Golwon Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Jeg har nylig kjøpt med HTC Desire med Tele2 Flex Large. Problemet jeg har er at jeg ikke får sendt eller mottatt MMS. Tele2 har ikke automatisk oppsett for dette på sine sider da jeg kun får feilmelding når jeg prøver og bestiller der. Og de manuelle instillingene jeg finner på nett fungerer ikke: For MMS: IP adr: 193.12.40.14, APN: mmsc.tele2.no, Bruker:wap, Passord: wap Port: 8080 eller 9201 Hjemmeside http:\\mmsc.tele2.no WAP innstillinger: IP adr: 130.244.196.90 Port: 8080 eller 9201 Hjemmeside: wap.tele2.no, Tilgangspunkt (APN): internet.tele2.no Noen som kan hjelpe med med akkurat dette? Ser og at jeg får en R over signalstyrken på mobilen. R'en står for Roaming slik jeg har forstått det, og jeg ser at Tele2 roamer opp mot Netcom, men jeg håper ikke det koster meg noe ekstra når jeg er på EDGE/3G ol? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Har du prøvd å ta kontakt med Tele2s kundeservice? Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Dette er mine instillinger (har ikke testet om mms funker, men du kan jo prøve dem) Navn Tele2 MMS APN-navn internet.tele2.no MMSC http://mmsc.tele2.no MMS-mellomtjener 193.012.040.014 MMS-port 8080 MMS-protokoll WAP 2.0 MCC 240 MNC 07 APN-type mms De postene jeg har hoppet over står det bare <ikke satt> i Edit: Testet nå.. mms virker med disse instillingene Endret 25. april 2010 av Kasper22 Lenke til kommentar
Golwon Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Takk for tilbakemelding. Har satt inn det samme som deg nå, men får fortsatt feil. Feilmeldingen jeg får er "Kan ikke sende melding. Generisk nettverksfeil". Mener og ha prøvd det meste, men får samme feil hver gang. Har og sendt en mail til Tele2 kundeservice, men har strørre tro på at noen her kan hjelpe meg enn de. Lenke til kommentar
pollyanna Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Takk for tilbakemelding. Har satt inn det samme som deg nå, men får fortsatt feil. Feilmeldingen jeg får er "Kan ikke sende melding. Generisk nettverksfeil". Mener og ha prøvd det meste, men får samme feil hver gang. Har og sendt en mail til Tele2 kundeservice, men har strørre tro på at noen her kan hjelpe meg enn de. Fekk samme feil med telenor. Prøvde det meste uten å få det til. Men fekk et tips om å legge til tekst sammen med bilde. Det funket på min. Kan nå både sende og motta mms. Lenke til kommentar
Tele2 Kundeservice Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Edit: Manuelt og automatisk oppsett til HTC Legend og Desire finner dere nå på følgende side: http://www.tele2.no/kundeservice/GPRS-MMS-HTC-Legend-Desire.html MVH Henrik Lindblom Kundebehandler Tele2 Kundeservice Endret 8. juni 2010 av Tele2 Kundeservice 1 Lenke til kommentar
Golwon Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Hei Pollyanna. Her er oppsettet for MMS og Internett til Android. Har du usendte MMS meldinger i utboksen din må du slette disse før du kan sende. Trykk Menyknappen. Velg Innstillinger > Trådløse Nett > Innstillinger for Mobilt Nettverk Aktiver Dataroaming (hake i dette feltet) For å sette opp WAP Trykk Menyknappen. Velg Innstillinger > Trådløse Nett > Innstillinger for Mobilt Nettverk > Navn på Aksesspunkt Trykk menyknappen og velg Nytt APN. Velg Navn, skriv Tele2 WAP og OK APN, skriv inn internet.tele2.no og trykk OK. Skriv inn følgende passord og brukernavn: Brukernavn: wap Passord: wap MMS-Protokoll: 2.0 MCC: 240 MNC: 07 APN-type: endres til default Trykk menyknappen og velg 'Lagre'. Går du tilbake på dette steget vil ikke oppsettet bli lagret! WAPoppsettet er nå ferdig. Ikke gå ut av siden, du må nå sette opp MMS: For å sette opp MMS (forutsetter Trykk menyknappen og velg Nytt APN. Velg Navn, skriv Tele2 MMS og OK APN, skriv inn internet.tele2.no og trykk OK. Skriv inn følgende passord og brukernavn: Brukernavn: wap Passord: wap MMSC, skriv inn http://mmsc.tele2.no og trykk OK. MMS-mellomtjener: 193.012.040.014 MMS-port: 8080 (default) MMS-protokoll: WAP 2.0 (default) MCC: 240 (default) MNC: 07 (default) APN-type: mms (default) Trykk menyknappen og velg 'Lagre'. Går du tilbake på dette steget vil ikke oppsettet bli lagret! Skru deretter av og på telefonen og forsøk å sende en MMS til deg selv med kun tekst. MVH Henrik Lindblom Kundebehandler Tele2 Kundeservice Hei, har testet dette nå, men får fortsatt samme feil. Jeg har og dobbelt sjekket instillingene og startet telefonen på nytt uten bedring. Hver gang jeg prøver og sende mms så får jeg feilen: Generisk nettverksfeil. Dataroaming er aktivert, og i de feltene du ikke har nevnt noe om står det <Ikke satt> Takker for hjelpen så langt, men håper på fler tips som kan løse problemet. Lenke til kommentar
Tele2 Kundeservice Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Dersom du sender meg ditt mobilnummer på en PM skal jeg undersøke om det kan være noe på ditt abonnement som er årsaken til at du ikke får sendt. Fungerer internett ( GPRS ) på ditt abonnement? MVH Henrik Lindblom Kundebehandler Tele2 Kundeservice Lenke til kommentar
ramowna Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Dersom du sender meg ditt mobilnummer på en PM skal jeg undersøke om det kan være noe på ditt abonnement som er årsaken til at du ikke får sendt. Fungerer internett ( GPRS ) på ditt abonnement? MVH Henrik Lindblom Kundebehandler Tele2 Kundeservice jeg har samme feilen.. "generisk nettverksfeil", fulgte manualen riktig, det er dobbeltsjekket EDIT: det gikk etter en stund Endret 5. mai 2010 av ramowna Lenke til kommentar
Helen30 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Har NetCom å får samma feilmelding. Har testet manuelle innstillinger men det er den velkjente feilmeldingen som dukker opp hele tiden... Lenke til kommentar
kjorgen Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Har også samme problem fortsatt. Det er altså "Innstillinger for mobilt nettverk" --> "Navn på aksesspunkt", også legger man inn tele2 WAP og tele2 MMS? Er helt fersk på Desire og android Lenke til kommentar
murkstrider Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Jeg har en htc desire med tele2 champion abb. jeg kommer ikke inn på nett med den, får heller ikke sendt mms jeg har ringt med tele2 kundeservice flere ganger, sist fikk jeg bare en mail med de samme opplyseningene som jeg allerede hadde. ser att det er mange som skriver att har problemer med tele2 angående mms/wap på android telefoner rundt omkring på forskjellige foums. jeg satte i sammboerens sim: chess abb. da funka de fint med en gang så er jo klart att det er noe fryktelig feil med tele2 skal man ikke kunne bruke mms/wap bare fordi de lever i steinalderen? jeg setter pris på all information jeg kan få for nå er jeg ganske lei av å lete rundt på nettet selv, påtide att tele2 order opp. Endret 24. mai 2010 av murkstrider Lenke til kommentar
