelingen. Dette er en foreløpig skala. Og fag er ulike." Streng skala, ja. Jeg tipper jeg får 70 poeng. "Problemet" med skalaen er at man må ha 28 rette og 2 feil for å få A gitt at man svarer på alle spørsmålene, noe jeg vil tro de fleste av de som får A gjør. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 jeg har 12d, 14b og 27a Utover dette har jeg alt likt. Oppgave 27 er helt idiotisk om svaralternativ d er rett, dvs. at i mitt tilfelle hvor jeg har svart a, har jeg svart rett, men ikke mest rett. Ikke for å pirke i noe sår, men når det står "alle ovenfor" så har du svart feil(gitt at d er rett) siden du indirekte har sagt av b og c er feil, noe jeg vil tro de ikke er. Det er vanlig med slike oppgaver som det på flervalg. Har sett det flere ganger at det er ett tydelig rett svar blant noen andre svar som er mindre innlysende og da tester ut kandidaten. Har også opplevd motsatt vei: "verken a, b, eller c er rett". Lenke til kommentar
Direct Skrevet 21. november 2014 Rapporter Del Skrevet 21. november 2014 (endret) jeg har 12d, 14b og 27a Utover dette har jeg alt likt. Oppgave 27 er helt idiotisk om svaralternativ d er rett, dvs. at i mitt tilfelle hvor jeg har svart a, har jeg svart rett, men ikke mest rett. Ikke for å pirke i noe sår, men når det står "alle ovenfor" så har du svart feil(gitt at d er rett) siden du indirekte har sagt av b og c er feil, noe jeg vil tro de ikke er. Det er vanlig med slike oppgaver som det på flervalg. Har sett det flere ganger at det er ett tydelig rett svar blant noen andre svar som er mindre innlysende og da tester ut kandidaten. Har også opplevd motsatt vei: "verken a, b, eller c er rett". Du har nok helt rett i det, og sånn sett enig med det du sier Men jeg stusser uansett på alternativ b) i den oppgaven. Google kjøper opp en bedrift for at Google skal integrere teknologien sin i den lille bedriften. Hvis Google har utviklet ny teknologi, hvorfor skal de da kjøpe opp en liten bedrift for at de skal integrere teknologien? Google kjøper jo heller opp en bedrift for at de kan integrere den lille bedriftens teknologi til den nye som er utviklet av Google. Mener bare den oppgaven skurrer mer og mer jo mer jeg ser på den, den er jo helt avhengig av hvordan man tolker den. Endret 21. november 2014 av Direct Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå