alessia Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Jeg ser etter et nytt kamera og vil denne gangen ha et speilreflekskamera. Jeg kan ikke så mye om kamera og er derfor ute etter litt tips og anbefalinger. Når jeg tar bilder er det for det meste bilder ute med mye "action". Ofte bilder av hund/hest/mennesker osv. i bevegelse, og med et vanlig digitalkamera blir det da sjeldent gode bilder. Derfor vil jeg ha et kamera som er god på actionbilder. Jeg vil ha et kamera som passer godt på andre områder også, men dette er det kravet jeg setter høyest. Når det gjelder prisklasse tenker jeg fra 6000-9000. Noen som har noen anbefalinger? Og er det noe annet jeg bør tenke på? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Det som er problemet med action, er at for å fange det skikkelig, så blir det fort dyrt. Og da mye dyrere enn det du har satt deg som budsjett. Det vil si, at selve kamerahuset behover ikke å bli så alt for dyrt (f.eks. Canon EOS 50D, Nikon D90, Olympus E-30 eller Pentax K-7). Men det du trenger i tillegg er rask opptikk. Og slikt koster mellom 5 og 15 tusen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Til actionbilder er det noen faktorer som er viktig: - God følgefokus - God skuddtakt - Lavt støynivå på middels høy ISO (800-3200) - Zoomobjektiv med god lysstyrke (f/2,8) - og middels lang brennvidde 50-135, 50-150 eller 70-200 eller noe sånt F.eks et Canon 550D eller Nikon D90. Begge koster fra ca 6000 kr Legg til en Sigma 50-150 f/2,8 (5000 kr) så har du alt på lista over faktorer. Hvis du er nært innpå hestene og hundene så kan du kanskje vurdere en Tamron 17-50 f/2,8 (3300 kr) i stedet for. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Det hjelper ikke bare og kjøpe et nytt kamera,skal du få et akseptabel utbytte av det må du i tillegg lære deg et minimum angående bruksegenskapene i et speilrefleks. Du kan nå få Canon 50D "kun hus" på tilbud for 4999.- og i tillegg kjøpe et egnet objektiv. Når det gjelder objektiv så får du ikke i pose og sekk,du burde faktisk ha to eller tre objektiver for å dekke et tilsvarende utsnitt som et kompaktkamera,det hvis du vil ha en bedre bildekvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå