Gå til innhold

Diett fra i dag,hva synes dere?


Anbefalte innlegg

Heisann dere :)

 

Er ei jente på 23 år og veier 82 kg. la på meg 2 kg nå denne uken etter at jeg startet å trene hver dag på elixia. det er muskler,forhåpentligvis. sluttet også å røyke i samme slengen.

 

Dietten går ut på å holde forbrenningen oppe og derfor spise hver andre time fra jeg står opp. (i tillegg holdes sulten ved like) I dag ble første måltidet 9:30.

 

9:30: to sp havregryn med melk

 

11:30 et kokt egg og to sp havregryn med melk før trening (der drikkes det mye vann)

 

Ca 30 min på elipsemaskin/crosstrainer.(bytter på med spinning,step m.kasse,tredemølle) Styrketrening 12*3 på sirkeltrening-rommet.

 

ca 13:30 (et kokt egg rett etter trening)

 

15:30 evnt tidligere,spørs når jeg blir sulten. en boks tunfisk(bytter på med kyllingfilet etc) blandet med salat (ubegrenset isbergssalat m forskjellig frukt og gr.saker)

 

17:30 to sp havregrn med youghurt den sunneste på markedet med blåbær

 

19:30 to sp havregryn med melk

 

 

(fredag og lørdag er det byttet ut med middag med familie som vil si taco eller pizza)

 

 

 

 

Hva synes dere? Noe jeg bør tilføye evnt eliminere? Blir mye havregryn i grunnen.

 

Lover å si hvordan det går :-) Skal til syden om 8 uker.. Grøss!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dietten går ut på å holde forbrenningen oppe og derfor spise hver andre time fra jeg står opp. (i tillegg holdes sulten ved like)

Akkurat dette med forbrenning i stor grad en myte. Men uansett bra du spiser regelmessig, da det som du sier holder sulten ved like.

 

Det du må gjøre er å regne ut hvor mye kalorier maten din totalt gir i løpet av en dag. Så anslå hvor mye kalorier du forbrenner. Så justere matinntaket slik at det ligger noen hundre kcal lavere.

 

Det ble også veldig mye havregryn. Er du redd for kjøtt?

Lenke til kommentar

2 kg på én uke er neppe muskler. Når man bygger seg opp er anbefalt vektøkning per uke 0,5 kg for å ikke legge på seg for mye fett, og da skal mesteparten av kostholdet bestå av proteiner.

 

Virker som folk er redd for sunt fett. Du har nesten ingenting i ditt program.

 

 

Sluttet å røyke den dagen jeg startet å trene,kan kanskje ha noe med det å gjøre. Derfor jeg

har startet en diett i tillegg ved siden av trening for å unngå å gå opp mer! Grøss!

Har du noen tips til sunt fett?

Lenke til kommentar

Dietten går ut på å holde forbrenningen oppe og derfor spise hver andre time fra jeg står opp. (i tillegg holdes sulten ved like)

Akkurat dette med forbrenning i stor grad en myte. Men uansett bra du spiser regelmessig, da det som du sier holder sulten ved like.

 

Det du må gjøre er å regne ut hvor mye kalorier maten din totalt gir i løpet av en dag. Så anslå hvor mye kalorier du forbrenner. Så justere matinntaket slik at det ligger noen hundre kcal lavere.

 

Det ble også veldig mye havregryn. Er du redd for kjøtt?

 

 

 

Så det er OK å spise hver 2.time? lite selvfølgelig.

 

2 sp havregryn er jeg usikker på hvor mye kcal det er i,noen som vet?

 

Ikke redd for kjøtt,nei,noen tips til hvor jeg kan skvise inn kjøtt i måltidene?

 

Det er nok for det meste økning i vannvekt. Om du er jente kan du maks gå opp rundt 5 kg muskelmasse ditt første treningsår hvis du gjør at forholdsvis riktig. Det tilsvarer rundt 100 gram muskler i uken, og ikke dine 2 kg. :)

 

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html

 

 

Vannvekt,hva vil det si?

 

Skal sies at jeg får muskler utrolig fort i lår. Men OK,hehe,det er ikke muskler jeg har laget i løpet av denne uke med trening altså,huff :)

Lenke til kommentar
Vannvekt,hva vil det si?

 

Skal sies at jeg får muskler utrolig fort i lår. Men OK,hehe,det er ikke muskler jeg har laget i løpet av denne uke med trening altså,huff :)

 

Vannvekt = vann.

En muskel består av vann, glykogen og fibre. Altså, vil man øke veldig fort i vann når man trener fordi kroppen trekker til seg mer vann.

Lenke til kommentar
Vannvekt,hva vil det si?

 

Skal sies at jeg får muskler utrolig fort i lår. Men OK,hehe,det er ikke muskler jeg har laget i løpet av denne uke med trening altså,huff :)

 

Vannvekt = vann.

En muskel består av vann, glykogen og fibre. Altså, vil man øke veldig fort i vann når man trener fordi kroppen trekker til seg mer vann.

 

 

Hm,ja,da er det kanskje det det er da..

 

Mmm nå er det salat og tunfisk,synes det faktisk er gør-godt;)

Lenke til kommentar

Man trenger ikke å veie seg hver dag, og ikke til forskjellige tidspunkt om dagen. Om jeg går på vekta nå vil jeg sikkert veie et sted mellom 78-79 kg. Hvis jeg går på vekta i morgen tidlig når jeg står opp vil jeg kanskje veie 75-76 (med samme klær). Det er mye vann i kroppen som drives vekk av kosthold -og treningsendringer.

Lenke til kommentar

Vannvekt, igjen.

 

 

men så flott.. trodde denne vannvekten du beskrev ikke forsvant like fort igjen :) *wee*

 

Man trenger ikke å veie seg hver dag, og ikke til forskjellige tidspunkt om dagen. Om jeg går på vekta nå vil jeg sikkert veie et sted mellom 78-79 kg. Hvis jeg går på vekta i morgen tidlig når jeg står opp vil jeg kanskje veie 75-76 (med samme klær). Det er mye vann i kroppen som drives vekk av kosthold -og treningsendringer.

 

 

veier kun på morgenen og ikke hver dag :) men følte meg mindre oppblåst så måtte sjekke.. *O glede* :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...