Gå til innhold

BK: Universitetet i Agder HDR


Anbefalte innlegg

Dette er mitt første HDR-bilde. 3 eksponeringer. Har brukt Photomatix for å merge bildene

og Photoshop for etterbehandling. Det skal nevnes at jeg IKKE har brukt stativ. Har kun brukt et trafikkskilt som støtte for armen :p

Ønsker egentlig tilbakemelding på alt dere kan sette fingeren på; kontrastbruk, brightness, hue og saturation, kurver etc. Fint med tilbakemeldinger på valg av motiv også =)

post-80873-1272190042,9095_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du sier noe der, kanskje. Jeg likte solskinnet som skyter igjennom trepartiet, men jeg er enig i at fargene ikke er like gode her. Det kunne nok blitt mye bedre med stativ, uten tvil!

Men tror du det er noe som kan mekkes i PS uten omfattende arbeid og med fare for at det blir stygt?

 

Har du noen tips?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke noe storfan av overdreven bruk av HDR, noe jeg mener dette er.

Min mening er at hvis du hadde balansert ut fargene bedre så hadde bildet sett mye bedre ut.

Nå ser gresset sjokkgrønt ut og det er forskjellige lysnivåer på bygningen, noe som tyder på at du har dratt rimelig hardt i spakene.

Treet som tidligere er nevnt ødelegger en del og, men det kan fikses med litt justering.

Endret av phazo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke noe storfan av overdreven bruk av HDR, noe jeg mener dette er.

Min mening er at hvis du hadde balansert ut fargene bedre så hadde bildet sett mye bedre ut.

Nå ser gresset sjokkgrønt ut og det er forskjellige lysnivåer på bygningen, noe som tyder på at du har dratt rimelig hardt i spakene.

Treet som tidligere er nevnt ødelegger en del og, men det kan fikses med litt justering.

 

Det skal tas til etterretning!

 

Takker for tips =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...