Duffy85 Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Noen som veit hvordan man deaktiverer raid på abit nf7-s V.2.0 så jeg slipper at den scanner etter raidstasjoner hver gang jeg starter maskina... Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Har ikke vært borti det kortet. Men på noen andre kort er det en jumper du kan flytte på, slik at det det blir disabled. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Det kortet der har da vel ikke raid ? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Det kortet der har da vel ikke raid ? Er kanskje S-ATA han mener. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Deaktiver S-ATA i BIOS. Husker ikke eksakt hva menyen heter, men det finner du fort ut. Lenke til kommentar
Duffy85 Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Ja...er S-ATA jeg mener... Skal titte litt i bios. Er så unødvendig når jeg ikke bruker s-ata uansett + at jeg ikke har fått den til å funnker ennå med medfølgende adapter Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 For å stjele litt plass i threaden din : Er det mulig å slå av RAID men fortsatt ha på S-ATA? Bruker S-ATA (Raptor-disk) og er irriterende at den står en liten stund når jeg starter opp og lurer på om jeg skal "definere RAID-oppsett". Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Ja, for all del skru av det du ikke bruker. Jeg disabler til og med parallellporten. Alt dette finner du forøvrig i "Integrated peripherals" menyen. Under et av de tre øverste menyvalga der finner du S-ATA kontroller. Lenke til kommentar
Duffy85 Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Jepp...fant det. Takker så mye for hjelpen fra alle. :smile: Booter mye raskere nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå