Norish Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 (endret) Har du fasit på denne? Fant tilfeldigvis dette dokumentet på pc'en (jeg hadde faget i fjor), er noe som ligner på en fasit på de siste sidene Prøveeksamen i personlig økonomi(1).pdf Endret 22. november 2013 av Norish 1 Lenke til kommentar
gaffel1 Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 På eksamen i personlig økonomi, hvilke formler må man kunne? Ser det har blitt oppgitt noen formler til eksamen før men ikke mange. Hva med formel til egenkapital kostnad for eksempel. Må man pugge sånt eller blir de oppgitt? Lenke til kommentar
maikkkk Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Fant tilfeldigvis dette dokumentet på pc'en (jeg hadde faget i fjor), er noe som ligner på en fasit på de siste sidene Tusen takk! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Første eksamen i morgen. Jus på Hasle. Regner med jeg finner frem. Det eneste jeg trenger om å ta med er vel studentkortet mitt og eventuell annen legitimasjon? Må bare være sikker på at jeg ikke har gått glipp av noe. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Trenger å ha med studentkortet.. Trenger ingen annen legitimasjon.. Men, et bankkort eller lignende er jo alltids greit å ha med uansett! Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 (endret) Første eksamen i morgen. Jus på Hasle. Regner med jeg finner frem. Det eneste jeg trenger om å ta med er vel studentkortet mitt og eventuell annen legitimasjon? Må bare være sikker på at jeg ikke har gått glipp av noe. Studentkortet holder lenge. Trenger egentlig bare legitimasjon, men er greiest å ta me studentkortet, for der står ID-nr ditt. Lykke til med første eksamen forresten! Håper du klarer målene dine! Endret 24. november 2013 av Nimrad Lenke til kommentar
AndreasWK Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Noen her som har hatt Business Communication som vet hva de legger vekt på? Har nedprioritert å komme på forelesinger i dette faget grunnet jeg bor i Tønsberg, jobber og er småbarnspappa. Har jobbet bra med det på egenhånd. Kan Landene og dimensjonene ganske bra. Men disse dilemmaene? Ser man kan dra inn masse der.. Noe spesifikt tips? Er det noen som har notater og slikt så kan de gjerne dele det med meg på forhånd takk! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Studentkortet holder lenge. Trenger egentlig bare legitimasjon, men er greiest å ta me studentkortet, for der står ID-nr ditt. Lykke til med første eksamen forresten! Håper du klarer målene dine! Tusen takk og takk det samme! Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Noen her som har hatt Business Communication som vet hva de legger vekt på? Har nedprioritert å komme på forelesinger i dette faget grunnet jeg bor i Tønsberg, jobber og er småbarnspappa. Har jobbet bra med det på egenhånd. Kan Landene og dimensjonene ganske bra. Men disse dilemmaene? Ser man kan dra inn masse der.. Noe spesifikt tips? Er det noen som har notater og slikt så kan de gjerne dele det med meg på forhånd takk! Vel, på eksamen får du 30% etisk dilemma og 70% kultur. På dilemmaene skal du drøfte én av de tre dilemmaene som er pensum og du får ikke utdelt teksten. Derfor er det veeldig greit å vite hva som står i disse dilemmaene og vite hvem som er hvem. Hvis du får i oppgave å skrive et brev til Richard Deakin og du ikke har peiling på hvem det er så sliter du nok litt... Av pensum ville jeg fokusert på å kunne drøfte dette med tanke på deontology/consequentialism, noe særlig mer trenger du ikke, men lær deg gjerne litt om affirmative action og les gjennom artiklene i artikkelsamlingen hvertfall. Mitt tips er å fokusere minst på dilemma nr 2 ettersom det allerede har vært på 2 av de 3 siste eksamenene. 1 Lenke til kommentar
AndreasWK Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Vel, på eksamen får du 30% etisk dilemma og 70% kultur. På dilemmaene skal du drøfte én av de tre dilemmaene som er pensum og du får ikke utdelt teksten. Derfor er det veeldig greit å vite hva som står i disse dilemmaene og vite hvem som er hvem. Hvis du får i oppgave å skrive et brev til Richard Deakin og du ikke har peiling på hvem det er så sliter du nok litt... Av pensum ville jeg fokusert på å kunne drøfte dette med tanke på deontology/consequentialism, noe særlig mer trenger du ikke, men lær deg gjerne litt om affirmative action og les gjennom artiklene i artikkelsamlingen hvertfall. Mitt tips er å fokusere minst på dilemma nr 2 ettersom det allerede har vært på 2 av de 3 siste eksamenene. Danke Lenke til kommentar
Donk Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Det er vel dilemma 3 som har vært 2 av de siste 3 årene? Lenke til kommentar
AndreasWK Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Det er Dilemma 2 som har vært 2 av de siste 3 eksamene. Rekor... Håper vi får Dilemma 1 og 3! Lenke til kommentar
Vanessa88 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hvordan bruker dere deontological/consequentialist thinking? Lenke til kommentar
AndreasWK Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Hvordan bruker dere deontological/consequentialist thinking? Driver å ser på dette nå selv... Er kun Etikk biten.. Føler Dilemma 1 er så og si alt etikk! Dilemma 2 er mer CSR, Prinsipal - agent forholdet og Samfunsansvar og stakeholderne. ( alle som blir berørt av å slutte med CSR). Dilemma 3 er affermative action. Siste artiklene i kompendiet. Forskjellsbehandling. Feminisme osvosv. Kan selvfølgelig putte inn Pliktetikk(deontology) og Konsekvensetikk i alle dilemmaene. Men finner du noen gode eksempler, så holla! Sitter her til kl.21 jeg Endret 25. november 2013 av Andreas Wang Kastrati Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Håper på dilemma 1! 1 Lenke til kommentar
Donk Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Om man sikter etter en god karakter, holder det å bruke pliktetikk og konsekvensetikk i alle dilemmaene eller må man også fokusere på CSR-innhold og affermative action? Føler pliktetikk og konsekvensetikk er viktigst tross alt. Lenke til kommentar
AndreasWK Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Når det gjelder kjønn så må du ha med affermative synes jeg... Ser på sensoveiledning at det er et pluss... Når det gjelder Dilemma 1, drar du inn Etikken( Konsekvensetikk/Pliktetikk), Reasons to Unetichal behaviour( Personal ambition, uncertainty of standards etc...). Viktigste er vel at du viser en bred forståelse og klarer å analysere bra. Merker at det viktigste blir å bruke tid på å forstå oppgaven riktig og sette opp tankekart!! Da havner man i flowsonen mye fortere, når man har alt klart for seg! Endret 25. november 2013 av Andreas Wang Kastrati Lenke til kommentar
Donk Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Ok, takker, Kastrati! Tror dere det kan være stor sjanse for at vi får dilemma 1, det har vel ikke vært på flere eksamener?? Lenke til kommentar
AndreasWK Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Man kan jo spekulere... Beste er å være forberedt på alle 3, slipper du å ha skjegget i postkassen imorgen hvis du får et annet... Lenke til kommentar
Donk Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 ja, sant! Føler jeg har god peiling på dilemmaene, problemet blir å dra inn pensum fra artikkelsamlingene og sette det i sammenheng på en grei måte! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå