kvantefysikk Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Hei! Er ei jente på snart 18 år som for tiden går skole i UK, 2VGS. Har tenkt å søke på engelske uni's etter å ha tatt VG3 i Norge, tenker spesielt på Oxford eller Cambridge. Har lyst til å studere kjemi. Noen som har noen råd til hvilke colleger på Oxford som er aktuelle, hvilke kvalifikasjoner jeg bør ha osv? Tar R1, kjemi, fysikk og historie i England og skal fortsette med vanlige fag neste år i Norge med R2, kjemi 2 og fysikk 2 som programfag. Har hatt tre eksamener så langt, fikk A i kjemi og matte og B i fysikk. Kan dette hjelpe meg? Takker for alle svar :-) Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 College: det du ønsker, formodentlig? Utenlandske søkere anbefales vel stadig å la feltet stå åpent, så får man evt. intervju der sjansene er best for å komme inn. Kvalifikasjoner: tja. Gode karakterer, om du har gjort noe skøy ved siden av skader det neppe. AAB bør gi deg en sjanse, om jeg har forstått ting rett. Ellers -- bruk enormt med tid på personal statement og forbered deg godt til et eventuelt intervju. Det er galskap å gå inn i en intervjusituasjon av den sorten uten å ha trent skikkelig. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå