Gå til innhold

Hvilken vei snurrer dama?

134 stemmer

1. 1. Hvilken vei snurrer dama?

• Jeg er venstrehendt, og dama snurrer med klokka sett ovenfra
      15
    • Jeg er venstrehendt, og dama snurrer mot klokka sett ovenfra
      5
    • Jeg er høyrehendt, og dama snurrer med klokka sett ovenfra
      87
    • Jeg er høyrehendt, og dama snurrer mot klokka sett ovenfra
      27

Anbefalte innlegg

Stigma: Er du høyre eller venstrehendt?

Høyrehendt, så min vesntre hjernehalvdel skulle være dominant i så fall fra det som beskrives her, men som sagt synes jeg ikke beskrivelsen er særlig treffende. Det er ikke det at jeg ikke regner meg selv som kreativ osv. for det gjør jeg absolutt, men det er flere av de tingene som ligger under høyre hjernehalvdel som jeg idenifiserer med mye sterkere.

Her er vel egentlig listen slik som jeg føler den treffer meg (med uthevet for de som jeg synes treffer):

uses feelings

"Big picture" oriented

imagination rules

symbols and images

LEFT BRAIN FUNCTIONS

uses logic

detail oriented

facts rule

words and language

present and past

math and science

can comprehend

knowing

acknowledges

order/pattern perception

knows object name

reality based

forms strategies

practical

safe

Men så er det vel ikke fullt så enkelt å objektivt beskrive seg selv heller... Anyway så er nok realiteten det at selv om denne teorien evt. stemmer så er det nok heller snakk om en flytende skala mer enn "enten eller". Vi kunne vel neppe fungert ellers. Jeg tror man skal være litt forsiktig å trekke for mange konklusjoner fra en slik enkel test.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Hun snurrer mot klokka. Dere som sier at dere kan få ho til og stoppe og skifte vei, tror dere ser det i deres hode..

Lenke til kommentar

Hun snurrer mot klokka. Dere som sier at dere kan få ho til og stoppe og skifte vei, tror dere ser det i deres hode..

Med tanke på at du har en sort karakter uten kontraster, er det umulig å si at hun går en vei eller en annen, så, this joke's on you, it's in your head.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg tenker med den logiske og fornuftige delen av hjernen, venstre side, som jeg forstår?

Hvis en person stiller seg på gulvet og snurrer likens, så snurrer den personen reelt til venstre.

Jaja. Bare sånn jeg ser det.

Lenke til kommentar

Jeg tenker med den logiske og fornuftige delen av hjernen, venstre side, som jeg forstår?

Hvis en person stiller seg på gulvet og snurrer likens, så snurrer den personen reelt til venstre.

Jaja. Bare sånn jeg ser det.

Denne her viser ingenting om hvilken hjernehalvdel som er dominant, venstre/høyrehendthet er langt "sikrere" bevis. Er du høyrehendt er antageligvis venstre hjernehalvdel dominant. Er du venstrehendt er høyre hjernehalvdel nesten garantert dominant.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Vil det si at dem som bruker venstre halvdel av hjernen, er smartere enn dem som bruker høyre? Virker da sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...