Gå til innhold

Hvem skapte Gud?

Anbefalte innlegg

? + ? = ?

Noe ukjent pluss noe ukjent blir til noe ukjent.

Alternativt, hvis vi kjenner svaret -- blir det:

? + ? = !

Noe ukjent pluss noe ukjent blir til noe kjent.

Alternativt kan det være en årsakssammenheng:

? --> !

Noe ukjent blir til noe kjent.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er at det er en trend blandt forumfilosofer å forbinde ingenting med fraværet av alt. Dette er ikke nødvendigvis sant; det er ikke sikkert at det er noe som "ingenting", for "ingenting" kan nettopp ha en a-priori egenskap.

Lenke til kommentar

Jeg tror Gud oppfant seg selv på en mystisk måte i universet, hvis noen skapte Gud så er for meg ikke da den skapningen Gud for Gud for meg betyr Skaper. Så etter selv oppdagelsen manifesterte Gud ulike indre elementer som vi som f.eks har vann i kroppene til det utvendige og ble fra å være en magiker til å bli en vitenskapsmann som skapte planeter med disse elementene. For muligheten for at Gud fant mange ting i universet er ganske liten, da har han hatt ganske flaks, derfor tror jeg han fant det inni seg.

Endret av holkapolka27
Lenke til kommentar

Jeg tror Gud oppfant seg selv på en mystisk måte i universet, hvis noen skapte Gud så er for meg ikke da den skapningen Gud for Gud for meg betyr Skaper. Så etter selv oppdagelsen manifesterte Gud ulike indre elementer som vi som f.eks har vann i kroppene til det utvendige og ble fra å være en magiker til å bli en vitenskapsmann som skapte planeter med disse elementene. For muligheten for at Gud fant mange ting i universet er ganske liten, da har han hatt ganske flaks, derfor tror jeg han fant det inni seg.

Ehhh, Qui? :blink:

Eller på godt norsk, HÆ??

Kan fu formulere deg på norsk tror du slik at en vanlig mann kan få med seg hva i alle verden du mener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...