Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har satt sammen en pc, og lurte på om nokken kunne dobbeltsjekke :

( max pris endring 4000 kr )

Kabinett Thermaltake X3

Strøm lepont 320 w

mb Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

cpu AMD Athlon XP2600+ 2.083

Vifte Silent Twin

minne Corsair PC2700 DDR-DIMM 512MB ECC REG

HD Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE ATA/100 harddisk 2MB cache 7200RPM

skjerm LG 19" CRT 901B TCO-99

skjermkortSapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB AGP, ATI 9600PRO, DVI-I, TV-Out, Retail

Dette er det jeg har satt sammen, viss dere ikke forstår så har jeg link til varen (=

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært greit med linker, eller helst pris på hver enkelt vare, samt totalpris slik at vi vet hva vi kan foreslå å bytte.

Sånn ved første øyekast tipper jeg totalsum til rundt 10000. Basert på ditt oppsett har jeg følgende forslag:

Kabinett 1395,-

V1000PLUS: Thermaltake Miditower, Sort

- Leveres uten strømf.

Strømforsyning: 695,-

EG365PVEFC: Enermax strømforsyning, 350W, ATX12V/P4

- Whisper Series

Hovedkort: 1027,-

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA

- nForce2SPP/MCP2-T/Ultra 400, ATX,1394

Prosessor: 865,-

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus

- Socket A (Barton) prosessor, 512kb

Prosessorkjøler: 395,-

A1607: Thermaltake CPU-kjøler, "Volcano 11"

- SocketA/FC-PGA

Minne: 882,-

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

- 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

Harddisk: 1137,-

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM

- Special Edition 8MB cache WD1200JB

Skjerm: 2725,-

Samsung 19" CRT Syncmaster 957MB TCO99

- Skjerm, DynaFlat

Skjermkort: 2179,-

Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB

- AGP, ATI 9700, DVI-I, TV-Out, Retail

Dette blir til sammen 11300,- + frakt fra Komplett og Microplex. Ikke mye likt det du foreslo kanskje, men bare spør i vei om hvorfor den istedenfor den osv. Forresten er dette et oppsett som er godt tilpasset eventuelle ideer om overklokking.

Lenke til kommentar
viss ikke ECC så kan i no ikke ha inn fleire ram-brikker, men takk for foslaget, skal sjekke litt (=

Hvor har du dette fra? ECC er vel noe man bruker på servere, og som kun kan utnyttes av spesielle hovedkort, som sjekker igjennom all rammen ved oppstart etter feil?

Lenke til kommentar
viss ikke ECC så kan i no ikke ha inn fleire ram-brikker, men takk for foslaget, skal sjekke litt (=

Hvor har du dette fra? ECC er vel noe man bruker på servere, og som kun kan utnyttes av spesielle hovedkort, som sjekker igjennom all rammen ved oppstart etter feil?

reg da ? har nemli hørt at jeg må ha dette for at jeg skal kunne ha flere rambrikker ...

Lenke til kommentar

reg da ? har nemli hørt at jeg må ha dette for at jeg skal kunne ha flere rambrikker ...

Nei for all del... kanskje det var noe sånt i gamle dager(?), men ikke nå hvertfall.

Lenke til kommentar
og kanskje bytte ut minnet som stian-hg sa med to 256 brikker i stedet for en 512 brikke. prisen ligger på det samme

Med 2x256 eller 2x512 utnytter du Dual-DDR som fordobler den teoretiske minnebåndsbredden, men øker ytelsen minimalt. Jeg foreslo 512 MB for da har man faktisk muligheten til å oppgradere uten å måtte erstatte minnebrikkene. Dette kan jo være nødvendig hvis man kjøper 1x512 nå siden minnebrikkene bør være identiske og man har jo ingen garanti for at dagens minnebrikker er på markedet når/hvis du bestemmer deg for å oppgradere.

Jeg ville faktisk slått til med 2x512 med en gang for å ha en del å gå på. Da vil aldri minnet på maskinen din være en flaskehals. Hvis du planlegger med jevne mellomrom, å oppgradere maskinen, kan jo 2x256 være mer lønnsomt ettersom du ved et skifte av hovedkort, for eksempel om et års tid vil sannsynligvis kreve nye minnebrikker.

Lenke til kommentar
Hei!

jeg har satt sammen en pc, og lurte på om nokken kunne dobbeltsjekke :  

( max pris endring 4000 kr )

Kabinett Thermaltake X3  

Strøm lepont 320 w

mb Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A  

cpu AMD Athlon XP2600+ 2.083  

Vifte Silent Twin  

minne Corsair PC2700 DDR-DIMM 512MB ECC REG  

HD Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE ATA/100 harddisk 2MB cache 7200RPM  

skjerm LG 19" CRT 901B TCO-99  

skjermkortSapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB AGP, ATI 9600PRO, DVI-I, TV-Out, Retail  

Dette er det jeg har satt sammen, viss dere ikke forstår så har jeg link til varen (=

Bytt CPU med en Barton, 2500+ eller 2800+.

Corsair REG ECC minne??? Fantasi har du i alle fall. Gå for et par TwinMOS PC3200, og helst med Winbond brikker.

Harddisken er ikke av de aller raskeste. Kjøp heller en WD SE eller en IBM 180 GXP (Slapp av, IBM produserer ikke lenger). 9600 PRO er egentlig et ganske kjipt skjermkort. Hvis du kan, kjøp heller et raskere 9500 PRO, eller hvis budsjettet tillater det, 9700 np.

Viften, Silent Twin, er stille, men har (naturlig nok) ikke verdens beste ytelse. Hvis du skal klokke, kjøp noe som virker litt bedre. Du kan kanskje kjøpe en litt kraftigere PSU enn 320W. Prisforskjellen er ikke den store, og det er greit med masse watt å ta av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...