folge Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Når jeg skal starte maskinen kommer beskjeden: "Reboot and Select Proper Boot Device or Insert Boot Media in Selected Boot Device and Press Any Key". Men hvis jeg går inn i bios og ut igjen starter den. Samme hvis jeg åpner asus express gate først for så å starte windows 7. Har en Asus Ul50vt som ble kjøpt i påsken. Har prøvd å reinstallere windows. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Ganske åpenlyst spørsmål, men er du sikker på at harddisken din er satt som oppstartsmedium nummer 1 i BIOS boot sequence? Gå inn i BIOS og så videre til boot options/boot sequence eller lignende for listen over hvilken rekkefølge maskinen skal sjekke for oppstartsdisk. Jeg gjetter du har DVD-rom som førsteprioritet? Flytt harddisk opp på første plass i lista, lagre bios og restart. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 En mulighet er at BIOS ikke venter lenge nok på at disken skal bli klar. Prøv innstillinger i BIOS som gjøre at den bruker lenger tid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 En mulighet er at BIOS ikke venter lenge nok på at disken skal bli klar. Prøv innstillinger i BIOS som gjøre at den bruker lenger tid. Siden dette er snakk om en laptop, er det nok desverre store limitasjoner for hvilke instillinger man kan røre i Bios. Men jeg kan anbefale å deaktivere "silent boot" Lenke til kommentar
folge Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 hehe..det er harddisken som står først ja. var det første jeg måtte sjekke om den hadde forandret seg på en eller annen måte. quiet boot er også slått av. andre ideer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå