Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!

fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt dumt spørsmål, men noen som vet om timeplan for alle fag ligger tilgjengelig på nett et sted? Eller er man helt begrenset til sin egen på @BI?

Kjekt å joine den andre klassen når forelesninger krasjer med andre gjøremål, men kjenner dessverre ingen der for øyeblikket.

@BI => Studiested: Oslo => Aktivitetsplan

Lenke til kommentar

Noen her som har ELE3743 Personlig økonomi? Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne på oppgavene om eiendom:

Et næringsbygg vil i følge budsjettet innbringe en nettoleie på kr. 10 mill. i dagens pengeverdi kommende år. Hva er verdien av bygget dersom kravet til nettoyield er 5% (reell avkastning)? Forventet årlig prisstigning er 2,5% og leien indeksreguleres 100%.

Lenke til kommentar

Hvis jeg melder meg av eksamen i et fag, må jeg betale for dette faget da?

Det er et valgfag som jeg har dette semesteret som jeg ikke vil ta eksamen i, men jeg vil heller ta et annet valgfag til neste semester istedenfor. Går det an uten at jeg må betale noe ekstra?

Fristen til å melde seg av eksamen i et fag er jo 1 oktober, må jeg melde meg av i dag da, eller kan man fortsatt gjøre det ut morgendagen?

Endret av gaffel1
Lenke til kommentar

Ser at SBIO søker etter økonomi-ansvarlig. Noen som vet noe om denne jobben, som har hatt den? Hvilke kunnskaper innen økonomi bør man kunne? Vurderer veldig å søke, men usikker på om jeg har kunnskapene nok, og ikke bare sitter der som et stort spørsmålstegn når de ber meg legge frem budsjettet

Lenke til kommentar

Ser at SBIO søker etter økonomi-ansvarlig. Noen som vet noe om denne jobben, som har hatt den? Hvilke kunnskaper innen økonomi bør man kunne? Vurderer veldig å søke, men usikker på om jeg har kunnskapene nok, og ikke bare sitter der som et stort spørsmålstegn når de ber meg legge frem budsjettet

Letteste er å droppe innom D-blokka og prate med Mike som har stillingen nå :) Men mtp. at SBIO omsetter for 17-18 millioner så er det nok litt mer heavy enn f.eks å sitte som Økonomiansvarlig i f.eks et utvalg eller linjestyre. Sitter selv som Økonomiansvarlig i SBIO-Event og jeg regner ikke på noe som helst, Mike er den personen som cruncher alle tallene, jeg bare leverer fakturaer og passer på at SBIO-Event drives forsvarlig/at vi følger budsjettet.

Så skal jeg ta en råsjans burde man kunne det meste innen bedriftsøkonomi for å søke på den stillingen i ledelsen.

Lenke til kommentar

Lol, er det mange som failer arbeidskrav på BI? Nå har de lagt ut tilbud om å ta arbeidskrav 2 individuelt isteden for i gruppe. Må skrive syv sider om egeninteressen. Får se an gruppe mi, klaffer det ikke får jeg bare gjøre det. Forrige arbeidskrav gikk på to dager. Ha en flott da, på tide med finans med favoritt foreleseren :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...