Gå til innhold

Serveren forsvinner fra hjemmegruppe-fanen hele tiden

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en server stående på 24/7 som kjører Windows 7, satt opp i hjemmegruppe med deling. Jeg kobler meg til denne fra min stasjonære PC som, i motsettning til serveren, er koblet opp med trådløst.

Problemet er at serveren forsvinner fra hjemmegruppe-fanen hele tiden, det virker som om den mister koblingen. For å få den opp igjen må jeg gå gjennom feilsøking, da popper den som regel opp ganske fort.

Selv om den forsvinner fra hjemmegruppe-fanen og fra min PC så kan jeg fortsatt koble til med FTP uten problemer, FTP fungerer alltid. Noen som vet hvordan jeg unngår å "miste" koblinga mellom min stasjonære, på trådløst, og serveren, som er koblet med kabel? Det er ingen andre problemer med det trådløse, nettet er her konstant, bare hjemmeserver-biten som faller ut hele tiden. Veldig irriterende og gå gjennom feilsøking hver gang jeg skal lagre noe eller hente ut en fil.

Takk for hjelp :)

(Om noen vet om programmer som gjør det samme, bare mer stabilt er det også ønskelig. Men vil ha den lett tilgjengelig som det er nå.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Win7 serveren: Control Panel -> Hardware and Sound -> Power Options -> Velg at High Performance står på, det vil mulig hjelpe.

Tipper at Balanced er på. Den vil stenge ned strøm, HDD, NIC, osv etter et bestemt tid. High Performance beholder alt på hele tiden.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...