Sk!ppy Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Hei, prøver å lage verdens enkleste pagination, men enkelt blir fort vanskelig. koden min: $per = 10; if(isset($_GET['page'])) { $page = ($_GET['page'] * $per); $denne = ($_GET['page'] * $per) - $per; $query = sprintf("SELECT * FROM `posts` ORDER BY `id` DESC LIMIT %s,%s", $denne, $page); } else { $query = sprintf("SELECT * FROM `posts` ORDER BY `id` DESC LIMIT 0, $per"); } - Den er bygd så hvis page = 1, henter den ut 0,10, hvis page = 2 henter den ut 10, 20 - og jeg vet den får disse tallene (jeg printer ut $denne og $page vær gang. ) men page = 1 funker, men alt over page = 2 funker ikke! Noen som vet hva som kan være galt? Det er kun page = 2 jeg får dette problemet med. ikke page = 3, eller page = 4 Endret 25. april 2010 av Sk!ppy Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Slik har jeg gjort det: $pageNumber = (isset($_GET["page"]) && is_numeric($_GET["page"])) ? $_GET["page"] : 1; $perPage = 15; $startIndex = ($pageNumber * $perPage) - $perPage; Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Forresten, ser feilen din. Den siste variablen i spørringen skal bare fortelle hvor mange elementer du skal ha med i resultatet. Når page = 1 blir det 10, men når page = 2 ønsker du å hente ut 20 resultater, så blir det 30 osv. Denne variabelen skal være $per $sporring = "SELECT * FROM table LIMIT $denne, $per"; Du har gjort det riktig i den nederste spørringen Endret 25. april 2010 av TheClown Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Løste det ved denne jeg $max = 'LIMIT ' .($paage - 1) * $per .',' .$per; Sorry jeg ikke svarte før nå, har spist. Nå skal jeg finne en for kode som lister opp alle sidene eller, 3 sider før, og 3 sider etter den siden du er på. Endret 25. april 2010 av Sk!ppy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå