pappglass Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Hei, Noen som ser frem til fadderullan på BI oslo? Er en smule nervøs, er litt sjenert og kjenner ingen som begynner i år. Tror dere det vil gå bra? Er det lett å bli kjent med folk? Er man fortapt hvis man ikke blir kjent med folk under fadderullan? Håper ikke jeg ender opp som en ensom viggo som sitter alene på forelesningene Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Det går helt sikkert fint, vær med på ting, kast deg ut i det og ikke vær redd for å si hei til noen. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Noen som vet når de som begynner på Internasjonal Markedsføring starter i morgen? Lenke til kommentar
DMN Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 I nydalen startet de i dag, 12:30. Jeg ble faktisk akkurat kasta ut av utestedet ved nydalen, pga jeg brukte falsk legg (glemte legget mitt hjemme, og lånte en fadder sitt, som ikke ligna i det hele tatt). Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hvordan er det mulig å bli kjent med folk på BI egentlig? Det er ikke akkurat lett å følge samme oppskrift som jeg har gjort alle år Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Hvis det er slik som på universitet, så er det store forelesninger med mye folk. Engasjer deg i studentgrupper (idrett, musikk …), eller bare snakk med folk. Ingen biter deg hvis du sier hei. Edit: Det er vel midt under Fadderullan nå. Perfekt mulighet. Endret 19. august 2010 av Jude Quinn Lenke til kommentar
Daft Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Hrm, kinkig situasjon. Har fått tilbud om å begynne på BI i Oslo i år, etter noe som nok kan sies å være rekord i for sen søknad. Innser at jeg allerede har gått glipp av hele første uken og sikkert mister noe av den andre, men hvor ille er det egentlig å miste innledningen på studiene? Ganske trist å miste fadder-opplegget siden det jo er en god mulighet til å bli kjent med andre studenter på skolen men kan det bli et problem å miste en uke eller to av forelesninger i starten, sånn rent faglig? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Hei, Noen som ser frem til fadderullan på BI oslo? Er en smule nervøs, er litt sjenert og kjenner ingen som begynner i år. Tror dere det vil gå bra? Er det lett å bli kjent med folk? Er man fortapt hvis man ikke blir kjent med folk under fadderullan? Håper ikke jeg ender opp som en ensom viggo som sitter alene på forelesningene JA. Da er du fortapt. Du kommer til å bli Ensomme Egil. Lenke til kommentar
magb Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 det er vel forbudt å hinte til at man har bøker til salgs? (1år økad) Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hrm, kinkig situasjon. Har fått tilbud om å begynne på BI i Oslo i år, etter noe som nok kan sies å være rekord i for sen søknad. Innser at jeg allerede har gått glipp av hele første uken og sikkert mister noe av den andre, men hvor ille er det egentlig å miste innledningen på studiene? Ganske trist å miste fadder-opplegget siden det jo er en god mulighet til å bli kjent med andre studenter på skolen men kan det bli et problem å miste en uke eller to av forelesninger i starten, sånn rent faglig? Slik jeg ser det er ikke dette noe problem i hele tatt, og iallefall ikke noe jeg ville tenkt på! Personlig kom jeg ikke inn på Sivøk etter en rotete saksbehandling av BI. Hadde 46,5 poeng, og A i snitt fra første semester på BI. Fikk i begynnelsen vite at kravet var 46-47 poeng, eller B i snitt fra første året på BI. Men sånn kan det gå! Da blir det videre på ØKAD Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 "Hinter" om det samme. Lenke til kommentar
Frederick_ Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Hvordan er student miljøet på BI, mye fester osv, lett å komme i kontakt med folk? Endret 21. august 2010 av Frederick_ Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Jepp ! Nå har vi hatt fadderuke, og det har vært helt supert! BI er generelt sett mindre skoler enn universiteter, så derfor blir stemningen litt mer intim. Lenke til kommentar
fanelli Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Studieguide, studieguide, hvor er duuuuuu?? Noen som går markedsføring 2.året? eller generelt 2 året? Som vet hvor vi kan få tak i studieguider nå? Det sies at studieguidene ikke kommer på bokform lengre? !!KRISE!!!!! men har hørt noe om at man nå skal laste de ned elektronisk?? Noen som har noe mer informasjon om dette? Jeg er veldig fortvilet.. Lenke til kommentar
Bananpott Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Noe ala dette? http://epiweb2.bi.no/Studiesteder/BI-Nettstudier/Om-BI-Nettstudier-20/Nettbutikk-for-studieguider-20/Nettbutikken/ Lenke til kommentar
shumcots Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Spørsmål til andre- og tredjeårsstudenter ved BI (ØKAD). Matematikken i førsteåret, er det mange av fagene som kommer senere som bygger på den? Sliter litt, og vi er bare i den "enkle" delen. Blir det mye vanskeligere i vårsemesteret? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Etter det jeg har hørt fra andre og tredjeårstudenter så blir matten vanskeligere i vårsemesteret. Sliter egentlig greit nok allerede jeg også. Så satser bare på å bestå til jul, og våren. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Etter det jeg har hørt fra andre og tredjeårstudenter så blir matten vanskeligere i vårsemesteret. Sliter egentlig greit nok allerede jeg også. Så satser bare på å bestå til jul, og våren. Skal nå ta Matematikk "vår" eksamen nå til høst og jeg kan skrive under på at Matematikken er verre. Kap 1 og 2 er helt basis kunnskaper og mye av dette lærer man i 10ende klasse. Kapitell 3 - 8 tar disse kapitlene lenger. Men det er svært lite nytt (nesten bare determinater i kap 8 som jeg kommer på), og har du gjort det greit på VGS skal dette gå helt glimrende! I tillegg er ALLE hjelpemidler tillatt på avsluttende eksamen! Endret 13. september 2010 av HoaXed Lenke til kommentar
Awah Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Koster det ikke avsindig mye å gå på BI? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Skal nå ta Matematikk "vår" eksamen nå til høst og jeg kan skrive under på at Matematikken er verre. Kap 1 og 2 er helt basis kunnskaper og mye av dette lærer man i 10ende klasse. Kapitell 3 - 8 tar disse kapitlene lenger. Men det er svært lite nytt (nesten bare determinater i kap 8 som jeg kommer på), og har du gjort det greit på VGS skal dette gå helt glimrende! I tillegg er ALLE hjelpemidler tillatt på avsluttende eksamen! Det er egentlig det jeg satser på. At boken kommer til å hjelpe meg. Men definisjonen av ALLE hjelpemidler, er pc lov? Det koster ikke så veldig mye å gå på BI, men det koster noe. Er vel mellom 50-60k for de fleste linjene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå