Trene Arnholdt Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Hei. Jeg har ei veninne med et problem. Det er noen som logger seg på med hennes konto på msn og snakker dritt til alle vennene hennes. Blir jo litt slitsomt i lengden. Hu har bytta passord flere ganger nå, men den som logger på som henne får på en eller annen måte tak i passordet igjen. Jeg veit ikke hvor lett det er å knekke et msn passord, eller om hu har en trojaner på maskina som fanger opp passordet hennes. Det jeg lurer på er om det er mulig for meg å sjekke IP adressa når denne andre persjonen er logget på, eller om hun selv kan sjekke hvilken IP adresse som logget på kontoen hennes sist? Er det ikke en side man kan gå inn på å sjekke hvor IP adressen kommer fra og evt hvem som eier den? Det er jo tross alt snakk om en form for identitetstyveri vil jeg tro, så hadde vært kjekkt å få tak i hvem som driver med dette og få anmeldt saken. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg ville ha begynt å prøvd å nøste herifra: http://windowslivehelp.com/solution.aspx?solutionid=6ea0c7b3-1473-4176-b03f-145b951dcb41 Om du som privatperson får tak i IP-adressen så er det nok liten sjangs for at du finner eieren som står bak vil jeg tro. Ta en tur til henne og få henne til å kjøre en oppdatering og komplett scan av antivirus og malware. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Har hun byttet svar på hemmelig spørsmål osv. også? Om hun har epost-adresse fra en av de store leverandørene har man nok et hemmelig spørsmål i tilfelle man glemmer passordet. Tipper det er dette som er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå