Skolegutt93 Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 jeg så at elektrikerene hadde høyere tariff enn rørleggerene, elektrikerene hadde 158kr og rørleggerene hadde 144kr vil det si at elektrikere tjener mere enn rørleggere? har hørt dt er omvendt Lenke til kommentar
monsenroger Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Ingen firma får flinke folk om man gir tarifflønn. Mitt inntrykk er at de har ganske lik lønn, hvertfall her i Trondheim. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Det er vel ingen utdannede rørleggere eller elektrikere mer et par års ansiennitet som ligger så lavt som det der. Lønn er inviduelt, kan sikkert være litt forskjell i snitt, men velg heller noe du tror du kan være god til. Trives du, og gjør en god jobb vil du bli lønnet deretter. Lenke til kommentar
Nudler Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Hehe, jeg synes at du spør så mye om rørlegger. Nå skal du få litt kjeks Jeg går selv på rørlegger linja, altså Klima, Miljø og Energi, og kan si at som en rørlegger tjener man 200 kr i timen ettersom hvor mange år man har jobbet. Som lærling ligger lønna på ca 9000 kr i mnd, og dette stiger til nærmere 12k dersom man har svennebrev. Ok, dette var om lønnen. Nå til praksis. Ved å gå på KEM (klima,miljø, og energi) lærer man å bøye stålrør, lodding av kobberrør. Dette var første delen. Senere skal man også montere servant, radiatorer, toalett, varmtvannsbereder, fyrkjele osv osv.. Jeg synes at dette ikke var så interessant. Så jeg valgte derfor ikke å søke lærling. Søkte på påbygg Hadde jeg vært deg, ville jeg ha valgt elektriker. Endret 25. april 2010 av Nudler Lenke til kommentar
Portrix Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) ........ Endret 29. april 2010 av Portrix Lenke til kommentar
Skolegutt93 Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 Har ikke hørt om så mange elektrikere som blir permitert i et stødig firma : p Men hvor i landet bor du? : s de som utdanner seg som rørleggere her er dt ikke såå vanskelig å få læreplass Lenke til kommentar
Skolegutt93 Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 heismontører er et MEGET populært yrke! over 5 i snitt for å bli det her.. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Tror kommer litt ann på hvor du bor. Jeg prøvde å betale en bekjent, som er rørlegger, 600 kr i timen svart for å tømme varmtvannstanken min. Det gadd han ikke... for han hadde nok av andre jobber. Så _noen_ rørleggere har det iallefall bra Lenke til kommentar
Skolegutt93 Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 hehe, ja.. Firmaene sier de tjener ca 200kr pluss-minus.... Tror de lyver, men Lenke til kommentar
Skolegutt93 Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 hvorfor ligger tariffen så lavt om folk tjener rundt 200kr? Lenke til kommentar
monsenroger Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Tror det henger igjen fra den tiden folk hadde tarifflønn, så ble det mer konkurranse i markedene som førte til at firmaene måtte skru opp lønna for å få tak i folk. Startlønna mi som elektriker i Trondheim var 204,14,- i timen inkludert firmabil, pc og telefon. Lenke til kommentar
Skolegutt93 Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 tror jeg ikke noe på Lenke til kommentar
kas_ Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 tror jeg ikke noe på Hva er det du ikke tror på? Lenke til kommentar
Skolegutt93 Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 startlønn på 204kr... Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Tro kan du gjøre i kirken … Jeg kjenner mange elektrikere, og alle tjener over tariff (de som jobber offshore tjener enda mer). En startlønn på 204 kroner i timen er ikke usannsynlig høyt. Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Startlønnen i min bedrift er 202 før lønnsoppgjøret som kommer snart. Lenke til kommentar
Skolegutt93 Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 noen som vet hva en vanlig startlønn for en rørlegger er da? jeg blir helt sjokkert over hvor mye disse yrkene tjener i forhold til butikkarbeiderne som har 130kr osv. tenk på vekterne som har 135kr i timen som jobber heile tia Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Jobber ikke en elektriker hele tida? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 noen som vet hva en vanlig startlønn for en rørlegger er da? jeg blir helt sjokkert over hvor mye disse yrkene tjener i forhold til butikkarbeiderne som har 130kr osv. tenk på vekterne som har 135kr i timen som jobber heile tia No offence, men butikkmedarbeider og vekterarbeid krever vel ikke den største kompetansen? Tar ikke lang tid å lære opp en ny medarbeider. Så her er det snakk om tilbud / etterspørsel. Er det mangel på en vare eller tjeneste vil prisen gå opp. SÅ det er helt naturlig at en elektrikker/rørlegger tjener mer enn en butikkmedarbeider. Lenke til kommentar
Skolegutt93 Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 ah, okei. noen som vet hva en vanlig startlønn for en rørlegger er da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå