Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkort-problemer med Multicom Compal KHLB2 laptop?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Multicom Compal KHLB2 laptop med 15.6" LED skjerm 1920x1080 for noen uker siden.

Har siden da slitt med horisontal flimring på skjermen f.eks ved bilde og videotitting, eller ved surfing på sider med veldig lys eller veldig mørk bakgrunn. Begynner å bli sykt irriterende, og føler dette problemet bare har blitt verre og verre siden jeg kjøpte den (kanskje jeg legger mer merke til det nå også..?)

Iallefall. Har prøvd å laste ned oppdateringer til ATI Mobility Radeon™ HD 4650 skjermkortet uten hell, og avinnstallert WOW Audio og Videoprogrammet i tråd med HW.no sin anmeldelse av maskinen (dette var ikke relatert til flimring, men til veldig mørk skjerm der skjermkortet ikke regulerte selv etc).

Er dette er softwareproblem, eller kan det være fysiske feil ved skjermkortet?

Har som sagt prøvd å koble til flere eksterne skjermer, og det er samme problematikken.

Noen av dere som har hatt liknende problemer?

Endret av Team GPR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rOwOH6vg

Vel, dette her høres mest sansynligvis ut til å være en software feil da en feil med selve skjermkortet med sansynligvis ikke ville resultere i flimmer, men mer eller mindre med merkelige farger og streker (artifacts) kun over områder med skjermkortaktivitet (3D spilling/video). Og siden du også har prøvd en ekstern skjerm, virker det mer som en driver/software feil.

Har du prøvd å slette hele skjermkortdriveren fra systemet, restarta maskinen slik at windows selv kan finne og laste ned riktig driver?

Du kan dobbeltsjekke i startmeny - kontrollpanel - system - enhetsbehandling at driveren for skjermkortet er riktig installert. Du kan også forsøke og avinstallere driveren her ved å høyreklikke på skjermkortet, og velge avinstaller.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Har noe av det samme problemet. Akkurat samme maskin, med samme skjerm og oppløsning.

Skjermen blinker hvitt. Ikke i linjer horisontalt eller vertikalt, men hele skjermen blinker fullstendig hvitt.

Dette gjelder spesielt i oppstart - fra jeg trykker på knappen og frem til Windows spør om passord.

Skjer også innimellom under bruk, men klarer ikke gjenskape problemet, så vet ikke hva det kommer av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...