Gå til innhold

Er dette en grei deffe diett?

Anbefalte innlegg

Starter snart på min første deffe diett. Trenger derfor litt råd om dette.

Har tenkt til å kjøre denne dietten en mnd tid.

Frokost : 40g whey protein i skummet melk, pluss noe frukt.

Lunsj : 2-3 brødskiver med noe kjøtt,ost eller fiskepålegg.

Middag : 1 boks med tunfisk og grønnsaker.

Etter trening : 40g whey protein.

Kvelds : 40g whey protein.

Før leggetid : noe frukt/grønnsaker.

Er dette er stram nok diett?

Har nå gjennomført et program til RYP, (ekstrem muskelvekst) , noe jeg likte godt og kommer til å fortsette å kjøre etter avsluttet deff!

Men hvilket program, sett/reps skal jeg kjøre under denne deffen?

Takker for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egg, kjøtt, havregryn, makrell, laks, kylling, grovbrød, karbonadedeig, tran, grønnsaker og MINDRE proteinshake. Som det står på alle typer kosttilskudd skal det ikke erstatte et variert kosthold. Dessuten må du regne ut hva dette blir i kalorier og ligge i kaloriunderskudd for vektnedgang.

Lenke til kommentar

Vi må få vite høyde, alder, vekt og hvor mye du driver på med idrett før vi kan si om dette blir bra eller dårlig.

Ville mer eller mindre fokusert mest på fett og proteiner og utelukke karbohydrate , eller kun tilføre kroppen det den trenger og ikke noe mer enn det.

Det kostholdet du har nå hadde jeg anbefalt noen par doseringer med multivitaminer og mineraler :p

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

- Frokosten er i og for seg ganske grei. Legg til litt nøtter/mandler. Få også i deg tran eller selolje etc for omega 3.

- Lunsj: her kan du med fordel bytte ut brødet med noe mer proteinholdig. En skive skinke dekker ikke proteinbehovet her. Lag noe kvelden før som du kan putte i en matboks og ta med. Hvis du ikke har så god tid om morran at du gjør det da. Jeg pleier å steike meg omelett med noe skinke og paprika etc som jeg tar med (spiser den rein, dvs uten brød. Du gjør som du vil). Spis også litt frukt her, f.eks et eple. Eller lag en salat eller wok med kylling/strimlet svinekjøtt/karbonadedeig/tunfisk og grønnsaker som brokkoli, paprika, agurk osv. Godt å legge i en finhakka chili for litt ekstra futt :dribble: Og ekstra fettforbrenning! (Hvis det ikke er en myte da..)

- Middagen er forsåvidt grei, men variér! Tunfisk, Kyllingfillet, karbonadedeig osv. Spis med MYE grønnsaker og LITT (fullkorn) ris/pasta poteter. Kjøtt for 30-50 g. proteiner burde holde.

- Få i deg en banan eller annen frukt for karbohydrater etter trening, og proteinshaken din.

- Kvelds, er forsåvidt grei den også. Varier gjerne med litt mager kesam/cottage cheese med frukt, eller andre proteinkilder. Litt nøtter til proteinshaken skader sikker heller ikke. Men det er snakk om LITT. En liten håndfull f.eks. Frukta du spiser før leggetid kan du også ta inn her, så det blir et litt større måltid. Da trenger du ikke noe mer før leggetid. Kroppen MÅ ikke ha mat hver 3. time.

Prøv å spis proteinholdigmat i stedenfor proteinshakes, det vil være det beste.

Du kan gjerne fortsette på RYP under deffen også. Kjør på!

Husk at 500 gram brokkoli inneholder omtrent like mye kcal som 1 brødskive. UTEN pålegg :ohmy:. Det vil si: pøs på med kalorifattige grønnsaker så du blir skikkelig mett. Erter, gullrøtter og mais er et unntak siden det inneholder mer kcal. Sier ikke at du skal kutte ut dette, men du burde begrense det litt.

Brokkoli er gull! :yes:

Og husk for all del omega3!

Et tips er å innta mesteparten av karbohydratene og kcal i perioden etter trening.

Er på deff selv, så godt jeg ikke er aleine! Hold oss (meg) oppdatert på hvordan det går da!

Edit: Sjekk Fitnessbloggen og MyRevolutions forum for oppskrifter og matlaging for oppskrifter og ideer. :thumbup:

Og til slutt: Good luck! Husk at det tar tid å gå ned i vekt, vær tolmodig. Kontroller vekta og/eller fettprosenten jevnlig og juster kcal-inntaket deretter. Mer enn -1 kg per uke er no good.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Det spørs hvor du er i programmet da, selvfølgelig. Er du midt i så kan du jo bare fortsette og se hvordan det går.

Edit: Sett inne på forumet til TN? Kan kanskje stå noe om RYP på deff etc der. Du får se litt rundt ;)

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...