Gå til innhold

Hvor er rettferdigheten her?

Anbefalte innlegg

Og hva skal vi gjøre med de "inkompetente" ?

Om man ikke syr puter under armene på de, kan det være de faktisk blir kompetente

Gjerne vise meg hvor en slik tankegang er realitet...

Det er flere land som føler en slik tanke, men realiteten er ikke så enkel og resultatet blir oftest noe mer pessimistisk.

Det beste eksemplet er kanskje sykefraværet i Norge. Nordmenn er i toppen når det gjelder helse og helsetilbud, allikevel skiller vi oss ut på sykefravær.

Altså i stedet for å bare jobbe 50% og gå på yrkesrettede tiltak med utbetalinger fra NAV, så er det nok flere som plutselig kunne blitt kompetente nok til å delta i arbeidslivet slik andre europeere i lignende situasjon er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg siterer meg selv:

"Det MB2 sier er overhodet ikke gjeldende for mange. Men det er snakk om hvilket ideologisk ståsted en har. I Norge så er det en opplest og vedtatt sannhet det MB2 sier.

Hva som er rettferdighet kan du få like mange svar på som det finnes mennesker på jorden. Verden er eller vil aldri bli rettferdig. "

Jeg skjønner veldig godt de som synes det er urettferdig at enkelte skal få betalt utdanning som andre må ta opp høye lån for å muliggjøre. Jeg skjønner også de som må ta harde og lange nattevakter for å brødfø seg selv og synes det er urettferdig at kollegaer får sitte på et kontor med lett papirarbeid i halv arbeidstid på dagtid i stedet.

Og jeg aksepterer og forstår at enkelte synes at disse rettighetene er helt riktige å ha i Norge.

Lenke til kommentar

Takket være NAV og Fastlegen til min kjære far fikk han etter 2 år på venteliste operert armen hans for senebetenelse. Dette har holdt ham ute fra arbeidslivet i to lange grusomme år med lite sosial omgang med andre. Etter operasjonen og rehabiliteringen fikk han en ny utdannelse av NAV som lastebilsjåfør.

Så uten NAV hadde han vært enda arbeidsløs, så jeg takker meg til den NAV for at min far jobber =)

Lenke til kommentar

Takket være NAV og Fastlegen til min kjære far fikk han etter 2 år på venteliste operert armen hans for senebetenelse. Dette har holdt ham ute fra arbeidslivet i to lange grusomme år med lite sosial omgang med andre. Etter operasjonen og rehabiliteringen fikk han en ny utdannelse av NAV som lastebilsjåfør.

Så uten NAV hadde han vært enda arbeidsløs, så jeg takker meg til den NAV for at min far jobber =)

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...