ulli11 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Kjerringa fikk for noen dager siden en HTC Desire, men hun har siden hun fikk den klaget over at hun ikke får sendt eller mottatt MMS. Bestemte meg i kveld for å få slutt på maset, da oppdaget jeg at det var veldig mange som hadde samme problemet med forskjellige Android telefoner. Fant etter hvert ut at Android har en liten "bug" som gjør at den alltid velger den med APN type lik blank eller defualt uansett. Velg APN for internett så endrer du apn type fra default til internet, og tilsvarende med mms. Så fungerer det. Håper dette er til nytte for andre som sliter med det samme problmet. Teste dette mot Chess / Netcom: Internett-oppsett Name: Chess internett APN: internet.netcom.no Mcc: 242 Mnc: 02 APN type: internett MMS-oppsett Name: Chess MMS APN: netcom Proxy: not set/blank Port: not set/blank Username: mms Password: netcom Server: not set/blank MMSC: http://mm/ MMS proxy: 212.169.66.4 MMS port: 8080 MCC: 242 MNC: 02 APN type: mms Lenke til kommentar
Golwon Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Kjerringa fikk for noen dager siden en HTC Desire, men hun har siden hun fikk den klaget over at hun ikke får sendt eller mottatt MMS. Bestemte meg i kveld for å få slutt på maset, da oppdaget jeg at det var veldig mange som hadde samme problemet med forskjellige Android telefoner. Fant etter hvert ut at Android har en liten "bug" som gjør at den alltid velger den med APN type lik blank eller defualt uansett. Velg APN for internett så endrer du apn type fra default til internet, og tilsvarende med mms. Så fungerer det. Håper dette er til nytte for andre som sliter med det samme problmet. Testet dette selv nå, men får det fungerer ikke til meg. Når jeg setter APN-Type til internet og prøver og slå på mobilt nettverk så får jeg tilkobling mislyktes. Lenke til kommentar
kjorgen Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Snakket med supporten i dag og byttet tele2-abonement. Da sendte de meg denne mailen: Sender deg her de manuelle innstillingene for Android. Menu-> Settings->Wireless control->Mobile network settings->Access point names-> Lag to kontoer: Name: Tele2 Mobil APN: internet.tele2.no Proxy: 010.254.254.010 Port: 8080 username: wap passwrd: wap server: MMSC: MMS Proxy: MMS Port: MCC: 240 MNC: 07 APN type: default Name: Tele2 MMS APN: mms.tele2.no Proxy: Port: Username: wap Password: wap Server: MMSC: http://mmsc.tele2.no MMS Proxy: 193.12.40.14 MMS Port: 8080 MCC: 240 MNC:07 APN type: mms Dataroaming må være aktivert for at MMS eller GPRS skal fungere. Lenke til kommentar
Golwon Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Snakket med supporten i dag og byttet tele2-abonement. Da sendte de meg denne mailen: Sender deg her de manuelle innstillingene for Android. Menu-> Settings->Wireless control->Mobile network settings->Access point names-> Lag to kontoer: Name: Tele2 Mobil APN: internet.tele2.no Proxy: 010.254.254.010 Port: 8080 username: wap passwrd: wap server: MMSC: MMS Proxy: MMS Port: MCC: 240 MNC: 07 APN type: default Name: Tele2 MMS APN: mms.tele2.no Proxy: Port: Username: wap Password: wap Server: MMSC: http://mmsc.tele2.no MMS Proxy: 193.12.40.14 MMS Port: 8080 MCC: 240 MNC:07 APN type: mms Dataroaming må være aktivert for at MMS eller GPRS skal fungere. Det samme har jeg, men fungerer det til deg?? Får hos meg fungerer det ikke. Jeg har ikke noe problemer med mobilt internet, bruker EDGE og kommer meg fint på nett, men MMS fungerer fortsatt ikke. Får heller ikke noe konstruktivt ut av Tele2, ingen info om hva de har gjort fra sin side kun gjentagelse av hvorden oppsettet må være ol. Føler at de kun drar ut tiden, får det har nå gått over 1 mnd og det er enda ikke løst på noen måte. Lenke til kommentar
kjorgen Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Nei det glemte jeg å nevne, det funket ikke hos meg heller. Ikke kommer jeg på nett eller får sendt mms. Veldig frustrerende og irriterende! Lenke til kommentar
kjorgen Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Da fikk jeg det til å fungere etter å ha lett rundt på nettet. Jeg gikk inn på "navn på aksesspunkt" og tilbakestilte. Deretter skrev jeg inn dette oppsettet: Name: Tele2 Internet APN:internet.tele2.no Proxy: 130.244.196.90 Port: 8080 Username: not set Password: not set Server: not set MMSC: not set MMS Proxy: not set MMS Port: not set MMS protocol: Wap 2.0 MCC: 240 MNC: 07 APN Type: default Name: Tele2 MMS APN:internet.tele2.no Proxy: Not set Port: Not set Username: Not set Password: Not set Server: Not set MMSC: http://mmsc.tele2.no MMS Proxy: 193.12.40.14 MMS Port: 8080 MMS protocol: Wap 2.0 MCC: 240 MNC: 07 APN type: mms Håper det fungerer for dere andre også! Lenke til kommentar
cello Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Hei. Jeg har samme problem. Gjelder både mms og gprs. Øsnker derfor å snu problemstillingen: Er det noen som får kombinasjonen HTC Desire og tele2 til å fungere med hensyn til mms/gprs? Hva er evt deres innstillinger? Et tillegsspørsmål siden jeg er fersk med Android: Hvordan sender jeg en mms med kun tekst slik tele2 ber om? Lenke til kommentar
Tele2 Kundeservice Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Hei, her har dere både automatisk og manuelt oppsett til HTC Desire. Automatisk oppsett: Dette oppsettet starter automatisk sammen med oppstartsveiledningen for HTC Desire og Legend som er på Android 2.1. 1. Trykk:Menyknapp 2. Velg:Alle programmer 3. Velg: Instillinger 4. Velg: Trådløst og nettverk 5. Velg: Mobile nettverk 6. Sørg for at Dataroaming er huket av 7. Velg: Navn på aksesspunkt 8. Trykk Menyknapp 9. Velg: Tilbakestill til Standardvalg 10. Du får da opp: Velg operatør: Velg: Tele2 Norway. Telefonen vil da sette opp APN automatisk.(APN = Access Point Name) 11. Sjekk navn på akksesspunkt ved velge: Navn på aksesspunkt igjen. 12. Se at det ligger registrert to punkter: Tele2 internet og Tele2 MMS. 13. Trykk på punkt ved Tele2 Internet slik at dette blir det prefirerte valget. OBS! Husk at Dataroaming må være aktiviert. Dette finnes ved å gå inn på menyen for Mobile Nettverk. Manuellt oppsett: Slik setter man opp eller endrer oppsett for GPRS og MMS manuelt: 1. Trykk:Menyknapp 2. Velg:Alle programmer 3. Velg: Instillinger 4. Velg: Trådløst og nettverk 5. Velg: Mobile nettverk 6. Sørg for at Dataroaming er huket av 7. Velg: Navn på aksesspunkt 1. Dersom det allerede finnes APN punkter: Velg punkt og trykk menyknapp og velg Slett APN. 8. Trykk Menyknapp 9. Velg Bytt APN 10. Skriv inn følgende: (Punkter merket Blankt skal det ikke skrives inn noe) For Internett: Navn - Tele2 Internett APN - internet.tele2.no Mellomtjener - Blankt Port - Blankt Brukernavn -wap Passord - wap Tjener - Blankt MMSC - Blankt MMS-Mellomtjener - Blankt MMS Port - Blankt MMS Protokoll - 2.0 MCC - 240 MNC - 07 Autentiseringstype - Blankt APN-type - default (NB! Må skrives inn) 11. Trykk Menyknapp, velg lagre For MMS: Navn - Tele2 MMS APN-Navn - internet.tele2.no Mellomtjener - Blankt Port - Blankt Brukernavn - Blankt Passord - Blankt Tjener - Blankt MMSC - http://mmsc.tele2.no MMS-mellomtjener - 193.012.040.014 MMS-port 8080 MMS-protokoll - WAP 2.0 MCC - 240 MNC - 07 APN-type - mms 12. Trykk Menyknapp, velg lagre Velg Tele2 Internett ved å trykke på runding bak navnet slik at denne blir grønn. OBS! Husk at Dataroaming må være aktiviert. Dette finnes ved å gå inn på menyen for Mobile Nettverk. I enkelte tilfeller må Nettverksmodus endres til "GSM" da dette varirer ut ifra dekning. Denne finner du ute på menyen for Instillinger for mobilt nettverk. Har du fortsatt problemer? Kontakt Tele2 Kundeservice på 02000 eller via Twitter: @Tele2_ks MVH Henrik Lindblom Kundebehandler Tele2 Kundeservice Endret 7. juni 2010 av Tele2 Kundeservice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå