Gå til innhold

Beste Mobile Bredbånd idag?

Anbefalte innlegg

Mulighet for at jeg flytter inn i en leielighet uten telefonkontakt.

Hvordan er hastigheten på mobilt bredbånd om dagen?

Bor i en relativt liten by, så regner med at om det er slike bedre storby's signaler vil jeg ikke kunne dra nytte av dem.

Og hvordan fungerer egentlig mobilt bredbånd? Hvis jeg har flere maskiner, må jeg kjøpe flere usb-nettverkskort for å motta signaler da?

Og er det veldig dyrt å få innlagt telefonkontakt om man ikke har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha flere pcer på mobilt bredbånd av gangen er nok det beste valget Netcom med sitt nye routermodem. Den lager et lite trådløst nettverk som 5 maskiner kan kople seg til.

Bruker selv både Telenor og Netcom sin løsning og får som oftest 1-2 Mbps i Tønsbergområdet. Det greiste er vel å sjekke dekningskartet eller dekningen på telefonen din (om du har 3G/HSDPA-dekning).

Det koster ikke allverden å få koplet deg opp til ADSL hvis du ikke har kontakt i huset. Vanligvis 300 kr, men dette kan bli noe dyrere hvis du må ha uttaket på et spesielt sted etc.

Lenke til kommentar

Har lest at det stort sett er nedlastningssperre på mobile bredbånd, det gjelder ikke netcom/telenor?

Ser at ICE tar seg friheten til å ta seg 2kr pr. 1mb over 1000mb, noe som er uaktuelt. Den andre løsningen har også max 10 g.

Bor på postadresse 4950, det er ingen "kalkulatorer" som kan sjekke hvordan hastigheten min vil være på ca?

Lenke til kommentar

Nei, det er det ikke. Hastigheten varierer etter dekningsstyrke og hvor mange som benytter seg av samme mast.

Har du eller noen bekjente et Netcomabo på telefonen og de har 3G-telefon med helst HSDPA i tillegg kan dere kople den til en data og surfe for å sjekke hastigheten.

Legger ved et dekningskart over Risør - er du innenfor det lilla området så kan du oppnå ganske bra hastighet.

post-42397-1272196950,1649_thumb.jpg

Endret av datating
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...