Gå til innhold

Kjøpte webcam, skuffet over kvalitet

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et Logitech C200 webcam fra SpaceWorld i dag for 299,- kroner. Det var enten dette eller ett til 799,-. Har et webcam som er 7-8 år gammelt, som kostet en 400 kroner kan jeg tenke meg, som er identisk i kvalitet. Elendig.

Jeg har åpnet pakken, installert CD-en og tatt kameraet i bruk.

Kan jeg:

A) Få pengene tilbake?

B) Bytte det inn mot det dyrere kameraet (betale mellomlegget selvsagt)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt er CD-en som kom med installert og er up-to-date. Jeg tillot webkameraet å bruke maksimal internet hastighet (husker dog ikke hvor jeg stilte på dette).

Men nå er vi ganske offtopic her.

Kan jeg:

A) Få pengene tilbake?

B) Bytte det inn mot det dyrere kameraet (betale mellomlegget selvsagt)?

Lenke til kommentar

I utgangspunktet har du ikke angrerett/returrett ved kjøp på fysiske butikker. Noen kjeder tilbyr det, men jeg tror ikke Spaceworld er en av disse.

Unntaket er hvis selger har gitt deg feil opplysninger om varen. Det vil si at om han har sagt at kameraet leverer DVD-kvalitet eller lignende, og det er lav oppløsning og grøtete/mørkt bilde.

Det kan også være at de vil yte god service. Det vil koste butikken langt mindre å ta tilbake et kamera til 299 kroner for så å selge deg kameraet til 799 og da i tillegg ha fått en fornøyd kunde, enn å nekte og kanskje miste deg som kunde. De skyter seg selv i foten om de nekter deg dette (selv om de har all rett til det). Men det skader ikke å spørre. Personlig hadde jeg ikke vært i tvil... hadde en kunde vært misfornøyd med en vare til 299 kroner, hadde jeg med glede byttet i en dyrere vare.

Men for å være helt ærlig... hva forventet du egentlig av et kamera til 299 kroner? ;)

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...