Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bllir så sykt varm om kvelden....hvorfor?

Lillemeg87

Anbefalte innlegg

Om kvelden blir jeg alltid utrolig varm. Kjennes ut som om det er 25 grader inne, mens det bare er ca 22,3. Resten av familien tror jeg er gal :p Hvorfor blir jeg varm om kvelden? Blir sjelden varm på dagtid. Måtte nettopp sette meg på verandaen i 5 min for å kjøle meg ned XD

Bør vel forøvrig nevne at jeg har lavt stoffskifte, kan det ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm ja man skulle jo tro at jeg heller kanskje ville vært kald. Ja er helt sikker på at jeg har lavt stoffskifte. Bruker medisin for det....kan det være at dosen er for høy? Har begynt på en annen type stoffskifte medisin for ca en mnd siden, men hadde det samme problemet før det også. Tok blodprøver for en uke siden så får vel vite svaret snart.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jepp er 87 modell. Tok tempen i går kveld (eller natt) kl 2, da var den 36.09, en halv time senere var den 35.38 og jeg svettet som en gris :p I dag da jeg våkna kl 1 var den ca 36.5, husker ikke nøyaktig.

Må vel også legge til at jeg var dårlig i natt og sydde et par ganger. vet ikke om det har noe med kroppstemperaturen å gjøre men

Lenke til kommentar

VIl tro det har ganske mye med saken å gjøre. F.eks. under feber er det jo normalt at kroppstemperaturen stiger, og kaldsvette er sikkert også veldig normalt. Vet ikke om det er kaldsvette du opplever da, det er det kanskje ikke. I og med at kroppstemperaturen din faktisk sank og du svettet, kan det være at det var. At temperaturen synker kan være en følge av at kroppsvarme forlater kroppen for å fordampe svetten.

Uansett, anbefaler deg å ligge med åpent vindu om natten, uten så mye klær på deg, spesielt ikke på beina, hender eller hode. Om det blir veldig varmt kan du prøve å ligge uten dyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...