Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!

fanelli

Anbefalte innlegg

ja, sant! Føler jeg har god peiling på dilemmaene, problemet blir å dra inn pensum fra artikkelsamlingene og sette det i sammenheng på en grei måte!

Det er ikke særlig vanskelig. Dra inn plikt/konsekvensetikk uansett. Hvis du får Kolberg-oppgaven drar du inn affirmative action osv. på de andre. Veldig lite pensum spør du meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nimrad, har du peiling på hvor lenge kurset varer? Det er ikke for sent å starte med kurset nå på torsdag?

Du streamer jo dette. Streamingene varer totalt i ca 5-6 timer og det de gjør er bare å gå gjennom oppgavene som er lagt ved til hvert tema. De går gjennom veldig grundig, så jeg vil tro du kommer til å bruke en del mindre enn 5-6 på å gjøre oppgavene selv. Så jeg vil si at om du har 10 timer til rådighet med effektiv jobbing så skal du klare å komme gjennom det.

Lenke til kommentar

Du streamer jo dette. Streamingene varer totalt i ca 5-6 timer og det de gjør er bare å gå gjennom oppgavene som er lagt ved til hvert tema. De går gjennom veldig grundig, så jeg vil tro du kommer til å bruke en del mindre enn 5-6 på å gjøre oppgavene selv. Så jeg vil si at om du har 10 timer til rådighet med effektiv jobbing så skal du klare å komme gjennom det.

Går de gjennom hele pensum på disse 5-6 timene?

Er dette noe som passer for noen som ikke har så mye peiling på mikroøkonomi, eller bør man ha en del kunnskap om det for å få utbytte av dette kurset?

Hvis man bruker dette kurset til å forberede seg til eksamen, ligger man godt an da, eller bør man lese ganske mye mer på egenhånd også?

Endret av gaffel1
Lenke til kommentar

Går de gjennom hele pensum på disse 5-6 timene?

Er dette noe som passer for noen som ikke har så mye peiling på mikroøkonomi, eller bør man ha en del kunnskap om det for å få utbytte av dette kurset?

Hvis man bruker dette kurset til å forberede seg til eksamen, ligger man godt an da, eller bør man lese ganske mye mer på egenhånd også?

Kan ikke være hele pensum, da det ikke inneholder spillteori. (tror jeg) Ellers klarer jeg ikke svare på noe mer, men tipper Nimrad har kontroll!

Lenke til kommentar

Kan noen bekrefte at de har tatt inn spillteori i år? Har meldt meg opp til ny eksamen, men har ikke vært i noen av forelesningene. Litt rart at de ikke har endret kursbeskrivelsen da? Og i starten av semesteret var det et oppslag på @bi som sa at de to kursene var helt like, bortsett fra at det ikke er arbeidskrav nå.

Lenke til kommentar

Kan noen bekrefte at de har tatt inn spillteori i år? Har meldt meg opp til ny eksamen, men har ikke vært i noen av forelesningene. Litt rart at de ikke har endret kursbeskrivelsen da? Og i starten av semesteret var det et oppslag på @bi som sa at de to kursene var helt like, bortsett fra at det ikke er arbeidskrav nå.

Jeg kan bekrefte at nye tema er spillteori og skatt. Spillteoridelen er den vanskeligste, men heller ikke den er noe særlig vanskelig.

Ble forresten skuffet over at de igjen valgte CSR-oppgaven på eksamen. Vi er nå oppe i at den har vært på 3 av de 4 siste eksamenene.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Hvordan har dere gutta som har vært i ilden gjort det på Bedriften? Ligger listen høyt for å få en bra karakter?

Basert på tidligere eksamensoppgaver synes jeg noe av det som har vært gitt er ganske utfordrende, mens noe av det er rimelig greit. Spriker ganske mye synes jeg. Utfordringen er kanskje å få noe særlig lengde på det.

Håper å få jobbet med mine svake sider innen eksamen, men ser at jeg så absolutt skulle hatt en dag til. :)

*tilbake til bøkene*

Lenke til kommentar

Hvordan har dere gutta som har vært i ilden gjort det på Bedriften? Ligger listen høyt for å få en bra karakter?

Jeg hadde i fjor og det var en skikkelig dritteksamen. Vanskelig oppgave var vi vel alle enige om. Jeg klarte å karre til med en C, men sånn jevnt over så er jeg OK fornøyd med C i skrivefag. Det er vanskelig å få A vil jeg si. B er derimot ikke så enormt utfordrende.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Jeg hadde i fjor og det var en skikkelig dritteksamen. Vanskelig oppgave var vi vel alle enige om. Jeg klarte å karre til med en C, men sånn jevnt over så er jeg OK fornøyd med C i skrivefag. Det er vanskelig å få A vil jeg si. B er derimot ikke så enormt utfordrende.

Enig i at fjorårets var noe nasty.

Jeg trodde Bedriften skulle være enklere må jeg innrømme. :)

Lenke til kommentar

Hva

Jeg kan bekrefte at nye tema er spillteori og skatt. Spillteoridelen er den vanskeligste, men heller ikke den er noe særlig vanskelig.

Ble forresten skuffet over at de igjen valgte CSR-oppgaven på eksamen. Vi er nå oppe i at den har vært på 3 av de 4 siste eksamenene.

Er det nye emner til eksamen i mikro? Vet du hva vi må kunne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...