Gjest Vinter Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg lurer på om dette produktet kan gi negative reaksjoner om man har diabetes, evt om det kan gi reaksjoner i kombinasjon med diabetes medisiner? Five Flower, Dr. Bach blomstermedisin Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg tviler på at det er en eneste ting på den siden som gjøre noe bra eller dårlig, det er bare bullshit alt sammen der, problemet er at ingen av disse "medisinene" er teste ut skikkelig noe som gjør at man aldri vet hva man får, de kan være fulle av dritt, Næringsmiddel tilsynet skal fange opp de værste av disse tingene, men det er mye dritt som kommer seg gjennom sila. http://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Bach (takk til Myagos for å finne linken) Sok du ser der, er det bullshit, det vil sikkert ikke ha noe effekt på din diabetes, siden den ikke har noe effekt på noe som helst, du vil få mer ut av å tygge på en løvetann Lenke til kommentar
Gjest Vinter Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg tviler på at det er en eneste ting på den siden som gjøre noe bra eller dårlig, det er bare bullshit alt sammen der, problemet er at ingen av disse "medisinene" er teste ut skikkelig noe som gjør at man aldri vet hva man får, de kan være fulle av dritt, Næringsmiddel tilsynet skal fange opp de værste av disse tingene, men det er mye dritt som kommer seg gjennom sila. http://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Bach (takk til Myagos for å finne linken) Sok du ser der, er det bullshit, det vil sikkert ikke ha noe effekt på din diabetes, siden den ikke har noe effekt på noe som helst, du vil få mer ut av å tygge på en løvetann Det er tydelig at du personlig ikke tror på alternative midler... og for å få en ting helt klart, dette er ikke "medisin"! Det er kun et hjelpemiddel...dessverre er det slik at enkelte hudprodukter, f.eks. kan inneholde stoffer og/eller urter som reagerer negativt sammen med diabetes/diabetes medisin. Ellers enn det vil jeg tro du kanskje ikke har forstått riktig hva jeg spør om. :/ Et eks: Johannesurt skaper hjertebank, høyt blodtrykk og andre ubehagelige symptomer hos en diabetiker. Spørsmålet er om det ovenfornevnte produktet inneholder noe som kan forårsake slike symptomer eller er det helt trygt å bruke dette sammen med diabetes/diabetes medisin. Ellers takk for ditt svar! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Som jeg sa så vet vi aldri hva disse sakene inneholder og derfor er det umulig å si hva som skjer når du bruker det, alternative behandlinger er ikke like strengt regulert som ekte behandinger og det er derfor iffy om det er farlig eller ikke. Ofte innheolder disse produktene stoffer som de ikke nevner på pakken(selv om de skal gjøre det) Jeg kan derfor ikke gi et svar på om dette vil påvirke diapetesen hos folk. Men som sagt et hjelpemiddel som ikke hjelper er en ubruklig ting, et hjelpe middel som er farlig uten å si at det er farlig er en ulovlig ting. Sjangsen er at ingen ting vil skje, og alt du har gjort er å bruke penger, men det er en liten men ikke fraværende sjangse at det kan gjøre skade, så hvorfor ta sjangsen. Lenke til kommentar
Gjest Vinter Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Dette er ikke et useriøst produkt, hva den innholder står i produktbeskrivelsen i den linken jeg har lagt ved. Dette er et produkt jeg selv har brukt i mange typer situasjoner og den virker! Derimot, om du er i tvil om den inneholder flere ting, sjekk opp Dr Bachs hovedside. Er du fremdeles usikker da, ja da kan jeg ikke argumentere mer mot det... men der igjen er ikke mitt mål med dette å overbevise noen, jeg vil bare vite om diabeikere kan bruke dette produktet etter spørsmål fra en venn. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Så klart er det et userøst produkt, når det er basert på en manns "psykiske" evene til å snakke med planter. Lenke til kommentar
Gjest Vinter Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Så klart er det et userøst produkt, når det er basert på en manns "psykiske" evene til å snakke med planter. Skjønner at du ikke tror noe på slike produkter, men dine innlegg blir litt for useriøse... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Produktet er useriøst. Det er bevist i studier at det ikke har noen effekt utover placebo-effekten. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Bach's flower remedies were intuitively derived[7] and based on his perceived psychic connections to the plants Pykiske evner der han snakket med planter. Lenke til kommentar
Gjest Vinter Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg har valgt feil forum... Beklager! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå