Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Makroøkonomi for økonomer SØK 3525. Noen som vet hvordan den eksamenen er når man skal konte? Er det vanlig avkrysningseksamen eller skriftlig eksamen? Eksamenen avholdes den 9/12 fra 14-17. Vår foreleser (Trondheim) sa i vår at skulle man konte makro, ble det en vanlig skriftlig eksamen. Men kan ikke helt forstå dette da det ikke ligger noen skriftlige eksamener under "tidligere eksamensoppgaver BI".. Det ligger jo bare multiple Choice eksamener der.. Greit å forberede seg eksamensmåten man skal ha.. :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Makroøkonomi for økonomer SØK 3525. Noen som vet hvordan den eksamenen er når man skal konte? Er det vanlig avkrysningseksamen eller skriftlig eksamen? Eksamenen avholdes den 9/12 fra 14-17. Vår foreleser (Trondheim) sa i vår at skulle man konte makro, ble det en vanlig skriftlig eksamen. Men kan ikke helt forstå dette da det ikke ligger noen skriftlige eksamener under "tidligere eksamensoppgaver BI".. Det ligger jo bare multiple Choice eksamener der.. Greit å forberede seg eksamensmåten man skal ha.. :/

Det jeg gjorde var at jeg gikk inn på eksamensplan via at.bi.no. Der står det at du skal ha 3 timers flervalgeksamen.

Lenke til kommentar

Makroøkonomi for økonomer SØK 3525. Noen som vet hvordan den eksamenen er når man skal konte? Er det vanlig avkrysningseksamen eller skriftlig eksamen? Eksamenen avholdes den 9/12 fra 14-17. Vår foreleser (Trondheim) sa i vår at skulle man konte makro, ble det en vanlig skriftlig eksamen. Men kan ikke helt forstå dette da det ikke ligger noen skriftlige eksamener under "tidligere eksamensoppgaver BI".. Det ligger jo bare multiple Choice eksamener der.. Greit å forberede seg eksamensmåten man skal ha.. :/

 

Det er fordi 2013 er første gang konteeksamen i makroøkonomi er skriftlig.

Den har alltid vært multiple choice tidligere, men de bestemte seg for å endre dette.

 

Når det er sagt, ville jeg antakligvis fått mye bedre karakter dersom jeg hadde tatt den skriftlig, hater multiple choice..

Lenke til kommentar

Hei!

 

Noen som her inne som jobber med arbeidskravet i organisasjonsteori og HRM? Sliter virkelig med hva jeg skal skrive i dette refleksjonsnotatet. Var dum nok til å ikke følge alt for godt med på laben. Noen som har noen tips? og eventuelt stikkord på hvordan jeg skal besvare "Hva var avhengighetene og arbeidsdelingen mellom enhetene (Orion, Patrol og Frigate) i spillet? Fristen er midtnatt i morgen så hadde virkelig satt pris på noen svar!

Lenke til kommentar

 

Det er fordi 2013 er første gang konteeksamen i makroøkonomi er skriftlig.

Den har alltid vært multiple choice tidligere, men de bestemte seg for å endre dette.

 

Når det er sagt, ville jeg antakligvis fått mye bedre karakter dersom jeg hadde tatt den skriftlig, hater multiple choice..

Sikker på at det er skriftlig? Har gått inn på atbi og der står det at jeg skal ha flervalgseksamen, 3 timer. Rart at det står det hvis det er skriftlig. Blir forvirret av dette.:p

Lenke til kommentar

Sikker på at det er skriftlig? Har gått inn på atbi og der står det at jeg skal ha flervalgseksamen, 3 timer. Rart at det står det hvis det er skriftlig. Blir forvirret av dette. :p

 

Åja, nei er absolutt ikke sikker, men husker godt at foreleseren sa "For all del, sørg for at dere står på eksamen nå, så slipper dere å konte, for da må dere ta skriftlig eksamen"

 

Tror jeg ville hørt med "BI damene"

Lenke til kommentar

 

Åja, nei er absolutt ikke sikker, men husker godt at foreleseren sa "For all del, sørg for at dere står på eksamen nå, så slipper dere å konte, for da må dere ta skriftlig eksamen"

 

Tror jeg ville hørt med "BI damene"

Har sendt en mail til studieveileder her i Trondheim og kursansvarlig for Makroøkonomi nå. Håper noen svarer så vi får klarhet i det. Rart at det står flervalgseksamen fra 14-17 hvis det er skriftlig. Vet ikke om jeg synes det er så bra med multiple Choice jeg heller, svaralternativene er jo så like at det er lett å krysse feil/ bli fullstendig forvirret. :p det som er synd med skriftlig er at vi ikke har noen tidligere eksamensoppgaver å se etter.. :(

Lenke til kommentar

Har sendt en mail til studieveileder her i Trondheim og kursansvarlig for Makroøkonomi nå. Håper noen svarer så vi får klarhet i det. Rart at det står flervalgseksamen fra 14-17 hvis det er skriftlig. Vet ikke om jeg synes det er så bra med multiple Choice jeg heller, svaralternativene er jo så like at det er lett å krysse feil/ bli fullstendig forvirret. :p det som er synd med skriftlig er at vi ikke har noen tidligere eksamensoppgaver å se etter.. :(

Syns det er litt rart. I kursbeskrivelsen for 2013/2014 står det klart og tydelig at det er flervalgseksamen. Noe som betyr at jeg som skal ta det nå til våren også skal ha flervalgseksamen.

Lenke til kommentar

Sitter med strategieksamen / innlevering og sliter grusomt!

 

Noen som kan hjelpe meg litt med en interessentanalyse for et treningssenter?

Hvem er interessentene?

 

Eiere, ansatte, kunder, leverandører, konkurrenter?

 

Noen som har forslag? står helt stille nu

1. Åpne boken din.

2. Les kapittelet om interessentanalyse.

3. Gjør oppgavene knyttet til det.

4. Begynn på innleveringen.

5. Gjør eksamensoppgaven.

6. Du er good to go.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Hei!

 

Er det noen som vet om man må ha A på flervalgseksamenen i matematikk til jul (1. semester ØK/ADM) for å få A til sommeren? Eller kan man få A til sommeren med en B nå til jul?

 

Mener å ha lest en plass at karakteren til jul teller 30%.

 

Har nedprioritert litt matematikk i år fordi jeg har hatt R2 og dermed prioritert andre fag. Har litt tidsknipe frem til eksamen, men om jeg trenger A i år for å få A neste år så skal jeg finne tid. Tror jeg skal greie en B uten for mye innsats, men trenger nok litt tid om jeg skal ta A i år. :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det noen som vet om man må ha A på flervalgseksamenen i matematikk til jul (1. semester ØK/ADM) for å få A til sommeren? Eller kan man få A til sommeren med en B nå til jul?

 

Mener å ha lest en plass at karakteren til jul teller 30%.

 

Har nedprioritert litt matematikk i år fordi jeg har hatt R2 og dermed prioritert andre fag. Har litt tidsknipe frem til eksamen, men om jeg trenger A i år for å få A neste år så skal jeg finne tid. Tror jeg skal greie en B uten for mye innsats, men trenger nok litt tid om jeg skal ta A i år. :)

 

 

Flervalgseksamen til jul teller 20% og eksamen til sommeren teller 80%

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det noen som vet om man må ha A på flervalgseksamenen i matematikk til jul (1. semester ØK/ADM) for å få A til sommeren? Eller kan man få A til sommeren med en B nå til jul?

 

Mener å ha lest en plass at karakteren til jul teller 30%.

 

Har nedprioritert litt matematikk i år fordi jeg har hatt R2 og dermed prioritert andre fag. Har litt tidsknipe frem til eksamen, men om jeg trenger A i år for å få A neste år så skal jeg finne tid. Tror jeg skal greie en B uten for mye innsats, men trenger nok litt tid om jeg skal ta A i år. :)

Flervalgseksamenen teller 20%, så la oss si at du får B nå og A til sommeren:

0,2*4+0,8*5=4,8. Da får du A totalt. Du kan til og med få C på flervalg og fortsatt få A:

0,2*3+0,8*5=4,6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...